Chapter2

40 4 0
                                    

"Eomma,jaga diri..jaga kesihatan..kalau rasa tak sihat,bagitau dekat byul noona.Lepastu,jangan nangis kalau rindu Kook.Video call ada,bolehlah eomma tengok muka Kook.And last sekali,eomma jangan lupa makan ubat and berzumba je bila sihat.Time sakit jangan gatal sangat nak pergi berzumba.Arasseo?"pesan Kook di Incheon Airport.Ibunya menahan sebak kerana anaknya bakal pergi ke tempat yang jauh."Ya,eomma faham.Kook pun sama.Jangan pesan kat eomma je.Kook pun kena buat macam tu jugak...hmm..okeylah.Sekejap lagi kamu nak kena naik pesawat dah.Pergilah cepat.Nanti terlepas."kata ibunya lalu memeluk Jungkook dengan erat.Air mata keibuannya gugur saat melihat Jungkook pergi darinya."Bye,Kook."Kata ibunya dengan perlahan lalu pergi dari situ.Dia pergi ke arah keretanya dan melihat  Jungkook sudah naik ke pesawatnya."Good luck...jangan lupa bawak adik kamu datang jumpa eomma.."kata ibunya sendiri dengan perlahan lalu masuk kedalam kereta dan pergi dari Incheon Airport.

Jungkook sudah bersedia untuk diterbangkan ke Malaysia demi niatnya yang sudah lama dipendam.Tiba-tiba,dia berasa sedih."First time aku pergi jauh dari eomma.Macam ni rupanya feel dia.Sabarlah,Kook.Its just take in 2months."Jungkook cuba menenangkan hatinya yang sedang cuba untuk membatalkan niatnya.Dia mengeluh."Better aku tidur."Jungkook melelapkan matanya daripada terus mengingati ibunya.

-Dear eomma,Kook harap..kalau takdir Kook nyatakan yang Kook kena berpisah dengan eomma dulu dari dunia ni...Kook harap sangat yang eomma tetap bahagia dan ceria walau tanpa Kook.Langit tetap cerah dan indah walaupun Kook dah takde dalam dunia ni.So,eomma pun wajib kekal ceria walau tanpa Kook disisi.Senyuman eomma boleh buat Kook bernafas dengan tenang.Sebab senyuman  itulah yang menguatkan semangat Kook walau sedang dilanda badai yang kuat.

Love,Jungkook.Your son.

Still with youWhere stories live. Discover now