Tittttt......Tittttt.......Tittttt.......
Bunyi alarm di telefon Jungkook jelas kedengaran membuatkan Jungkook tersedar dari lena.
Apa yang korang buat bila alarm berbunyi?
-normal:off alarm then bangun dari tidur
-low normal:Lantakkan
-very low normal:campak alarm ke luar bilik.
-not normal:yang tak normal mesti tido matiSo,Jungkook still normal person.
Whatever.Dia membuka langsir lalu membuka sliding door di dalam biliknya.
"Good morning ,Malaysia!!!"jerit Jungkook dengan sederhana kuat.Tiba-tiba,dia terfikir sesuatu..
"Nak makan apa yeh harini???"Jungkook pergi ke bilik air untuk mandi sambil berfikir tentang menu sarapannya.Dia berfikir tentangnya dari mula masuk bilik air,ketika mandi,setelah mandi dan setelah keluar bilik air.Akhirnya,dia terfikir untuk mencuba makanan di Malaysia."How about nasi lemak? or roti canai with teh tarik?Nasi pulut kuning with kuah kari?nasi kerabu?nasi dagang?Durian...eh no,pagi-pagi cannot makan durian.Kalaulah eomma ada,mesti dia boleh tolong suggest.Oh yeah....eomma.Call jelah.Nak susah apa...bijak Kook...bijak..."Jungkook segera menelefon ibunya."Morning,eomma."ucap Jungkook.
"Morning,Kook.Dah sarapan ke?"tanya ibunya.
"Ha,ini sebabnya Kook call eomma.Nak minta eomma suggest sarapan local paling best kat Ampang selain nasi lemak or mamak food."Jawab Jungkook.
"Hmmm...kejap.Eomma rasa ada satu kedai makan melayu dekat dengan hotel tu.Fatma Local Food nama kedainya.Pergi jelah dekat situ.Mee Kari dia paling sedap kat situ.Ngidam pulak nak makan mee kari.Ha takpelah.Eomma nak pergi berzumba ni.Bye."ucap ibunya dan terus mematikan panggilan tanpa menunggu jungkook bercakap."Oh.Bye..letak macam tu je?Hish..baru je nak tanya ada nak kirim apa-apa ke..nanti balik tangan kosong,majok pulak.Takpela.Jap,apa nama kedai dia tadi..?Fatma Google Food???Google ke Local aku dengar tadi??Lantaklah..Ok,jom ke sana!!"Jungkook memakai bajunya lalu bersiap dan terus keluar dari hotel itu untuk bersarapan di tempat yang ibunya cadangkan.
Dia menoleh ke kiri bersebelahan hotel dan ternampak kedai makan 'Fatma Local Food' yang tidak jauh dari situ.Dia berjalan kaki ke sana."Encik nak order makan apa?"tanya seorang gadis yang agak matang rupanya,namun kelihatan comel.Jungkook yang sudah duduk memandang gadis itu.Hati gadis itu berdebar-debar melihat wajah tampan Jungkook.Dia segera memandang ke tempat lain untuk mengelak dari memandang Jungkook."Saya nak Mee kari."minta Jungkook.Gadis itu menulis diatas kertas."Air?"tanya gadis itu lagi."Air teh o ais."jawab Jungkook.Setelah selesai mengambil pesan,gadis itu pergi ke dapur.Jungkook menarik nafas lega.Tuhan juga tahu bahawa dia sedang mengawal hatinya daripada meletup apabila melihat gadis itu."Indahnya manusia...baru aku percaya yang bidadari syurga tu wujud."kata Jungkook lalu menggosok-gosok pipinya yang kemerahan akibat menahan rasa malu dan berdebarnya.Kemudian,dia melihat gadis itu pergi ke arah pelanggan lain untuk mengambil order.Kelihatan senyuman manis di bibir gadis itu sambil melayan pelanggannya.Gadis itu membiarkan kanak-kanak yag kelihatan seperti berumur 2-3 tahun itu memegang jarinya.Gadis itu senyum kearah kanak-kanak itu membuatkan Jungkook yang sedang memerhatikannya semakin berdebar-debar.'Oh,shit.Stop playing my heart,girl.'bisik hati Jungkook.Dia memandang ke tempat lain sewaktu gadis itu memandang ke arahnya.
15 minit kemudian....
"Ni pesanannya,encik."kata gadis itu sambil meletakkan mangkuk berisi Mee kari di hadapan Jungkook."Thank you."ucap Jungkook.Ketika gadis itu ingin beredar,Jungkook memegang tangannya dan itu membuatkan gadis itu tersentak.Gadis itu menoleh kearah Jungkook.Mereka saling berpandangan.Jungkook segera melepaskan tangan perempuan itu apabila dia tersedar yang dia sedang memegang tangan gadis itu."Sorry.Actually,miss...can I know your name?"tanya Jungkook."Kenapa nak tau nama saya,ya?"tanya gadis itu pula."Nope..just asking you."Jawab Jungkook."Oh,ok.Saya........Mawar.You?"
tanya gadis itu setelah memberitahu namanya."Mawar,nice name.Saya Jungkook.Dari Korea.Nice to meet you,Mawar."jawab Jungkook."Oh,Jungkook..nice to meet you too.emmmm.....saya nak sambung kerja.Bye."ucap gadis itu lalu pergi ke dapur semula.Jungkook tersenyum."Mawar..."Jungkook mengambil sudu dan garfu lalu menyuap mee kedalam mulutnya."Sedapnya...nak bungkus bawak balik la nanti."Jungkook bermonolog sendiri.Setelah membayar...dia kembali semula ke bilik hotelnya."Now,baru pukul 9.30 pagi.So,jap lagi lah aku pergi Kl cari rumah ayah aku.Hmm..tak sabarnya nak jumpa diorang.Harap-harap jumpalah."kata Jungkook.
YOU ARE READING
Still with you
RandomAku tak tau nak describe citer ni camme...but...aku main bubuh jelah untuk penuhkan. Watak utama -Jungkook Jk cari adik dia yg dh lama dia tak jumpa since lepas parents dia cerai and ikut haluan masing-masing.Ibunya mengambilnya dan ayahnya mengambi...