"Anna!! Bangun!! Matahari nak meletup dah tu!!" Jerit hana dekat adiknya yang tk nak bangun..
*Jam telah menunjukkan Jam 8:02*
"Aduh lambatlah aq masuk kerje ni... Oii anna bangun.. Kau kate kau ada temu duga harini.." Kata hana yang tengah kelang kabut nak pergi kerja.
"Iya noona... Dah bangun dah... Nak gih mandi ni dan terus gih temu duga.. Haraplah dapat masuk kat company tu" Kata anna kepada kakanya yang sibuk mengusai begnya untuk pergi kerja..
"Yalah.. Noona pergi dulu ehh.. Bye" Hana terus keluar rumah tanpa melihat adiknya yang tengah menggeleng..
*Setibanya di tempat kerja*
Ada satu suara yang comel kedengaran yang memanggilnya.. Ala sape lagi kalau bukan si yana..
"Woiiiii hana... Lambatnye kau sampai.. Aq penat doh tunggu kau.."
"Alah kau ni..adik aq lambat bangun.. Dia suruh aq kejutkan dia sebab harini dia ada temu duga kat company KANG" terang hana kepada yana..
"Ohh..ekkk?? Company abang aq tu?? Asal tknk kerje kat sini je?" Soal yana
"Aduh.. Bukan dia kenal pun abang kau.. Walaupun dah 5 tahun kau kenal ngan adikk aq tu..."
"Hehehe.. Memanglah dia tk kenal..sebab abang aq kan 4 tahun lalu dia di paris.... Tu pun ayah aq hantar dia dgn anak kawan ayah aq.." Kata yana dgn tersengih sengih
*DALAM OFFICE*
ermm dah tau dalam office dah sah lah kerje... Ashh aq pun tk faham kenapa kerje aq ni banyak..membukit.. Ni mesti sebab yana.. Dok kacau aq tiap tiap hari...😌
Satu perempuan dan 2 lelaki yang menuju ke arah office kami..
"Ok semua.. Ambil perhatian... Dia ni park seonghwa.. Boss baru kat company PARK.. Dan yang ini Kim hongjoong... CEO di company PARK.." Kata perempuan itu..
"Helloo.. Im park seonghwa and this my boy kim hongjoong" Kata seonghwa..
"Banggang kau hwa.. Memandai je kau panggil aq kau punya boy" Melihat seonghwa dengan muka yang tengah marah..
"Hahahaha.. Just kidding.. Dia ni kawan aq tau.. Jgn buat dia stress... Sebab dia ni ceo yang terlampau banggang juga..." Kata seonghwa menghadap pekerja pekerja..
"Ok semua sambung bekerja" Kata perempuan itu
Si yana mula nak kacau si hana..
"Weyh hana... Ceo hongjoong tu comel lah duhhhhh" Kata yana nak mintak kaki dari hana."Ahh.. Kau semua lah comel.. Dok tengok pakcik pekebun pun kau kate comel.. Taik kambing tu pun kau kate comel semua lah bagi kau comel.." Kata hana sambil menghadap computer
"Elehh...ehh si boss baru kite tu pun hemsem..sesuaiiiiii sangat ngan kau!!" Kata yana sambil memuncungkan mulutnya
Sudah 3 jam dorang memakukan kerja.. Dan tibalah masa rehat..
*DI CAFEE*
"Yoiii noona... Aq dapat kerja..ehekkk"
"Ahh biar betul... Wahh.. Ahh tu dah dapat kerje bangun lah awal sikit.. Penatlah aq nak bangunkan kau tiap tiap hari.. Mati aq kang.." Kata hana kepada adiknya yang tengah gembira..
Si yana diam je.. Maklumlah tu kan company abang dia yang sewel tu..
"Yelah noona" Kata anna..
Seronok seronok mereka bercerita ada seorang lelaki ni datang dekat yana, hana and anna...( nama pun hampir sama semua..macam adik beradik lakk..)
"Hii boleh tanya tk... Di mana pejabat park seonghwa?" Soal lelaki itu
"Oh dekat tingkat 4 encik..tapi encik ni sape ye? Ni first time saya nampak encik?" Soal hana kepada lelaki itu..
"Ohh saya wooyoung... Kawan dia.... Oklah thanks bagi tau dimana pejabat park seonghwa" Kata wooyoung kepada hana..
Dan dia berlalu pergi...#sorrylah_kalau_banyak_typo😅
#Teruskan_support_saya_walaupun_hambar🤓❤️
YOU ARE READING
LELAKI ITU MILIKKU - PARK SEONGHWA [ATEEZ]
RomanceSORRY IM NEW HERE SO I HOPE YOU GUYS SUPPORT MY STORY.. OK.. I HOPE YOU GUYS ENJOY DENGAN NI STORY.. MAKLUMLAH SAYA NEW KAT SINI.. KALAU NAK TAU BEST TAU TIDAK? ITU SEMUA DARI KAMU SEMUA.. SAYA JUST BUAT THIS STORY UNTUK GEMBIRAKAN SEMUA ATINY.. AP...