※Tiga※

80 20 6
                                    

Hari yang dinantikan pun tiba.Pelajar kelas elit sedang menunggu bas yang akan membawa mereka ke tapak perkhemahan.

Chaeryeong dan Winter duduk di satu tempat smbil berborak.

Tiba2 beg Winter terjatuh kerana disepak.

Winter dan Chaeryeong mengangkat muka.

Ningning,Yeji,Ryujin dan Giselle berpeluk tubuh dpn diorang smbil smirk.

Winter mengangkat kembali beg dia.

"Korang nak apa??"Chaeyeong menyoal.

Ryujin membaling beg galasnya kepada Chaeryeong.Chaeryeong menyambut.Taknaklah sampai rosak beg orang.Tak pasal2 kena ganti.

"Bawak beg kitorang nanti.."Kata Ryujin dgn muka mendatar.

Kemudian Giselle membaling dua lagi begnya kepada Chaeryeong.

Yeji dan Ningning mencampak keempat2 beg mereka kepada Winter pulak.

"Tapi.."

"Takde tapi2!!Aku kata bawak,bawak jelah.."Ryujin mencengkam pipi Winter dgn kuat smbil bisik di telinganya.

Chaeryeong seperti hendak bersuara.

"Kau pun nak membantah ke??"Giselle menarik rambut Chaeryeong smbil berbisik juga.

Chaeryeong menggeleng.Giselle melepaskan rambutnya.

"Okay,good girl!!Ingat,kalau ada hilang atau rosak..Kitorang cari korang!!"

Yeji mendekatkan mukanya kepada Chaeryeong dan Winter.

"Dahlah..nanti cikgu nampak.."Ningning menarik tgn Yeji dan berlalu pergi.

Chaeryeong dan Winter terpaksa dengar arahan mereka.

••••••••••

Jisung memakai earphonenya sebab tknk diganggu.Chen disebelah sedang membaca buku.

Bukk

Kepala Chen kena bola.Dia memandang orang yg membaling bola itu padanya.

Jaemin dan Jeno.

"Baca buku ke??Maaflah ganggu..Tapi padan muka!!"Jeno dan Jaemin ketawa.

Chen menunduk.Mereka berdua pandang Jisung yg langsung tk pandang diorang.

"Korang sini!!"Jaemin memanggil Baekhyun dan Haechan.

"Bwo??"Haechan dan Baekhyun menyoal serentak.Jaemin membisik sesuatu kepada Haechan dan Baekhyun.Mereka anguk.

Haechan menarik earphone Jisung dan menghempasnya ke lantai.Jisung memandang Haechan dan Baekhyun.

"Kenapa??"Jisung menyoal.

"Ambik ni!!Bawakkan!!"Baekhyun mencampak beg kasutnya ke Jisung dan terkene muka Jisung.

Jisung tahan sakit dgn menggenggam penumbuk.

"Alah,sakit ke??Kesian.."Kata Haechan dgn buat muka acah2 sedih.

"Padan muka!!Lain kali,nampak kitorang jangan buat benda lain!!"

Baekhyun menolak kepala Jisung.

"Korang..janganlah.."Chen cuba menghalang.

"Kau diam!!"Jeno menolak badan Chen dgn kuat.

"Kamu buat apa tu??"Cg Eunhyuk menyoal dgn garang.

"Arhh,takde apa2.Saja borak2 dgn Diorang.."Jaemin memeluk bahu Chen smbil senyum.

"Betul ke Chen dan Jisung??"Cg Eunhyuk menyoal lagi.

"Kau angguk sebelum kau kena belasah.."Bisik Jaemin kepada Chen.

Chen mengangguk dan Jisung turut mengangguk bila tengok Chen angguk dgn terpaksa.

"Baiklahh..semua berkumpul.."Cg Eunhyuk berlalu pergi.

"Tak dapatlah aku belasah kau harini.."Jaemin menepuk2 bahu Chen smbil smirk.

Mereka pun berlalu pergi.Winter hanya perhati dari Jauh Chen kene buli.Dia mengetap bibir.

••••••••••

Baiklah...Kita dah sampai Dan ni adalah tapak perkhemahan kita.Cikgu akan bagi2 kan kumpulan.

Kumpulan 1
Baekhyun,Ryujin,Winter,Renjun

Kumpulan 2
Jeno,Jaemin,Chaeryeong,Yuna,Lia

Kumpulan 3
Xiumin,Ningning,Jisung,Yeji

Kumpulan 4
Haechan,Chen,Chenle,Karina,Giselle

"Saya harap kamu semua dapat bekerjasama dalam satu kumpulan."Cg Eunhyuk Senyum.

"Sekarang kamu akan ke khemah masing2 yang telah ditetapkan."Cg Eunhyuk menjerit.

"Yuna,Chaeryeong,Giselle,Yeji dan Lia khemah 1!!"

"Karina,Winter,Ryujin dan Ningning khemah 2!!"

"Chen,Baekhyun dan Chenle khemah 3!!"

"Xiumin,Haechan dan Jisung khemah 4!!"

"Renjun,Jeno,Jaemin khemah 5!!"

"Boleh gerak sekarang.Lepas letak barang,kamu semua boleh buat aktiviti sendiri.Tapi jangan pergi jauh2,arraseo!!'

Pesan Cg Wendy.

"Nae..."Jwb mereka semua.

"Kami akan tinggalkan semua pelajar di sini.Esok pagi cikgu2 akan datang balik.Sebab yelah,kami ada ank,bini,suami kan..Susah nak tinggal.."Cg Eunhyuk senyum.

"Tapi jangan risau!!Hutan ni ada penjaga.This is Yuta..Apa2,kamu boleh minta tolong dia,arraseo!!"

Cg Wendy menepuk2 bahu Yuta di sebelahnya.

"Baik cg!!"

"Okey hati2 dan selamat berdikari.."Cg Wendy dan Cg Eunhyuk berlalu ke kereta mereka.

Mereka semua masuk ke dalam khemah yang telah ditetapkan.

Masa Chaeryeong tergegeh2 angkat barang Giselle dan Ryujin.

Tiba2 badannya dilanggar Baekhyun.

"Yah,pabo!!Kau buta ke smpai langgar aku!!Apa nak sangat ke rasa badan aku,haa bodoh!!"

Baekhyun menengking lantas menolak Chaeryeong.

Kepala Chaeryeong terhentak sikit dekat batu.Nasib Chaeryeong baik kepalanya tidak berdarah teruk,cuma sikit je.

"Sedar diri tu!!"Baekhyun smirk dan menepuk pipi Chaeryeong kasar.

"Tepilah kau!!"Baekhyun menolak Winter smpai dia jatuh terduduk.

"Janganlah tolak perempuan!"Jisung membantu Winter bangun.

"Tch!!Nak jadi hero konon!!"Baekhyun melempang pipi Jisung dgn Kuat.Jisung mengaduh sakit.

Chen hanya memerhati dari jauh smbil tgn digenggam.Mukanya jelas geram.

Baekhyun meninggalkan Winter dan Jisung yg terduduk di atas pasir tu.

__________

[C] PSYCHOPATHWhere stories live. Discover now