*Flashback*Seonghwa-"mesti dia seronok kalau aq bagi dia surprise ni... Jadi aq nak dtg rumah dia then bagi dia surprise ni"
Seonghwa melihat di sebelah kerusi keretanya..
*di rumah perempuan itu*
'Tit tit tit tit'
Pintu pun terbuka..
Seonghwa pun masuk dan melihat rumah perempuan yang dia sayang itu gelap gelita...
Seonghwa ingat perempuan itu tidur...
Then seonghwa berjalan ke bilik itu dan membuka pintu bilik itu...
Kemudian.............
Seonghwa ternampak perempuan itu tidur dengan lelaki lain tanpa baju...
"Eunji.... Siapa lelaki ni?" Tanya seonghwa dgn hati yang patah seribu..
"Seonghwa...... D-ia......." Tak sempat eunji mengatakan... Dan lelaki itu terus menyampuk..
"Aq boyfriend dia... Kau ni siapa pulak? Kacau daun jak" Kata lelaki itu..
Seonghwa tanpa berkata apa apa terus keluar dari rumah itu...
Eunji ingin mengejar.. Tetapi lelaki itu menariknya...
Seonghwa pun bawa kereta terusss pergi ke pantai... Lalu dia menelefon seseorang...
Seonghwa-"weyhhh kau datang ke pantai yang selalu kita dtg dulu"
Kedengaran tangisan seonghwa..
X-"weyh hwa... Kau ok takk?"
Hwa-" Tolong datang sini dulu.."
X-" Ahh yelah...tunggu ehh kau jgn buat hal sana"
Lalu seonghwa menamatkan panggilannya..
*30 minit kemudian*
X-" Hwa... Kau kenapa ni..ada problem ke?"
Hwa-" Yunho......girlfriend aq yang aq sayang gila dan percaya tu curang dgn aq..."
Sambil menangis...
Yunho-"what?!!! Perempuan tu curang dgn kau!!" Marahnya
Maklumlah si yunho ni je yang ada pengalaman macam ni..
Yunho-" Dahlah tu hwa.. Jangan nangis lagi... Aq tau sakit... Tpi kau kena tabah... Kalau kau macam ni ramai lagi perempuan akan sakitkan kau...maybe oneday ada seorang perempuan yang akan datang ke arah kau yang membawa kebahagian"
Seonghwa tak mampu berkata apa apa..kerana itulah first love dia...
Start hari tu dia terlalu dingin dengan perempuan...tpi tu lah..dingin dingin dia pun pandai gak simpati..
*endflashback*
*Keesokan paginya*
"Weyhh seonghwa... Kau ok tk?" Soal hongjoong
"Aq ok jak.. Tpi enn aq pelik ngan ayah aq." Kata seonghwa
"Apa yang pelik?" Soal hongjoong lagi
"Ayah aq kata PA aq tu bakal isteri aq..pelik kan?kenapalah ayah aq pilih dia..." Kata seonghwa sambil mengaru kepalanya..
"Alah.. Ayah aq pun cakap gitu kat aq... Then aq abaikan je.. Kot dorang nak gurau gurau je.. Lagipun aq baru je kenal si yana tu..and kau pun baru je kenal si hana tu..." Kata hongjoong tanpa ragu ragu
"Ermm ye juga...oklah aq sambung kerja dulu..nak tandatangan fail yang si hana tu bagi tadi" Kata seonghwa lalu sambung kerjanya yang tk berlambak..
*Di meja Hana*
Yana- "hana.... Kau ok ke?"
Hana-"emm nak dikatakan ok tk juga... Nak di katakan tk ok tk juga..."
Yana-"dah tu asal murung semacam? Ke kau pun kene paksa kawin cam aq ni. Aq yang kene paksa kawin dgn lelaki yang aq tk kenal pun ok je..maklumlah... Sekurang kurangnya aq ada teman "
Si hana mula pelik..sebab sama...
Hana-" Lahh same lah... Aq pun tk tau aq kawin dgn sape sebenarnya..ayah aq kata dia nak kawinkan dgn kawan dia punya anak.. Tu je aq tau"
Yana-" Lah abaikan jak lah.. Aq malas nak fikir.."
Hana-"ermm ye juga tu.. Oklah sambung kerja"
Then berakhirlah perbualan mereka..
Tapi ada telinga yang mendengar...nak tau sape... Alah.. Sape lagi kalau bukan si hongjoong tu... Office dia kan dekat je dgn dorang ni..
"Ermm asal perbualan dorang ni sama gila ngan aq sama seonghwa... And why dorg tk tau dorang kawin dgn sape?" Kata hongjoong dgn binggung..
*Beberapa jam kemudian*
* tok tok tok *
"Masuk"
"Boss ada masyuarat..." Kata hana
"Oh yeke? Oh ok lah..." Seonghwa terus bangun daru kerusi dan lalu meniggalkan PAnya
Kuang asam ini boss aq... Dia tinggalkan je aq macam tu... Doknye aq gak yang membentang nanti. Kata hana dalam hati....
*di bilik masyuarat*
"Ok tentang syarikat ni dia nak syarikat kita turut serta kerana syarikat kita dulu pernah bersama sama melabur dgn syarikat ini................"
Pembentangan yang hana bagi mengambil masa 20 minit.. Dan lalu semua bersetuju... (Sorry le.. Saya tk tau nak ckp pe lagi)
#Sorrylah_still_hambar_tpi_jgnlah_nangis_part_flashback_seonghwa_tu😂
#comment_and_vote_yerr🥺❤️
YOU ARE READING
LELAKI ITU MILIKKU - PARK SEONGHWA [ATEEZ]
RomanceSORRY IM NEW HERE SO I HOPE YOU GUYS SUPPORT MY STORY.. OK.. I HOPE YOU GUYS ENJOY DENGAN NI STORY.. MAKLUMLAH SAYA NEW KAT SINI.. KALAU NAK TAU BEST TAU TIDAK? ITU SEMUA DARI KAMU SEMUA.. SAYA JUST BUAT THIS STORY UNTUK GEMBIRAKAN SEMUA ATINY.. AP...