Pov Joost
"Bedankt voor het kijken en tot de volgende video. Doei!" Ik zet mijn camera uit. Samen met Rudi heb ik een Minecraft video opgenomen. Het was lang geleden, de laatste tijd uploadde ik alleen maar Among Us video's. Daar ben ik wel een beetje klaar mee. Het is een leuk spel, maar ik wil ook weer andere games gaan spelen en uploaden.Ik loop naar de woonkamer en ga op de bank zitten. Moos komt gelijk naar mw toe gerend. Ik til haar op mijn schoot en begin haar te aaien. Ik pak mijn telefoon. Uit verveling begin ik door mijn galerij te neuzen. Ik moet lachen. Jeremy heeft blijkbaar een keer stiekem mijn telefoon gepakt en foto's ermee gemaakt. Ook zie ik een filmpje waarin Jer en Link gek aan het dansen zijn.
"Link, kom." "Wat is er Jer?" vraagt Link half-lachend half-geïrriteerd. "Ik heb Joost z'n telefoon. Zullen we even dansen?" Link knikt en Jeremy zet mijn telefoon neer. Allebei beginnen ze te dansen. "Jer, daar is Joost." "Oh kut."
Lachend klik ik het filmpje weg. Beneden hoor ik de deur open gaan. Ik hoor voetstappen de trap op komen. Nikki komt de woonkamer binnen. "Hey." "Hey Nikki, hoe was het bij Roos?" vraag ik. "Het was heel gezellig." Nikki gaat naast me op de bank zitten en begint met Moos te knuffelen. "En hoe was jou dag?" "Productief. Ik heb een paar video's opgenomen en geëdit. Verder nog wat telefoontjes voor JoostXRoedie gepleegd." "Goed bezig! Dan mag je nu wel even niks doen." zegt Nikki en ze kruipt tegen mij aan. Ik glimlach naar haar en ze glimlacht terug.
2 maanden later
Ik zit op de bank een serie te kijken als Nikki de woonkamer binnenkomt. Ze komt naast me zitten. "Joost, we moeten praten." Ik blijf naar de tv kijken. Nikki pakt de afstandsbediening, waarmee ze de tv uitzet. Ik zucht en kijk haar aan. "Wat is er?" vraag ik geïrriteerd. "Je bent de laatste tijd teveel aan het werken. Je maakt heel veel video's, streamt bijna elke dag en je belt vaak voor JoostXRoedie. Als je even niet werkt, ben je een serie aan het kijken of een game aan het spelen. Je doet geen klusjes meer in huis. Maar dat is nog niet het ergste. Je maakt geen tijd meer vrij voor mij. Het lijkt wel alsof je niet meer geïnteresseerd bent in mij. Alsof je niet meer van me houdt." vertelt Nikki. Wow, dit had ik niet verwacht. Nikki heeft wel gelijk. Ik werk heel veel de laatste weken. Maar dat doe ik omdat ik mijn werk leuk vind. Ik houd van mijn werk. Ik snap wel dat dat moeilijk is voor Nikki. Ze verdient meer aandacht. Het is gewoon zo onhandig. Ik wil ook tijd voor mezelf hebben. Ik vind Nikki nog steeds leuk, dat moet ik haar laten zien.
"Joost?" Ik schrik op uit mijn gedachten. "Gaat het wel goed?" vraagt Nikki. "Ja." antwoord ik kortaf. "Het spijt me. Ik wil je meer aandacht geven en dat ga ik ook doen. Het komt goed." Nikki glimlacht kort naar me.
2 weken later
"Guys ik ga er maar weer eens vandoor." zeg ik. "Doei Joost." zeggen Link en Rudi tegelijk. Ik moet lachen en sluit Minecraft af. "Thanks voor de stream iedereen. Het was weer genieten. Ik zie jullie hopelijk morgen weer bij een nieuwe stream. Doei!" Ik zwaai naar de camera en druk een knopje in op mijn Stream Deck, waardoor ik het eindscherm van de stream zie. Ik besluit om Rudi te raiden. "Hé Joost, thanks voor de raid!" zegt hij blij.
Ik zet een playlist aan op Spotify en begin een beetje te viben, door mijn hoofd mee te bewegen op het nummer. Ik ben zo erg bezig met de muziek dat ik niet hoor dat de deur open gaat. "Ahum." Ik schrik en kijk verward om me heen. Nikki staat naast me. "Joost, kom even mee." Nikki loopt richting de deur. Ik kijk haar verbaasd aan. Ik sta op en loop achter Nikki aan.
We gaan op de bank zitten. "Joost, dit kan niet langer zo." "Wat bedoel je?" vraag ik verward. "Herinner je ons gesprek nog van een tijdje geleden?" Ik denk na, maar er komt niks in me op. "Nee." Nikki zucht. "Denk nog eens even goed na." Ik doe mijn ogen dicht en begin te graven in mijn geheugen. Dan zie ik het weer voor me. Nikki en ik op de bank. Nikki die vertelt dat ik teveel werk en haar te weinig aandacht geef. Ik die zeg dat het goed komt. Ik open mijn ogen en kijk Nikki aan. "Ik weet het weer." zeg ik. "Joost, wees eens eerlijk, heb je echt geprobeerd om minder te werken?" Ik denk even na. Eigenlijk heb ik even veel gewerkt als voor mijn gesprek met Nikki. Misschien wel meer. "Ja, ik heb het echt geprobeerd." lieg ik. Ik kan nu niet de waarheid tegen Nikki vertellen. Ze moet denken dat ik het echt geprobeerd heb. "En nu de waarheid." zegt Nikki. "Het is de waarheid." "Ik zie aan je gezicht dat je liegt. Vertel nou de waarheid Joost!" Nikki begint boos te worden. Wat nu? Ik besluit de waarheid te vertellen. "Ik heb evenveel gewerkt als voor ons gesprek." Ik kijk naar beneden. Zenuwachtig begin ik met mijn vingers te friemelen. "Je zou toch minder gaan werken? Waarom heb je dat niet gedaan?" "Ik vind mijn werk leuk. Zo leuk dat ik maar door wil blijven gaan. Ik vind het moeilijk om te stoppen en iets anders te gaan doen." Ik kijk Nikki onzeker aan. "Heb je me meer aandacht gegeven?" vraagt ze. Ik bijt op mijn lip. Ik ben zoveel met mijn werk bezig dat ik Nikki bijna niet meer zie. Het is zelfs zo erg dat ik mijn avondeten eet tijdens streams. Ik kom naar boven om mijn eten te pakken en dan ben ik weer weg. Ik zie Nikki alleen maar als ik naar bed ga. En dan is het vaak ook nog zo dat Nikki al slaapt. "Nee." zeg ik zacht. Nikki zucht. "Joost, je zou het doen!" schreeuwt ze. "Het spijt me." zeg ik, nog steeds zacht. "Weet je wat? Ik maak het uit!" Ik schrik en kijk op. Nikki kijkt me met tranen in haar ogen aan. Boos loopt ze weg.
JE LEEST
Ik wil je nog niet kwijt | Joli (ON HOLD)
FanfictionJoost gaat door een lastige periode heen. Link is er voor hem. Joost is zijn beste vriend, tuurlijk staat hij altijd voor hem klaar. Door hun jarenlange vriendschap zijn Joost en Link close, maar ze worden nog closer dan ze al waren. Dit allemaal do...