KAPITOLA TŘETÍ
Pepa přišel k plakající víle a řekl „Paní vílo, pročpak pláčete?" „P-pro-protože jsem ztratila svou kouzelnou hůlku." odpověděla víla. „A kdepak jste ji ztratila?" „S-spadla mi do studny." Pepa zavolal Honzu, Honza přiběhl a zeptal se „Co se tady děje?" „Tady paní víle spadla do studny kouzelná hůlka." říká Pepa. „No tak ji pojďme vylovit!" odpověděl Honza a vytáhl vědro až nahoru. „Ty se chytíš tady za lano a já tě spustím dolů." řekl Honza, „Až budeš u hladiny, zakřič na mě a já tě vytáhnu." „Dobrá", řekl Pepa a slezl dolů k vědru. Zanedlouho už stál vedle studny s vylovenou hůlkou. „Díky moc," odpověděla víla, „jednou vám to vynahradím."
Poté už nastal čas pokračovat dál v cestě. Oba kluci se zabalili a vyrazili. Po chvíli však narazili na další překážku. Došli k moři, na kterém viděli ostrov obklopený horami. Nevěděli, jak se tam dostat. V tom Pepu napadlo, že si postaví vor a na něm dojedou na ostrov. Sice měli jenom jeden meč, ale stejně se jim s pomocí víl podařilo pokácet nějaké stromy a svázat kůly dohromady do podoby voru. Na plachtu si sešili vlastní kabáty. Počkali na odliv, a jeli na ostrov. Vlny a vítr je poháněli kupředu, ale asi tři sta stop před ostrovem se jim jejich vor pod náporem silné vlny rozpadl a zbytek museli doplavat.
Když dopluli na ostrov, byla už tma, a tak sirozdělali oheň a zahřívali se u něj. Pepa však najednou uviděl ze skályvyšlehnout plamen. Rychle varoval Honzu, který hned vytáhl ze svého batohu meč.A vtom se před nimi zjevila hlava příšery. Měla dva malé rohy, ostré špičatézuby, zlověstně koukající červené oči a z hrdla jí šlehaly plameny. A pakse hned vedle ní objevila další a další a ještě jedna, až nakonec vylezlastvůra celá. Oba dva kluci sborem zakřičeli „Drááááák!" a běželi se schovat zakámen. Hrozný plamen je však dostihl dříve, než se stačili schovat a spálil jimzáda. V tu chvíli jim došlo, že s drakem budou muset bojovat.Vytasili zbraně a pustili se do draka. Protože však drak chrlil oheň každouz jeho hlav, Honzův meč byl naprosto nepoužitelný. Pepa strefoval drakašípy, ale to nestačilo. V tom Honza dostal nápad. Zalezl do vody, aby naněj drak nemohl. Ten za ním sice šel, aby ho mohl zabít, ale přes vodu nemohlHonzu zranit plameny a Honza nakonec společně s Pepou draka skolil.
ČTEŠ
O prokletém království a cestě za záchranou
FantasyPohádka o tom, jak se Honza vydá osvobodit království ze strašlivé kletby.