Otan koululaukkuni ja menen alas syömään aamupalaa. Laitan korkeavartiset korkkarit ja heitän vielä nahkatakin päälleni.
Elsin vaatteet ja Eliaksen auto☝
Annan halin vielä isälleni, jonka jälkeen lähden Eliaksen luo.
Olemme pian koulun pihassa ja nään monien katsovan ja puhuvan meistä. Isämme on aina sanonut, että ei kannata aina kuunnella ja oottaa itseensä siitä, mitä kaikki puhuu. Nousemme autosta ja lähdemme kävelemään vierekkäin sisälle päin. Tunnen monien katseet meissä, mutta emme välitä niistä. Kävelemme sisälle ja menemme, jonnekkin saliin kuuntelemaan rehtorin puhetta. Meille jo aikaisemmin, sanottiin, kun me oltiin vaihtamassa, että meidän pitäisi mennä tämän jälkeen käymään rehtorinkansliassa, koska emme ole ensimmäisen vuoden oppilaita. Monet tuijjottavat ja puhuvat meistä, kaikki melkein on pahaa mitä kaikki sanovat. "Älä välitä" kuulen Eliaksen sanovan vierestäni. "En mää välittäkkää." vastaan tuolle ja tuo vain nyökkää minulle.
Pian kaikki oppilaat lähtevät ulostautumaan salista ja menemme niiden mukana. Harhailemme pitkin käytäviä ja löydämme vihdoin rehtorinkanslian. Koputan tuon oveen ja pian sen avaa nuorempi kuin oletin oleva nainen. "Moikka te oottekin varmaan Wilsonit" tuo sanoo hymyillen ja me vain nyökkäämme. "Okei no tulkaa sisään" hän jatkaa ja menemme sisään. Istumme penkeille pöydän eteen ja tuo istuu pöydänsä taakse. Juttelemme siinä kaikkea turhaa ja juttelimme myös siitä mitä me haluamme ottaa nyt aineiksi ja ylipäätään puhuimme miten meillä meni entisessä koulussa.
Kun olemme puhuneet niin tuo antaa vielä kaiken moisia lappuja ja sitten me pääsemme pois. Katson lukujärjestystäni ja siellä on ensimmäisenä matikkaa. "Mää varmaan lähen suunnistamaan luokkaakohti" sanon Eliakselle. "Joo määkin, mutta muista älä aina välitä ihan kaikesta" tuo sanoo ja minä vain nyökkäilen. "Joo joo" sanon ja pian jo Elias halaa minua. "Moikka" sanon ja lähden kävelemään kohti ehkä oikeaa luokkaa. Kuulen kun Eliaskin huuta moikat ja lähtee jonnekkin suuntaan. Onneksi muilla on tunteja vielä kesken, joten käytävä on hiljainen. Pääsen vihdoin oikean luokan oven eteen. Osasin tänne yllättävän hyvin, jos ei lasketa, että lähdin kerran ihan väärään suuntaan. Tuntien pitäisi kai loppua ihan justiinsa.
Pian luokista alkaa tulemaan ihmisiä ulos ja jo aivan pienen hetken päästä käytävä on ihan täynnä porukkaa. Aika moni suuntaa katseen minuun, mutta kukaan ei sano mitään, onneksi. Välitunti kuluu aika nopeaa ja pian ovi avautuu luokkaan. Oppilaita ryntää sisään, mutta ajattelin jäädä viimeiseksi. Kun kaikki on mennyt sisään menen itsekkin. "Moikka sää oot varmaan Elsi?" opettaja sanoo. "Joo oon" sanon ja kierrän katseellani luokan. Näyttää aika perus meiningiltä. "Mää oon Harri ja mää oon matematiikan lehtori. Sää voit nyt esitellä ittes." opettaja sanoo. "No moi mää oon siis Elsi Wilson ja joo" sanon. "Kiitos sää voit mennä istumaan tonne Ronjan viereen." opettaja sanoo ja osoittaa tyttöä, jolla on ruskeat hiukset. Näyttää ihan jees tyypiltä. Menen istumaan tuon viereen ja moikkaan tuota. Tuo vastaa minulta, jonka jälkeen me keskitytään tuntiin. "Kuinka paljon sää tunnet täältä tyyppejä?" Ronja kysyy minulta ja suuntaa katseensa minuun. "Noooo en ketää" sanon ja naurahdan. "No nyt tunnet yhen." Ronja sanoo ja naurahtaa. Hymyilemme vain toisillemme. Tunnin jälkeen lähdemme yhdessä pois luokasta. "Tuu mää esittelen sut mun kavereille." tuo sanoo ja lähtee vetämään minua johonkin suuntaan koulua.
Pian olen kahden uuden tytöt luona. Minulle selviää, että niiden nimet on Sanni ja Eva. Kummatkin vaikuttavat ihan jees ihmisiltä. Koko koulupäivä meni niiden kanssa ja tutustuin heihin aika paljon. Ne on ihan mukavia ja kai niiden kanssa nyt aikaa voi viettää. Sanni on porukan tyttömäisin, kun taas Ronja on no semmonen räväkkä.
Tällä hetkellä istun no missä muuallakaan kuin ihanassa jäähallissa. Olen katsomassa Eliaksen treenejä, tai no oikeastaan olen katselemassa Joonatania. Pääsin Eliaksen kyydillä pois koulusta, mutta sen takia joudun istumaan nyt tässä. Pian treenit jo loppuvat ja pääsen Eliaksen kyydillä kotiin. Isällä oli vielä jotain paperihommia, joten sen piti vielä jäädä hallille. Juttelemme matkalla miten meni ja ilmeisesti Eliaksella on paljon kavereita ympärillänsä jo nyt. Kun pääsemme kotiin alamme valmistamaan ruokaa koko porukalla. Tai no minä ja Elias kokataan ja Eetu pelaa ja kattailee pöytää. Juuri kun saamme ruoan valmiiksi isi tulee kotiin ja alamme syömään. Kun olemme syöneet menen yläkertaan ja alan tekemään läksyjä. Juttelin myös paljon tytöille ja mietimme mitä voisimme tehdä porukalla. Emme keksineet vielä mitään, joten me varmaan jutellaan siitä huomenna lisää koulussa. Kun olen saanut läksyt tehtyä selailen vain sosiaallisia medioita ja nettishoppailen.
......................................................................................................
Aika tylsä luku, mutta jotain tänneekkin nyt vähän 😊
-Jaaaa_a
VOCÊ ESTÁ LENDO
Jääkiekko yhdistää
Ficção CientíficaOnko rikkaiden elämä sellaista, kuin aina oletetaan. Mitä käy kun kuuluisa Wilsonin perhe muuttaa Ouluun. Elsi ja hänen isoveljensä Elias menee lukioon, mikä on heidän vastaanotto siellä. Miten käy kun Elsi ihastuu Eliaksen pelikaveriin. Miten käy...