4

111 20 6
                                    

אישה רצה יחפה בקרחת יער ירוקה, אוחזת ילדה בת שמונה עייפה מריצה ממושכת בצמידות אל פלג גופה העליון. הריאות שלה נאבקו במאמץ המתמשך. כפות רגליה נפצעו מאבנים חדות פה ושם. שריריה בלטו ללא שומן שיסתיר אותם. רגליה התחננו בפניה בשקט לעצור. רודפיה קראו לה בקול לעצור.
אבל הלב חיזק אותה. היא ידעה שהיא רצה על חייה ועל חיי בתה.
בתה הניחה את ראשה על כתפה של אמה ונצמדה כמה שיותר אל גופה הכחוש. הקור התפשט אל כל תא בגופה והיא רעדה בחוזקה. זוג ידיים שמנמנות אחזו בגב כל כך רזה שעמוד השדרה בלט בו על כל צלעותיו והעניקו לבעלתו כוחות מחודשים.
קליעים פגעו בימין ובשמאל והפחידו את הילדה. את האמא הם דירבנו. הן נבלעו בתוך צפיפות העצים של היער והאם זיגזגה בין גזעי עצים שמנים במיומנות של מקומית. רודפיה לא עמדו בקצב, אבל היא המשיכה לרוץ גם הרבה אחרי שהם יצאו מטווח הראייה שלה. עדיף לא להסתכן. הילדה שתקה כל הזמן.
היא כבר התרגלה למציאות החיים הזו. בריחה ומנוסה ופחד והישרדות היו כותרות חייה מהרגע שנולדה, אפילו קצת לפני כן.

כיפת שמיים מעליהן, עצים גבוהים מסביבן, ילדה ואמה שכבו על קרקע קשה. האם ניסתה להרגיע את הילדה באמצעות ליטוף שערותיה הרכות, אבל ידה רעדה מהמאמץ שדרשה ההימלטות היומית, לכן הליטוף איבד את האפקט שלמענו נעשה. האם החלה לספר לילדה את המעשיות שתמיד סיפרה לה ברדת הליל. נסיך מתאהב בפשוטת עם, הם מתחתנים, שולטים בממלכה, מגדלים ילדים יחדיו. היא קיוותה שהסיפור נותן לבתה בריחה מהמציאות ותקווה. הסוף טוב, הכל יפה ונוצץ ומתוק מלבד המציאות עצמה.

בלילה קפוא באמצע היער, שוכבת ילדה שהתבגרה בעל כורחה, ונשבעת לעצמה שכשתגדל לא תהיה הקורבן והטרף, אלא הרודף, הצייד. שלא תדע עוד פחד, שתפחיד. שתהיה חזקה ועוצמתית ומעוררת יראה. ויותר מהכל היא הבטיחה לעצמה מנה קרה של נקמה.

בבוקר קריר באמצע היער, קמו להן אם ובת ליום חדש של מנוסה על חייהן, כשבלב האם פחד ובלב הבת הבטחה.

כיפה אדומהWhere stories live. Discover now