Jungkook memesan grab untuk membawanya dari Ampang ke KL.Setelah tiba disana,dia melihat alamat rumah keluarganya.'No.3,Jalan Kasturi 8/ku5,Taman Permai,KL.'
Jungkook menahan teksi lalu meminta pemandu itu membawanya ke rumah keluarganya.
20 minit kemudian....
"Terima kasih,pakcik."ucap Jungkook lalu membayar mengikut harganya.Dia keluar dari teksi itu dan melihat sebuah rumah biasa dihadapannya.
"So,what should I do first???"tanya Jungkook dihadapan rumah itu sambil bermain dengan bibirnya.Tiba-tiba,seorang gadis yang kelihatan seperti seseorang yang pernah dilihatnya keluar dari rumah itu."Mawar?"panggil Jungkook.Gadis itu menoleh."Encik ni cari siapa,ya?"tanya gadis itu."Awak tak ingat saya ke?Bukan ke kita jumpa kat kedai makan tadi?Awak Mawar kan?"tanya Jungkook bertalu-talu."Sorry,encik dah salah orang ni.Saya bukan Mawar.Saya Diana."jawab Diana."Oh,pelanduk dua serupa.Takpela.Jap,boleh saya tau nama ayah awak?"minta Jungkook."Ibrahim Lee."jawab Diana."Ibrahim Lee....mak awak kat Korea kan?"tanya Jungkook."Haah..macam mana awak tau?"tanya Diana pula."Diana,saya abamg awaklah!Jungkook!"jawab Jungkook."Awak abang saya?Wait.....bila masa saya ada abang ni?"tanya Diana."Parents kita yang jauhkan kita.Lepas bercerai,diorang ikut haluan masing-masing.So,awak tak tau yang awak ada abang.I'm your brother,Diana!"jawab Jungkook.Dia memeluk Diana.'Well,aku rasa dia memang abang aku.So,takpelah kalau dia nak peluk aku.'bisik hati Diana.Tetapi,hatinya masij ragu-ragu."So,Jungkook....jomlah masuk dalam.Ayah takde.Dia keluar."kata Diana.Jungkook hanya mengangguk dan mengikut Diana masuk kedalam rumah."Jap,saya pergi buat air teh.Tunggu sini yeh."kata Diana.Jungkook hanya mengangguk dan melihat Diana pergi ke dapur.Dia menoleh ke sekelilingnya.Kosong.Tiada aksesori rumah.Hanya Tv,Sofa dan sebuah bangku ditepi pintu masuk.Dia melepaskan keluhan berat."Ini rumah adik aku ke?"Jungkook masih ragu-ragu.Beberapa minit kemudian,Diana datang sambil membawa sedulang berisi dua cawan teh.Dia meletakkan secawan di hadapan Jungkook dan secawan lagi di hadapannya.Dia duduk di hadapan Jungkook."Jemputlah minum."kata Diana."Oh,okey."kata Jungkook.Setelah minum,keadaan menjadi agak awkward.Sepi.Burung gagak sudi datang demi memberi sound effect.
"Sebenarnya,saya datang sebab nak....bawak awak jumpa mak awak."kata Jungkook.
"Mak?"tanya Diana.
"Ya..mak awak.Kenapa?"tanya Jungkook.
"Saya rasa macam nanti agak awkward la pulak.Takpela.Simpan jelah hasrat awak.Lagipun,ayah saya tak bagi saya jumpa mak kandung saya."Jawab Diana.
"Tapi...itukan mak awak.Ibu yang lahirkan awak.Kenapa tak boleh jumpa?"tanya Jungkook lagi.
"Sebab,ayah saya tak bagi.Dia takkan benarkan saya jumpa ibu kandung saya."jawab Diana.
"Takpe,nanti saya cakap dengan ayah awak."kata Jungkook.
"No!Don't tell him!Better no....better you leave now....please....anytime je ayah boleh balik.."minta Diana membuatkan Jungkook hairan.
'Aku penat-penag datang sini,laju aje kau suruh aku balik'bisik hati Jungkook.
"But,why?Bukan ke saya patut jumpa ayah saya dulu sebelum saya balik?"tanya Jungkook.
Diana hanya diam.
Jungkook berdiri dan melihat gadis itu tertunduk.
"Esok saya datang lagi."kata Jungkook.Dia keluar dari rumah itu.Diana hanya melihat abangnya pergi.Malam itu......
"Dian!!bukak pintu!!!!"jerit ayahnya dari luar biliknya.Diana begitu terkejut kerana ayahnya mengetuk pintu dengan kuat.Dia segera membuka pintu dan melihat ayahnya bersama beberapa oranv lelaki."Ini anak you,Lee?"tanya lelaki disebelahnya.Muka Diana mula cuak."Yalah,along.Ha,sekarang you ambik dia.Langsai hutang saya."kata ayahnya dalam keadaan mabuk.Wajah Diana menunjukkan yang dia terlalu terkejut."Fu,angkut dia."arah along.Lelaki itu hanya menurut.Dia mendukung gadis itu lalu dibawa pergi."Aaaaaaaaa!!!!!!!Ayahhhhhhhhhh,tolongggggggggggg!!!!!!"
jerit Diana dengan nada ketakutan.Tetapi,ayahnya tergelak sambil melambai."Bye,Dian.Nanti bagi ayah duit sikit,yeh.Hhaha"kata ayahnya lalu menutup pintu rumah.Along membawa Diana pergi dari situ."Uncle,tolonglah lepaskan I.Saya tak buat apa pun."Diana merayu sambil menangis teresak-esak.Along itu memandangnya."Ayah you yang tak guna tu,tak bayar hutang kat I...so,dia hantar you untuk dijadikan barang kat club I.Faham?!"jerkah along itu.Diana menangis."Pleasela,uncle.....I merayu kat you..berapa dia hutang sama you?"tanya Diana.Along itu menoleh ke arah Diana.Dia tersenyum sinis lalu membelai rambut Diana."3 ratus ribu."Jawab along.Mata Diana terbuntang luas."What?!"Diana begitu terkejut."Yeah...3 ratus ribu...minta mudah dapat,bayar susah langsai.."kata along dengan tenang.Diana tersandar di seat kereta."Shit."carut Diana."Well,you have a nice shape of you.So,you kena layan siapa je yang order you.Faham?"tanya along."Tak boleh ke kalau saya jadi waiter je?"tanya Diana."Tak boleh.Contract menyatakan bahawa you need to be PE.LA.CUR.
Diana tertunduk sambil menangis.Perkara yang takkan dijangkakan bakal berlaku....
Now,secara official.....kau PEREMPUAN MURAHAN,Diana....
YOU ARE READING
Still with you
RastgeleAku tak tau nak describe citer ni camme...but...aku main bubuh jelah untuk penuhkan. Watak utama -Jungkook Jk cari adik dia yg dh lama dia tak jumpa since lepas parents dia cerai and ikut haluan masing-masing.Ibunya mengambilnya dan ayahnya mengambi...