~45 [TEORİ]

1.1K 38 10
                                    

Armin ve Eren'in özgürlük anlayışı arasındaki farkları görebiliyoruz az buçuk, Kendisinin ve arkadaşlarının özgür kalmasını isteyen Eren en sonunda kendisini hayatın en karanlık ve en üzücü kısmına mahkum etti. Hiçbir pişmanlık ve özür yaptığı şeyleri meşru kılmaz.

Eren yaptığı yanlışın farkında, büyük bir kıyıma yol açan bu kararının yanlış olduğu bilincinde, ve vicdan azabı çektiğini düşünüyorum gösterildiği kadarıyla; 

''Bu yapılması en doğru şey, başka yolu yok''  kendini övütmeye çalışması basit bir insan alışkanlığı aslında.

Manga'da anılarında gördüğü ve gelecekte titanlar tarafından ezilecek çocuktan özür diliyor, çocuktan yapacakları yüzünden onu affetmesi için değil de bir Canavar olduğu için özür diliyordu. 

Daha önce ki panellerde Eren'in geleceği değiştirmek için gücü ve farklı seçenekleri olduğunu görüyoruz fakat Eren tüm bunları reddediyor. Olay artık Eren için eldialıları kurtarmaktan çıkmış gibi, Tamamen kendi özgürlük takıntısından dolayı devam ediyor sanki. Kendisini geleceğin değişmeyeceğine inandırmaya zorluyor sanki ama aslında olacak şeylerin gerçekleşmesine izin verecek kişi kendisi. Rumbling sahnesinde eldialı ve eldialı olmayan tüm insanlar titanlardan kaçıyor eziliyorlar, Peki Eren tam olarak kimi kurtarmaya çalışıyor o zaman?

''Duvarların dışında insanların yaşadığını öğrenmem beni hayal kırıklığına uğrattı'' Eren'in bu itirafı iyice yangına körükle gitmek gibiydi. Duvarların dışında insanların olduğunu duyunca hayal kırıklığına uğramış. Dışarıda insanlığın tamamen yok olduğu düşüncesiyle büyüyen birisi için baya absürt bir düşünce şekli. Bu noktada Eren affedilemez bir hale geliyor.

Armin'e gelirsek Armin birsürü telafi edilemeyecek şeyler yaptığını ve iyi bir insan olmadığını, uzun süre önce canavar'a dönüştüğünü biliyor ama, bunları daha fazla kötü kararlar vermek için bir sebep olarak görmüyor. Evet o da Eren gibi dış dünya düşündüğü gibi olmadığı için hayal kırıklığına uğruyor her şey okuduğu kitaptan çok daha farklıydı, Armin'in Eren'den farkı bunları kabullenmesiydi. Hayal kırıklığına uğruyor fakat hala bilmediği bir şeyler olduğuna inanarak umudunu kaybetmiyor, içinde bulundukları duruma rağmen hala parlak bir gelecek olduğuna inanıyor.

Manga'nın bir panelinde Eren ve Armin'in gözünden izliyoruz, Eren siyah beyaz dünyasında sıkışıp kalmışken Armin gri kısımda hala bir umut olduğuna inanıyor. Armin'in bu savaştan sağ kurtulacağı ve Eren'in öleceği düşünülüyor. (Zaten 3.sezonda Eren Dünya'yı kurtaracak kişinin Armin olduğu söylemişti bağlanabilir)

sezonda Eren Dünya'yı kurtaracak kişinin Armin olduğu söylemişti bağlanabilir)

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Yazı aotturkiye'den alınmıştır teşekkürler.

Attack On Titan Hakkında Bilinmeyenler&Her şeyHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin