البارت الأول
"وفي صباح يوم جديد بمدينة الإسكندرية عروس البحر الأبيض المتوسط وخصوصًا علىٰ شاطئ البحر سطعت شمسنا الجميلة علىٰ البحر ونشرت أشعتها علىٰ جميع الأماكن وسطعت أيضًا هذه الشمس الجميلة علىٰ شرفة غرفة ذلك الشاب صاحب تلك العيون الزرقاء الصافية التي تشبه في صفائها لون مياه البحر والبشرة البيضاء الجميلة، أستيقظ بطلنا ودخل الىٰ الحمام وأخذ الشاور اليومي المعتاد وأرتدى ملابسه ونزل للإفطار مع والدته وأخته"
"علىٰ السفرة"
سديم: صباح الخير يا ماما.
حنان: صباح الخير يا حبيب ماما.
شروق: آه ما أنا بنت البطة السودة وهو حبيب ماما إيه الظلم ده يا ربي
سديم: كلي وأنتي ساكتة، ويلا علشان أوصلك المدرسه يا فاشلة.
شروق: إحم إحم ليه كدا بس يا أبيه ده أنا حبيبتك.
سديم: شروق!
شروق: خلاص خلاص سكت.
حنان: ربنا يخليكوا لبعض يا حبايبي يارب.
سديم: ويخليكي لينا يا ست الكل."وفي مكان أخر على شاطئ البحر استيقظت تلك البنت ذات العيون البنية التي تشبه في لونها لون القهوة وأخذت الشاور الخاص بها وارتدت الملابس المدرسية وخرجت للإفطار مع والدتها ووالدها "
" على السفرة"
روان: خيانة خيانة محسن بيخوني مع سعاد يالهووي يالهوووي كدا يامحسن هان عليك قلبي تكسره كدا يامحسن كدا.
محسن: صباح الجنان ياقلب محسن.
روان: لا يا محسن لا أنا مخصماك.
سعاد: هههههه والله يا روان إنتي مجنونة.
روان: بس يا سعاد بس بتخونيني مع بابتي وأنا في البيت بس أنا زحلانة منك هه، وماشية من غير ما أفطر كمان هه.
محسن: بت أترزعي أفطري.
روان: عاااا أهئ أهئ عااا أهئ أهئ كمان بتزعقلي مش كفاية بتخوني كمان بتزعقلي اهئ اهئ.
سعاد: هههههه كفايه يا روان هتموتيني.
محسن: أقعدي إفطري يا روان عشان تروحي مدرستك يا بابا.
روان: حاضر يا محسن يا حبيبي.
محسن: إفطري يا روان الله يهديكي إفطري.
روان: حاضر."وفطرت روان وراحت علىٰ مدرستها"
.............................................
"عند سديم فطر وأخد أخته المدرسة ووصلها وخرج راح الشركة ووعد شروق أنه هيرجع يأخدها يوصلها البيت"" في الشركة "
_دخل سديم بوسامته وجماله اللي بتطغي على المكان حوله ونظرات الموظفات اللي كلها إعجاب بوسامة هذا المدير وركب المصعد ووصل عند مكتبه ودخلت السكرتيره وراه.السكرتيرة: الملفات أهي يا فندم، وعند حضرتك اجتماعين، اجتماع مع شركة مطروح للأجهزة وشركة المجد.
سديم: تمام، أتفضلي._خرجت السكرتيرة وسديم بيخلص شغله بجدية وإحترافية لمجاله.
...........................................
"عند روان وأول يوم مدرسة ليها في المدرسة الجديدة إللي نقلت ليها دخلت وهي واثقه من نفسها كالعادة وراحت بحثت عن فصلها وعرفت مكانه ودخلت الفصل ومكنش في أماكن فاضيه غير مقعد واحد وكان المقعد ده قاعدة عليه زميلة ليها"روان: السلام عليكم.
البنت: وعليكم السلام، أفندم.
روان: ممكن أقعد.
البنت: أه أه أتفضلي.
روان:شكرًا ليكي.
البنت(بإبتسامه): العفو.
روان: أنا روان وإنتي.
البنت: أنا شروق.
روان: إسمك حلو يا شروق.
شروق: وأنتي أحلىٰ يا جميلة.
روان: تس.......•
"وقبل ما تكمل روان كلامها دخل المستر الفصل وإبتدىٰ يشرح."....................................
"عند سديم في الشركة "
دخلت السكرتيرة المكتب.
هنا: حضرتك مندوبين شركة مطروح للأجهزة وصلوا ومنتظرينك في غرفة الأجتماعات يا فندم.
سديم: تمام أنا جاي جهزي الملفات وإبعتي لمدير الحسابات يحضر الأجتماع.
هنا: تمام يا فندم." وقام سديم راح على غرفة الأجتماعات "
في الأجتماع.سديم: أتفضلوا.
المندوبين:شكرًا.
سديم: شركتنا بعتتلكم كل الأجهزة اللي طلبتوها قبل كدا.
واحد من المندوبين: حصل يا فندم، وفعلًا من أجود الخامات، وإحنا جايين لحضرتك في صفقة أكبر وإحنا واثقين إن حضرتك قدها.
سديم(بجدية): تمام، شوفوا الطلبيه إللي محتاجينها هتكون عندكم في معادها، محمد شوف معاهم الحسابات.
مدير الحسابات(محمد): تمام يا فندم.
سديم(بتكبر): تمام.
"وخرج سديم علىٰ مكتبه ورن على ( هنا )."سديم: في حاجه تانية حاليًا.
هنا: لا يا فندم الأجتماع التاني الساعه 7 مساءًا في فندق(.....).
سديم:تمام أنا همشي وهبقا أجي على الأجتماع متنسيش تأكدي على محمد.
السكرتيره: تمام يا فندم.
"وخرج سديم علشان يروح يروح شروق."-----------------------------------
يتبع.
متنسوش التصويت 💖✨
أنت تقرأ
وقعت في حب مجنونة
Mystery / Thriller*المقدمة* الحب هو أسمى معاني اللغة العربية التي ذُكرت بها، سرد وعبر عنه مئات الكتاب من وجهة نظر كلًا منهم، ولكن مع ذلك يظل المعنى الأسمى والحقيقي له مُبهمًا للآن، الحب هو شعور بالبهجة تملأ فؤادك فجأة من حيث لا تدري، شعور بأنه وكأنك اُحلت إلى طائرٍ م...