Part 4

368 7 3
                                    

Vieno hyppää autontakapenkiltä alas, kun minä avaan sille oven. Otan tuon narusta kiinni ja menemme sisälle. Vieno menee heti syömään, jonka jälkeen tuo menee nukkumaan tuon petiin. Me menemme Eliaksen kanssa tekemään meille ruokaa. Ruoan teon jälkeen isä tulee ja alamme syömään kaikki yhdessä. Ruoan jälkeen menen tekemään läksyjä.

Aamuni aloitan taas niin kuin joka aamuni, eli lähden Vienon kanssa lenkille. Lenkin jälkeen menen käymään suihkussa ja alan laittautumaan. Puen päälleni mustat revityt farkut ja ison punamustan hupparin. Pakkaan vielä koululaukkuni ja lähden alakertaan. Menen keittiöön, jossa istuu jo isä ja Elias, jotka juttelevat taas jääkiekosta. Teen itselleni leipää ja otan jääkaapista omenamehua. Istun pöytään Eliasta vastapäätä. 

"Tuutko sää tänää hallille?" Elias kysyy ja katsoo minua. Mietin viittinkö mennä sen eilisen takia, mutta en jaksa välittää siitä. 

"Voin tulla, jos saan itte pelata kans sen jälkee." sanon ja katson isää. Tuo vain nyökkää hyväksyttävästi. 

"Okei no tuun sitte. Heti koulun jälkeekö?" kysyn ja Elias vain nyökkää. Mietin kuka tekee Vienon lenkityksen. Eetu on lähtenyt jo aikaisemmin kouluun, joten en voi kysyä siltäkään nyt. 

"Voikko kysyy treeneissä Eetulta, jos se voin käyttää Vienon tänää lenkillä treenejen jälkee?" kysyn isältäni. 

"Voin" tuo vain vastaa ja jatkaa lehden lukemista.

Istun koulussa matikantunnilla Ronjan kanssa. Juttelemme kaikesta maan ja taivaan väliltä ja keskitymme jotenkin tuntiin. Tunnin jälkeen minulla on ruotsia, jossa on minun kanssani Eva. Istumme takariviin, koska emme osaa mitää. Seuraavaksi meillä on ruokailu onneks, koska minulla on ihan hirveä nälkä.

Istumme ruokalassa pöytään ja tajuan että Joonatan istuu minua vastapäätä toisessa pöydässä. Käännän katseeni tuosta ja alan syömään. 

"Elsi haluukko tulla bileisii?" Sanni kysyy ja katsoo minua. 

"Minne ja koska?" kysyn ja tuo vastaa. "Nyt viikonloppuna meille, meillä on talo tyhjänä. Sää voisit kysyä noita sun veljes ja sen kaverit sinne kans." 

"Ööö, no joo vaikka ja voin mää niiltä kysyä" vastaan ja tyttöjen kasvoille leviää iloinen hymy. 

"Siitä muuten puheenollen miks toi Joonatan tuijottaa sua koko ajan?" Ronja kysyy minun vierestäni, ja nostan katseeni Joonataniin. Se tosiaan tuijottaa minua, joten käännän katseeni heti muualle. 

"Voin kertoo joskus myöhemmi" sanon ja jatkan syömistä. Tytöt alkavat katsomaan toisiaan ihmeissää. Pian nousemme pöydästä ja palautamme astiat ja lähdemme käytävälle. Istumme penkille ja tytöt kääntävät katseensa minuun. 

"Nyt on se myöhemmin, kerro" Sanni sanoo ja Eva ja Ronja vain nyökkäilevät. Minä vain tuhahdan ja avaan sitten suuni. 

"No siis yhtenäpäivänä olin kattomassa noitten peliä ja sitte menin oottaa Eliasta sinne käytävään niin Joonatan sano mulle, ett se tykkää olla mun kanssa ilman Eliasta ja sit ku Elias tuli siihen niin sitten me lähettii ja sit ku me käveltii siinä katoin taakse päin ja Joonatan vinkkas mulle silmää." sanon ja tytöt alkavat kiljumaan. Kaikkien katseet kääntyvät meihin päin. 

"Olkaa nyt hiljaa, ette saa sanoo kellekkää" sanon ja tytöt hiljentyvät ja nyökkäilevät.

Loppupäivä meni melkein siihen, kun tytöt keksivät parituskeinoja minulle ja Joonatanille. Nyt istun taas hallin katsomossa katsomassa noiden treenejä. Eetu lupasi käyttää Vienon ulkona, joten minä saan jäädä pelaamaan tänään. Pelin jälkeen menin vaihtamaan omat kamat päälle ja lähden pelaamaa. Puran ylimääräisen energiani lyömällä täysiä vetoja maaliin. Noin tunnin jälkeen isäni tulee sanomaan, että pitää lähteä ja minä menen vaihtamaan kamppeet.

Jääkiekko yhdistääWhere stories live. Discover now