- 01

2K 190 29
                                    

Jalan cerita mula masa Gojou umur 17 tahun. Bagi yang tak baca manga, chapter ini (dan yang seterusnya) sangat-sangat mengandungi spoiler.

*y/n - your name

____

Si albino berkaca mata itu mula merenung rakannya atas dan bawah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Si albino berkaca mata itu mula merenung rakannya atas dan bawah. "Kau buat ape tu?" soalnya.

"..."

"Hmm?"

"..."

"Hello~"

"..."

Walaupun diberikan 'silent-treatment' dari si gadis, si albino itu tidak henti-henti merenungnya. Malah, semakin dekat pula jaraknya pada wajah gadis itu.

"Janganlah ganggu y/n, Satoru" celah rakannya yang lagi satu, Getou Suguru

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Janganlah ganggu y/n, Satoru" celah rakannya yang lagi satu, Getou Suguru. Namun, kata-kata Getou itu bagaikan air yang dituangkan ke dalam gelas berlubang- tidak masuk sama sekali ke telinga 'Satoru'.

Si albino itu tetap saja merenung y/n sehinggalah y/n membalas pandangannya dengan senyuman penuh makna.

BUK!

Satu tumbukan padu mencium kepala hensem Gojou Satoru.

Getou sudah tersenyum sinis, sudah mengagak perkara itu akan terjadi.

"Y/n tengah fokus kawal tenaga sumpahan dia- patutnya tanya aku tadi" sampuk seorang lagi classmate mereka, Ieiri Shoko.

"Tak tahu pula yang kepala kau ni boleh beranak" kata Getou sambil menunjukkan jari telunjuknya ke arah benjolan di kepala si albino. Sempat ia menamakan benjolan itu sebagai 'mini Satoru' sebelum tergelak.

Naik terus urat di kepala Gojou. "Hah?? kau pun nak satu ke?" Jari-jemarinya terus dibunyikan. "Ade gak kawan untuk sanggul hodoh kau tu"

Kini turn Getou pula yang naik bengang. "Kau fikir aku takut ke?"

"Sini ah, tangan kosong"

BUK! BUK!

"Kitaorang minta maaf

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kitaorang minta maaf.." serentak Gojou dan Getou berkata sambil duduk melutut di hadapan y/n pabila keduanya diberikan tumbukan manis di kepala.

Shoko memandang gadis berambut hitam itu dengan penuh keterujaan. Hanya y/n saja yang boleh diamkan dua budak ribena itu. Kalau tiada y/n, boleh hancur kelas mereka dibuatnya.

Selang beberapa saat kemudian, telefon y/n tiba-tiba berbunyi membuatkan perhatian si gadis beralih ke arah telefon bimbitnya. 'Yaga-san' nama yang tertera pada skrin. Terus saja ia jawab panggilan itu.

"Hello.. ya.. okay" TUT-

"Fuh singkat-"

"Diam"

Sempat y/n menyimpan telefon bimbitnya ke dalam poket skirt sebelum mengeluarkan arahan kepada ketiga-tiga classmatenya.

"Arahan sensei, backup Utahime-san dan Mei Mei-san"

"Orait!"

"yosh!"

-

"Jom berpecah. Kalau barrier ni tak dapat bertahan, kita boleh keluar" ujar Utahime kepada pasangan misinya itu. Sudah hampir tiga puluh minit mereka berdua mengelilingi koridor yang tidak berpenghujung itu.

Mei Mei menganggukkan kepalanya tanda bersetuju. "Kalau salah seorang dari kita dapat keluar dari barrier ni, kita boleh serang dari luar ataupun minta bantuan.. hm cadangan yang bagus"

Krrk!

"Mari cuba-"

GRUSHH!

Belum sempat Utahime ingin menghabiskan kata, dinding di kanannya tiba-tiba saja pecah. Habis terpelating jauh ia dibuatnya akibat impak tenaga itu. Dan dari asap putih dan debu-debu 'letupan' tadi, muncul satu suara yang sangat familiar di telinganya.

"Aku datang backup. Utahime! kau nangis?" lantang suara Gojou kedengaran.

Memang tidak sah kalau budak berkepala santan itu tidak mengusiknya. "Aku tak nangis lah! lagi satu, hormat sikit orang yang tua dari kau!" marah Utahime.

"Kalau aku nangis, kau nak pujuk aku?" celah Mei Mei setelah menghampiri Gojou.

"Kau tak nangis punya lah, kau kan kuat"

"Oh? ^^"

Urat-urat dikepala Utahime sudah timbul dek geram dengan budak albino itu. Akibat lalai dengan emosinya, dia tidak perasan akan sumpahan besar yang tiba-tiba muncul dibelakangnya. Nasiblah Getou datang untuk menyelamatkan keadaan, kalau tidak sia-sia Utahime dimakan begitu saja.

"Satoru, tak baik ejek orang yang lemah" kata Getou dengan senyuman famousnya.

"Kau..!!" Bertambah-tambah marah Utahime.

"Kau yang cakap dia lemah, aku takde cakap" Balas Gojou selamba.

"Dah- jangan mulakan" kata y/n yang baru tiba. Dengan automatiknya kedua-dua lelaki itu mengunci mulut mereka.

Shoko yang berada disebelah y/n mula menegur Utahime. "Utahime-senpaiiii! kau okay?"

"Y/n! Shoko!" Terus sahaja Utahime memeluk mereka berdua. "Jangan jadi macam diorang 'kay?" sambungnya lagi, me'refer'kan kepada Gojou dan Getou yang kini sudah membuat muka menyampah (mainly dari Gojou).

"Siapa je nak jadi sampah?" balas y/n lalu memberikan Utahime senyuman kecil. Entah mengapa ada terdengar bunyi sesuatu yang retak.

Mei Mei kemudian memberitahu apa yang telah terjadi ketika mereka terperangkap dalam barrier itu. Sudah tiga puluh minit mereka di dalam namun pada luar barrier sudah dua hari lamanya mereka disitu.

"So barrier ni ganggu sistem masa. Kitaorang pun pelik kenapa misi ni ambil masa yang lama walaupun kau ada kat sini, Mei" terang Gojou kepada jujutsu rank tinggi itu.

"Nampaknya macam tu lah. Apa-apa pun- mana screen?" kata Mei Mei.

"..."

"..."

"..."

Y/n sudah memberikan senyuman manisnya kepada Gojou

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Y/n sudah memberikan senyuman manisnya kepada Gojou. "Aku suruh kau buat screen kan tadi?"

"-uh oops?"

BUK!

TBC

if rajinz, aku buat banyak fanart lagi! by the way, "Screen" tu dalam bahasa lain dia "Curtain" - sejenis barrier yang selalu digunakan oleh orang-orang jujutsu untuk cover scene semasa berhadapan dengan sumpahan.

Yela sebab orang biasa kan tak nampak sumpahan, so peliklah kalau tiba-tiba tengok orang tu berlawan dengan 'angin' en XDD Lagisatu untuk mengelakkan dari netizen panik atau tular di media sosial. Sila baca lebih lanjut di google.

@edited

𝐇𝐈𝐒 | ɢᴏᴊᴏᴜ ꜱᴀᴛᴏʀᴜ x ʀᴇᴀᴅᴇʀ [HEAVILY EDITING]Where stories live. Discover now