Varför attackerade den?

261 21 2
                                    

James: Alla skiftade och fighten började. Tillslut flydde vargen in i skogen med några rivsår, blåmärken och stukade tassar i släptåg.
Syrena: Jag sa: Vi kanske ska gå hem? Alla nickade och vi började dra oss hemmåt. Jag undrar vem vargen var. Varför attackerade han oss? Visste han något vi inte visste?
Och i så fall varför talade han inte med oss? Tankarna far omkring och jag blev mer och mer förvirrad.
Alwa märkte att jag blev störd på något och frågade mig:
Vad är det Syrena? Jag svarade:
Varför tror du att vargen attackerade oss?
Seth: Jag svarade: Den kanske var vild? Sapphire svarade: Vilda vargar är inte så där stora.
Det måste vara en skiftare.
Sam: Han kanske var släkt med Jacob och ville hämnas?
Sapphire svarade igen:
Då skulle han prata med oss.
James frågade: Men varför attackerade han oss då?
Alwa: Plötsligt kom ett blixtnedslag i min hjärna och jag kom på det!
Jag sa: Det kanske var för att distrahera oss! Sapphire nickade och sa: Det är ganska troligt eftersom att han inte attackerade så mycket. Seth sa: Jag tyckte inte den attackerade James så mycket.
Jag håller faktiskt med säger Sam.
James: Jag letade i väskan efter min sfär och när jag inte hittade den rann en våg av oro och panik genom mig, men samtidigt såg det ut som om Syrena fick en idé....
Syrena: Det var då jag kom på varför vargen inte ville skada James!
Panik växte inom mig när tankarna blev klara, när dimman lättade och när jag fick säga lösningen till alla som grubblade över det och rullade tummarna......
Jag sa det långsamt lite lågt och som om jag inte fattade det:

Vargen tog James sfär.....

Werewolves - WildWhere stories live. Discover now