PART 3

10 6 1
                                    

*kelas 5A 1*

suasana kelas yang bising kini senyap apabila sonsengnim masuk kelas itu. " okay class , harini kita ada new student yang baru pindah dari Busan. Baiklah kenalkan diri kamu."ujar sonsengnim itu.

 "Nae, anyeong joneun jeon jungkook imnida. Sila beri tunjuk ajar."kata jungkook dengan sopan. Para gadis di dalam kelas itu mula meroyan melihat ketampanan jungkook. Jungkook memerhati setiap inci kelasnya sehingga dia tertancap pada seorang namja macam dikenalinya dan namja itu turut memandangnya seperti mereka mengenali satu sama lain.

"Jungkook , kamu boleh duduk di sebelah Kim Taehyung." ujar sonsengnim itu. Jungkook membongkokkan badannya lalu pergi ke arah namja tersebut.

[JUNGKOOK POV]

Aku berjalan ke arah Kim Taehyung apabila dia mengangkat tangannya. Ya, aku rasa aku macam ingat nama tu , lalu cuba untuk aku ingatkan balik. Setiba di meja bersebelah dengan taehyung , taehyung menegur aku. "Jeon Jungkook?" soalnya.

" Ya aku Jungkook."kataku."Kita pernah kenal or pernah jumpa ke sebelum ni?"soalnya lagi. "pernah , Kim Taehyung bestfriend aku masa kindergarden lagi." jawabku tenang.

[END POV]

[TAEHYUNG POV]

"Kita pernah kenal or pernah jumpa ke sebelum ni?"soalku. "pernah , Kim Taehyung bestfriend aku masa kindergarden lagi." jawabnya. Agak lama juga aku memproses ayat jungkook tadi sehinggalah aku teringat kembali. 

"YAHH , JUNGKOOK MY CHINGU YA!!" jeritku sambil memeluk jungkook erat. Aku tidak kisah kalau orang pandang or cakap apa , yang penting chingu aku dah balik. "woi woi , kalau ya pun takyah laa kuat sangat , lemas aku ." kata jungkook . " HAHAHAHAH mian , aku excited sangat tadi." ujarku sambil menggosok tengkoknya.

[END POV]

*flashback*

"eomma appa , tae taknak sekolah sini . tae taknak hiks hiks , tae nak kawan kawan tae kat sana hiks."kata budak itu sambil menangis. "tae , janganlah macam ni , dekat sini ramai lagi boleh jadi kawan tae , jangan nangis ya sayang eomma appa pergi kerja dulu ya , nanti eomma appa datang ambil tae okay."ujar puan kim sambil mengesat airmata anaknya itu.Lalu puan kim dan suaminya berlalu pergi meninggalkan tae di sebuah kindergarden . puan kim terpaksa pindahkan tae di situ atas urusan kerja. sedang tae tengah nangis di tepi pokok , ada satu susuk badan kecil menghampirinya.

[TAEHYUNG POV]

" awak okay? Kenapa awak menangis?" soalnya . "eomma dengan appa saya tak sayang saya , diorg hantar saya kat sini hiks, saya takda kawan hiks hiks ." kataku sambil menangis. "Awak tahu tak eomma appa awak sayang kat awak , diorg hantar awak kat sini biar awak jadi pandai . lagipun diorg kerja cari duit untuk awak jugak kan?" kata budak lelaki itu. " awak nak main dengan saya tak? Mulai harini awak kawan baik saya okay .Saya jeon jungkook , awak pula?" soalnya .

TBC...






KEEP LOVING ME 💘 - jjk -Where stories live. Discover now