1. Kafíčko - V rouše beránčím

523 32 4
                                    

Vítám vás u prvního doporučení v roce 2021! Doufám, že jste všichni vykročili šťastnou nohou do dalšího roku, v němž nás všechny nejspíš čeká a taky nemine dozvuk pandemie a spousta šíleností. Teď se však přesuneme k něčemu mnohem pozitivnějšímu, co by vás mělo přivést na jiné myšlenky a dovolit vám si užít poslední zbytky vánoční pohody. 

Poslední dobou zjišťuji, že mi docházejí náboje ke střílení. Všechna doporučení jsem vystřílela někdy během podzimu, kdy jsem pracovala ještě sama, takže se jsem teď tak trochu v úzkých a musím vařit z vody, což vůbec nevadí, protože to umím asi nejlíp (hehe, maturita bude asi stejná). 

Každopádně tu mám pro vás dneska dílko, které je na místní poměry známé, přesto si však doporučí zařadit na seznam knih, co stojí za to přečíst nebo do nich přinejmenším nakouknout a ochutnat. Řeč o příběhu V rouše beránčím, který má na svědomí TnaKenov

Na začátek přiznám, že jsem chvíli pomáhala u dílka s betací a že jsem dílo ještě nestačila dočíst, ale dostala jsem se dost daleko na to, abych vám s jistotou mohla říct, že tady chybu neuděláte. 

V rouše beránčím od TnaKenov
Žánr: teen-fikce, román 
Délka: 27 kapitol 
Status: dokončeno
Téma: Osud stydlivého chlapce se zájmem ve stejném pohlaví 

Tohle dílko vám toho nabízí mnohem víc, než si od něj možná na první pohled slibujete. Ze začátku můžete mít pocit, že se jedná o jeden z tuctových LGBT románků, že je hlavní hrdina přesně tou šedou myškou, co se zamilovala do straaaašně sexy kluka, ale postupem dojdete k omylu. 

Will je slaďouš, kterýho si nejde nezamilovat. Jeho sarkasmus (doufám, že to je sarkasmus), co se sem tam v podobě myšlenek objevuje je jednoduše geniální. Stejně tak i filozofie celého díla, která není sice nijak přelomová - tedy pro mě je to věc, kterou dávno znám, ale to může být tím, že o filozofii obecně jevím zájem - ale pro obyčejného čtenáře může být velice zajímavá a obohacující. 

Řekla bych tedy, že tenhle příběh je taková odpočinková věc, kde na vás čeká příjemná městská atmosféra, školní prostředí, mladá láska a sebepoznávání. Určitě se jedná o dílo, který nepohrdne ani starší čtenář, ale primárně bych to spíš zařadila do kategorie YA, která by vyhovovala spíš nenáročnějším a možná i mladším jedincům. Já si na příběh přijdu občas trochu stará, ale to nic nemění na tom, že patří mezi ty lepší zde na Wattpadu. 

Věřím, že s trochou práce, by se tohle určitě mohlo dostat i na pulty knihkupectví, což by mě neskutečně potěšilo, protože LGBT literatura (nesnáším tenhle název, ale pro vás to přežiju) je podle mě stále potřeba a zrovna tohle dílo, přináší na tuto problematiku zajímavý pohled, který my rozhodně v cílovce mohl probudit jisté myšlenky - nejspíš pozitivní. 

Nabídnu vám tady ukázku z anotace a popřeju vám krásný nový rok, milánci! 

***

Celá dnešní společnost je postavena na principu stáda a my všichni jsme jeho příslušníky. Skoro až úpěnlivě se snažíme v něm zůstat, splynout s davem, nijak nevyčnívat. Schováváme to, kým doopravdy jsme, abychom se vyhnuli vyloučení z něj. Svět je plný přetvářky a lži, jež se schovává za pravdou. Možná je třeba konečně čas shodit ze sebe beránčí roucho a být sám sebou. Ovšem, cesta k uvědomění není nikdy jednoduchá. A pro Willa s Alexem to bude opravdu těžké.„Vidíš ty ovce, pasoucí se na té pastvině za ohradou, Wille?"„Ano, vidím. Co s nima?"„Ty jsi jako ony. Slepě jdeš za vůdcem stáda, neohlížíš se na les opodál, co ti nabízí volnost a svobodu. Jsi tupý a nepřemýšlíš."„Pokud já jsem ovce, Alexi, tak ty jsi zase ten beran, za kterým jdu. V tom případě pak nepotřebuju žádný les."


Dnešní kafíčko má na svědomí 

Páteční kafíčka | doporučení 2021Kde žijí příběhy. Začni objevovat