PART 5

17 5 4
                                    

"haa sampai pun , pasangan kekasih ni."berseloroh hoseok. Mereka berdua hanya tersengih. " ni jimin , tadi tae rindu kau" kata jin sambil tergelak. "eh , aku tak rindu jimin okay , aku rindu haeyeon laa."kata tae selamba. 

Mereka memang tidak tahu yang tae dan haeyeon adik beradik. Tae memang selalu menyakat haeyeon dan bergurau sebegitu sehingga mereka fikir yang tae mempunyai perasaan terhadap haeyeon . tapi bila mereka tanya tae tentang perasaan tae terhadap haeyeon , tae hanya gelak dan berkata tidak . katanya dia cuma menganggap haeyeon macam adik sediri padahal haeyeon memang adiknya. 

Sebenarnya , haeyeon yang tidak mahu orang lain tahu yang dirinya dan tae adalah siblings . Dia sudah serik dengan fake friends yang hanya berkawan dengannya untuk mendekati tae. " yaa kau jangan lebih lebih , kasut makannya nanti," kata jimin serious. "HAHAHAHAHA , aku gurau jelaa" kata tae sambil mengenyitkan matanya kepada haeyeon . Haeyeon pula telah membuat muka siap-kau-balik-nanti kepada taehyung.

"oh yaa , jimin haeyeon ni jungkook."kata tae. "jungkook?kawan baik kau yang kau pernah cerita dulu tu?" soal jimin.Tae sekadar mengangguk sahaja."jimin , park jimin dan ni yeonchin aku aka bestfriend aku , haeyeon , kim haeyeon."kata jimin sambil menunjuk ke arah haeyeon. Haeyeon sekadar membuat peace dan tersenyum kecil sebagai tanda berkenalan. "Ahh , jungkook , jeon jungkook imnida" kata jungkook.

[JUNGKOOK POV]

"Ahh , jungkook , jeon jungkook imnida" kataku sambil mengukir senyuman kecil. 'Eh ni yeoja yang langgar aku tadi , mesti dia tak cam aku kan . Boleh tahan lawa jugak eh haeyeon ni tapi dia dah ada namchin lah pulak hm' gumamku sambil memerhati setiap inci muka haeyeon. Tiba tiba haeyeon mengangkat mukanya dan memandangku , terus aku alihkan pandangan ke arah lain.

[END POV]

[HAEYEON POV]

aku rasa tak selasa secara tiba tiba apabila terasa seperti ada orang memerhatikan aku. aku mengangkat muka dan ya tepat tekaanku , jungkook yang memerhatiku dari tadi terus mengalihkan pandangannya. 'Dah kenapa pandang pandang aku , aish seram laa.' Kataku dalam hati.

[END POV]

*kringg*

para pelajar semua balik ke kelas masing masing. Baru sahaja haeyeon ingin masuk ke kelas , ada seseorang menariknya ke koridor.

[HAEYEON POV]

"Ishh , apa ni tarik tarik?" Soalku. Ahh rupanya jungkook sunbaenim yang tarik aku." Ahh mian." Katanya apabila tersedar yang dia menarik tanganku sambil menggosok tengkuknya perlahan."Ada apa sunbae?"soalku lagi."Ahh sebenarnya sunbae nak pulan-" belum sempat dia menghabiskan ayatnya , satu penumbuk terkena pada pipi jungkook sunbae sehingga terduduk dibuatnya.

[END POV]

[JUNGKOOK POV]

aku nak pulangkan balik nametag haeyeon , tapi aku tak tahu cara nak tegur dia . Tiba tiba aku nampak haeyeon lalu aku tak tahu dari mana keberanian aku ada , aku menarik tangan haeyeon ke koridor luar kelas. "Ish apa ni tarik tarik?" Soalnya. Aku yang baru tersedar , terus lepaskan tangannya , "ahh mian" kataku."Ada apa sunbae?"soalnya lagi."ahh sebenarnya sunbae nak pulan-"belum sempat aku habiskan ayat , satu tumbukan terkena pada pipiku sehingga membuatkan aku terduduk.

[END POV]

TBC...

KEEP LOVING ME 💘 - jjk -Where stories live. Discover now