Fällan

254 20 3
                                    

Sapphire: Seth hade gått tillbaka till byn och samlat alla Andekrigare för att försvara byn medans vi var borta.
Henrik, hade fått befälet eftersom att Seth inte skulle vara där på ett tag. Vi hade sökt upp ett spår 5 km
från sjön. Vi stannade och undersökte en gran. Någon hade varit där, det rådde ingen tvivel om. Jag sa: Vem det än var är han i överläge. Seth sa: Knappast.
Vi är mycket starkare än den.....
Syrena avbröt honom:
Seth du kan kalla dig mäktig och att du har hela byn i släptåg som din armé.
Men hur mycket förstärkning vi än får så har alltid den som gömmer sig överläge.
Alwa nickade och Seth suckade och sa: Ja ja.
Vi fortsatte undersöka marken och träden i närheten.
Tills vi kom fram till ett övergivet hus. Där gömmer sig den sa Syrena och gick närmarare. Jag kände då att något var fruktansvärt fel.
Det här var lätt. För lätt...
Doften på granen. Den var så stark att det var som om någon ville markera den. Det var så självklart att doften skulle leda till en plats där man kunde hålla ett hemligt möte. Men platsen här var alldeles för synlig. Huset låg precis i solen,
huset var det perfekta stället att mötas - jag kunde se att det här kunde vara en mötesplats utan att känna någon doft alls.
Någon ville att vi skulle gå hit...
Den personen kanske stod med en hel armé vargar bakom stugan eller något värre?
Jag länkade till alla vad jag kommit på och dom hade också misstänkt att någon inte hade "råkat" lämmna ett spår.
Det var ett vilospår som skulle leda oss rakt i fällan.
Då hoppade vargen fram som vi hade skötts mot och nu hade den fem andra vargar med sig.
Alwa Syrena och Sam kämpade mot några vargar men Seth som är Alpha och jag och James som är sfärer klarade det lätt.
Den vita och bruna vargen som var ledaren lyfte huvudet med nosen i vädret och ylade ett långt, mörkt och kyligt yl upp mot den ljusblåa himlen som nu var havsblå och höll på att bli mörkare och mörkare.....

Hoppas ni gillade kapitlet även fast det hände typ noll saker....
Kände för att skriva nu men kunde inte komma på nåt...
Ni är iallafall bäst sötisar!!!😘😘😘😝😝😜😜😙😙😍❤️😎😉😊😃💖💞💓💕💙💚💜💛❤️💎

Och såklart:
Älskar er!!!!!😍

Werewolves - WildTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang