Part 3

312 11 3
                                    


Herään aikaisin aamulla siihen kun Viola alkaa nuolemaan minun naamani. Tämän on merkki siitä, että pitää lähteä lenkille. Vaihdan vaatteet ja laitan hiukset ponnarille. Menen alakertaan mahdollisimman hiljaa, että kukaan ei herää, mutta se on ihan turhaa koska Vieno rymistelee portaat niin kovaa alas että jotkut herää siihen kumminkin. Laitan lenkaarit jalkaan ja otan Vienon remmiin kiinni.

Kun pääsen lenkiltä menen pesulle, jonka jälkeen alan syömään aamupalaa. "Huomenta rakas" isäni sanoo ja menee jääkaapille. "Huomenta" sanon ja jatkan omenani nakertamista. "Ootkos saanu kavereita?" isäni kysyy ja alkaa voitelemaan leipiänsä, jotka tuo äsken tiputti maahan. "No joo, mutta nekin ottaa mut vaa porukkaan säälistä" sanon ja isäni tuhahtaa. "No älänyt ja onhan sekin jotai" isäni sanoo naurahtaen ja tulee istumaan pöytään. Tuo alkaa syömään leipiään ja lukemaan lehteä, joten näen tässä kohtaa minun hetken poistua. Menen ylös, jossa Vieno syö iloisena luutaan. Alan laittautumaan, ja pian vaihdan vaatteeni. Kun olen valmis menen laittamaan itselleni vielä leivän, jonka jälkeen leikin Vienon kanssa hetken, jonka jälkeen lisään sille ruokaa kuppiinsa. Meillä on vapaaruokinta, koska se on kaikista helpointa ja se on toiminut oikein hyvin.

Kun lähden kouluun niin isä huutaa vielä hyvät koulupäivät, jonka jälkeen suuntaan matkani kohti Eliaksen autoa. Istun etupenkille ja pian Elias istuutuu kuskinpaikalle ja lähdemme.

Istun viimeisellä tunnilla yksin. En ole ollut tyttöjen kanssa melkein ollenkaan tänään paitsi ruokatunnilla. Pian tunti loppuu ja kaikki alkaa sulloutumaan ovesta ulos. Lähden kävelemään lokeroilleni päin ja otan sieltä semmoset kirjat, jota tarvitsen kotona ja laitan muut kirjat lokeroon. Lähden kävelemään kohti ulko-ovia, kunnes kuulen äänen takaatani. "Sä tuut mun kyydissä" Elias sanoo ja laskee kätensä olkapäälleni. "Täh sähän meet treeneihin ja iskän piti tulla hakemaan mut." sanon ja käännyn Eliakseen päin ihmettellen. En todellakaan jaksaisi mennä nyt minnekkään jäähallille. "No iskä ei nyt kerkee ja se tuo Vienon sinne niin pääset lenkille sen kanssa." Elias sanoo ja pian tuon viereen ilmestyy Joonatan. "No mulla ei oo muutakun nää" sanon ja osoitan farkkuja ja pitsi toppia. "No iskä tuo sulle ne." Elias sanoo ja katsoo minua turhautuneena. "Just no oonko mä siellä lenkillä 2 tunti, kun mää en menen 10 km kotii." sanon, koska jäähalli on toisessa päässä kaupunkia kuin meidän koti. "No käyt siellä lenkillä ensi ja tuut sitte sinne katsomoo" Elias sanoo jo tosi turhautuneena. "Hei mennään tai me kohta myöhästytään." Joonatan avaa suunsa ja me lähdemme kävelemään kohti Eliaksen autoa. "Tuleeko toi meittän kyyillä" kysyn ja osoitan Joonatania. "Joo tulee ku sen auto on rikki" Elias sanoo ja menen istumaan auton takapenkille. "Nii joo" sanon naurahtaen ja siirrän katseeni Joonataniin, joka istuu etupenkille. "Mitä sää oikeen naurat" Joonatan sanoo ja siirtää katseensa minuun. "Een mittää" sanon ja siirrän katseeni ikkunasta ulos.

Pian olemme jäähallin pihalla ja näen isän seisovan pihalla Vieno narussaan. "No moikka" lässytän Vienolle ja menen tuon luo, ja tuon häntä alkaa heilumaan. Pussaan tuota päälle ja otan tuon narun. "Tossa on sulle noi vaatteet voit vaihtaa ne tyttöjen pukkarissa, voit muuten tuoda ton Vienon sitten tonne sisälle, kun ei viitti jättää sitä tänne ulos" isä sanoo ja antaa minulle kassin, jossa on vaatteeni. Menen pukuhuoneeseen ja alan vaihtamaan vaatteitani. Kun olen saanut vaatteet vaihdettua, niin otan Vienon ja lähdemme lenkille.

Olimme lenkilla melkein puolitoista tuntia ja nyt Vieno makaa keskellä käytävää sillä välin kun minä käyn pesulla. Kun olen käynyt pesulla vaihdan vaatteet ja laitan hiukset kiinni. Menen käytävälle ja lähden kävelemään katsomoon. Vieno seuraa minua ja menen istumaan penkille ja Vieno istuu minun jalkoihini. Katson treenejä ja kuuntelen taas noita tyttöjen juttuja minun takanani. Ei mene kauaa ja treenit loppuu ja pojat lähtevät pukkariin. Nousen ja menen pleksin viereen ja isäni tulee siihen. "Meet Eliaksen kyydillä kotiin, kun mää en pääse vielä" isä sanoo ja minä vain nyökkään ja lähden poikien pukkarille päin.

Jätkiä alkaa tulemaan ovesta ulos ja ne katsoo Vieno hieman arvoilevasti. Pian Joonatan tulee ovesta ulos ja tulee minun luokse. Se rapsuttaa Vienoa ja sen jälkeen suuntaa katseensa minuun. "Mikäs rotunen Vieno on?" Joonatan kysyy. "Leonbergin koira" vastaan ja siirrän katseeni Vienoon, tuosta jätkästä. "Koskas se yks tulee?" kysyn ja siirrän katseeni taas Joonataniin. "Kohta varmaa, vaikka mää tykkään kyllä tästä aika paljon." Joonatan sanoo ja lähestyy minua hieman. Sydänmeni alkaa hakkamaan hieman enemmän. "Mistä?" saan sanottua. "No tästä olla sun kanssa ilman sun veljee" tuo vastaa ja pian sen jälkeen Elias astuu ovesta ulos ja kysyy. "Mennäänkö?" nyökkään vain ja lähden kohti parkkipaikkaa. Katson taakseni ja Joonatan iskee minulle silmäänsä.

Mitä täällä oikeen tapahtuu? 

.........................................................................................................

Ihanaa saada tännekkin jotain välillä.❤

-Jaaaa_a

Jääkiekko yhdistääDonde viven las historias. Descúbrelo ahora