Part 30

593 66 44
                                    

"J-Jin.. "

Jisoo memandang Jin dengan air mata yg mengalir laju.

Jin masih lagi memegang tangan Jisoo.

"A-awak selamat.. " kata Jin dengan perlahan.

Jisoo mengangguk sambil tersenyum. Dia segera duduk semula dan mengusap wajah Jin dengan lembut.

"Ye.. Awak yg selamatkan saye. " kata Jisoo, menangis kegembiraan.

Jimin dan Jennie juga turut berasa gembira. Jimin mendekati Jin dan melambai-lambai ke arah dia dengan keseronokkan.

"Hyungg!! Awak dah sedar! " kata Jimin dengan teruja.

Jin tersenyum memandang Jimin. Terasa lama sangat tidak melihat wajah mereka. Seolah-olah dia baru saja terbangun dari tidur yg lama.

Yg sunyi, gelap dan kosong.

"Ehh! Cepatlah pergi panggil doktor! Jin dah sedar! " kata Jennie, menampar bahu Jimin yg masih tersenyum memandang Jin.

"Ouh! Oky-oky. Jap ehh. DOKTORR!! " Jerit Jimin dengan kuat sambil berlari keluar.

Jennie menutup wajahnya kerana malu. Perlu ke dia menjerit mcm tu?!

"Aishh...Kenape saye kenal dia? " gurau Jennie, mengurut dahinya.

Jin tersengeh melihat mereka berdua. Jin kemudian memandang Jisoo yg tidak henti-henti menangis.

Perlahan-lahan dia mengusap air mata Jisoo.

"Janganlah menangis. Tak gembira ke saye dah sedar? " tanya Jin, senyuman di bibir masih lagi kekal.

"Gembiralah.. Saye just.. T-Terharu.. " kata Jisoo tetap menangis.

"Kenape? "

"Yelah.. Haritu.. Time saye hampir-hampir tinggalkan dunia ni.. A-awak still selamatkan saye dengan kuasa awak.. Seteruk mane pun awak sakit.. Awak still akan lindungi saye.. " nangis Jisoo, memeluk tangan Jin dengan erat.

"Kan saye dah janji, seteruk mane pun saye jatuh sakit.. Saye tetap tak akan tinggalkan awak. " kata Jin, cuba menenangkan Jisoo yg menangis.

"Dah-dah. Jangan nangis. Comot makeup awak nanti. " tambahnya, mengelap air mata Jisoo.

Jisoo terkekeh kecil mendengar ayat Jin itu. Dia segera mengelap air matanya dan tersenyum.

Walau apapun yg jadi, saye percaya kita tetap akan bersama.

____

5 bulan kemudian~

"Yahh! Saye dah cakap kan nak beli beg tuh. Kenape awak tak dengar ni? Saye nak pakai beg tuh time majlis perkahwinan tuh nanti. "

"Alahh.. Saye nak beli cincin nih dulu. Keluaran baru nih tau. "

"Awakkk~Please lahh.. Jomlah kita pergi sana tuh dulu! "

"Yah, Jennie. Kejaplah. Nanti kita pergilah ye. " kata Jimin dan melihat cincin yg ditunjukkan oleh seorang pekerja itu.

Jennie menarik tangan Jimin dengan kuat. Mengalahkan perempuan lah dia ni!

"Aishh! Awak nih! " kata Jennie dan memuncungkan bibirnya.

"Berape ehh cincin nih? "

"Rantai nih keluaran baru jadi harganya RM 223,370,500. " kata pekerja itu.

[𝘾] DIFFERENT ° ᴶⁱⁿˢᵒᵒWhere stories live. Discover now