PART 6

10 5 6
                                    

[JIMIN POV]

Baru saja aku nak pergi ke haeyeon , aku melihat jungkook menarik tangan haeyeon sehingga ke koridor . Aku berhenti sekejap dan memerhati mereka dari jauh . "ada apa sunbae?" soal haeyeon. 'Ahh , patutlah dari kat kafe tadi aku tengok kau pandang haeyeon , rupanya ada hati tch.' Gumamku .

Bila aku tengok jungkook macam nak keluarkan something dari poketnya , terus aku pergi ke arahnya dan tanpa berfikir panjang aku terus tumbuk jungkook sehingga dia terduduk.

[END POV]

bukk

satu tumbukan terkena tepat pada jungkook. "TAK GUNA KAU!" jerkah jimin pada jungkook. Haeyeon di situ terkejut dengan tindakan jimin yang diluar jangkaan. "JIMIN , STOP IT!"jerit haeyeon bila melihat jimin mahu menumbuk jungkook lagi . 

" enough jimin , awak tak malu ke semua orang pandang?"kata haeyeon.Jimin memandang sekeliling dan melihat beberapa pelajar sedang berbisik bisik. "Kenapa awak tiba tiba tumbuk jungkook sunbae ha?!" soal haeyeon tak puas hati. 

"Awak tanya saya kenapa? Awak sedar tak awak tu yeonchin saya. Yang awak jumpa dia kenapa dan kenapa awak tak tolak dia waktu dia tarik awak?!" Kini jimin pula bertanya geram. Haeyeon terdiam. "Wae?! Kenapa awak tak jawab?! Ah , ke awak dah jatuh cinta dengan dia ha?! Kenal dengan namja hensem terus kau jatuh cinta , tch!"Haeyeon bertambah terkejut apabila dituduh dan panggilan 'awak saya' kini bertukar 'kau aku'.

pangg

Satu tamparan kena pada pipi jimin. "Sampai hati awak cakap macam tu kat saya , awak ingat saya murah sangat ke ha?!" Kini haeyeon pula melepaskan geramnya. "Kalau awak sayang saya , awak takkan cakap benda macam tu kat saya! Awak sepatutnya percayakan saya , dengar apa yang saya nak jelaskan. Tapi awak tch , awak melulu dan tumbuk jungkook sunbae tanpa tahu hal sebenarnya. Dan awak menuduh saya cintakan jungkook hiks hiks." Kata haeyeon manakala air mata yang ditahan di tubir kini gugur juga.

"Tch , tengok kau still nak back up dia ni kan dari aku and kau tampar aku depan orang ha? , nampak sangat kau dah cintakan dia." Kata jimin dengan nada sinis.

 Jungkook yang dari tadi diam kini bersuara bila melihat keadaan makin keruh. "Jimin , haeyeon , sebenarnya aku nak pulangkan nametag ni kat haeyeon." Kata jungkook sambil mengeluarkan nametag haeyeon dari poketnya. "Aku minta maaf kalau disebabkan aku , korang jadi macam ni aku cuma nak pulangkan nametag ni je sebab aku terjumpa dekat koridor , mianhae." Kata jungkook lagi.

"See , awak dengarkan kenapa dia nak jumpa saya kan?!" jerkah haeyeon lagi. "Saya kecewa dengan awak jimin , saya fikir awak bestfriend yang memahami saya dan awak namchin saya. Tapi saya salah anggap , awak sama je macam lelaki lain , NO DIFFERENT! " kata lagi haeyeon. Baru jimin mahu meminta maaf , haeyeon terus pergi meninggalkan jimin dan jungkook. "HAEYEON!" Jerit jimin sambil mengejar haeyeon dan meninggalkan jungkook.

[HAEYEON POV]

Aku terus berlari ke rooftop bangunan sekolah di mana tempat aku menenangkan diri yang orang tidak tahu yang ada tempat yang tenang seperti itu. Tapi langkahku terhenti apabila ternampak satu susuk badan yang dikenali , tanpa berlengah terus aku memeluk tubuh itu dan menyembamkan muka ku di dadanya. 

"Taehyung , hiks kenapa dunia ni kejam tae , kenapa semua orang tak sayang haeyeon , kenapa orang selalu sakitkan haeyeon , kenapa tae?! Baik haeyeon mati je hiks."aku luahkan apa yang terpendam. 

Tae yang terkejut apabila haeyeon tiba tiba peluknya dan menangis didadanya kini bersuara. "Haeyeon sayang , waeyo? Siapa yang buat kesayangan tae nangis ni hm?" Soal tae lembut sambil mendongakkan muka ku.

 "Jimin hiks , jimin tuduh haeyeon yang haeyeon suka jungkook sunbae hiks padahal jungkook sunbae nak pulangkan nametag haeyeon je hiks." Kataku. "Jimin , ish nak kena jimin ni , takpa nanti tae pukul jimin okay , dah jangan nangis dah tak cantik dah kesayangan tae ni." Gurau tae. 

Laju tanganku mencubit lengan tae. "Ahh sakitlaa." Aduh tae. "Haa tulaa cakap lagi macam tu." "Okay mian , ha nak aiskrim tak jom tae belanja." Ajak tae sambil membelai rambut haeyeon lembut. "Jom!" Jawabku gembira.

[AUTHOR POV]

Tanpa mereka sedar , ada orang memerhatikan mereka dari tadi.

[END POV]

[HYEJIN POV]

"Tch betul apa yang jimin cakap tadi , kau ni takda laa baik manapun kan haeyeon , tapi aku akan pastikan tae jadi milik aku. Perempuan murah , semua lelaki kau nak pftt." Kataku perlahan sambil mengambil gambar agenda manis haeyeon dan taehyung.

[END POV]

TBC...

KEEP LOVING ME 💘 - jjk -Where stories live. Discover now