Küçük kız büyükannesinin kitaplığına bakarken bir kitap ilgisini çekti.
"Büyükanne."
"Efendim?"
Diğer kitaplardan ayrı, yalnız duran kitabı gösterdi.
"Bu kitabı okudun mu?" Yaşlı kadın torununun gösterdiği kitaba baktı. Birkaç saniye sadece kitaba baktı.
"Evet."
*****
"Anna!"
"Lütfen izin ver uyuyayım Bella. Çok uykum var."
"Gazeteci geldi ama. Karşılamamız lazım."
"Gazeteci mi?" Gözlerini açıp yataktan fırladı. "Neden başta söylemiyorsun?"
Anna sandalyesine astığı sabahlığı aldı ve giyindi.
"Çocuklar kalktı mı?"
"Kalkmaz olurlar mı? Gazeteciye olan meraklarından fırladılar erkenden. Şimdi bahçedeler."
"İyi. Hadi biz de inelim bahçeye."
***
İki genç kadın bahçeye indiklerinde çocukların dikkatle açılan demir kapıya baktıklarını gördüler.
Anna kızın yanında dikilirken hizmetli de diğerine göre daha küçük olanın yanında durdu.
Açılan demir kapıdan gelen araba önce garip sesler çıkarttı, daha sonra da durdu. Arabanın ön kapısı açıldı. İçinden şapkalı takım elbiseli bir kadın çıktı. Arabanın kapısını sertçe kapatıp ön tekerleğine tekme attı. Sinirle;
"İşe yaramaz hurda yığını!" Ellerini beline koyup kafasını kaldırdığında kendisini izleyen topluluğu gördü. Çocuklar bu genç kadına gülerken koşarak kadına yaklaştılar.
Anna şaşkınlıkla gazeteciye baktı.
"Gazeteci kadın mı?"
Hizmetli Anna'ya baktı.
"Öyle görünüyor." Hizmetli de gazeteciye doğru yürüdüğünde Anna da yüzündeki ifadeyi silip gülümsemesini takındı.
"Şimdi siz gerçekten gazeteci misiniz?"
Büyük kızın sorusuna gülümseyerek cevap verdi;
"Öyleyim."
Bu sefer lafa küçük olan konuştu.
"Ama siz takım elbise giyiyorsunuz. Şimdi bile çok yakışmış erkek olsaydınız kim bilir nasıl olurdunuz?" Ellerini çarptı. "Çok yakışıklı olurdunuz bence. Sanki sanki... Beyaz atlı prens gibi."
Gazeteci küçük kıza gülümsese de onun büyüdüğü ortamın ne kadar geri kafalı olduğunu tek lafından anlamıştı. Kıza içten içe üzülmüştü.
"Hoşgeldiniz." Dedi Anna gülümsese de garipseyen bakışlarını gizleyemiyordu. Elini uzattı.
Gazeteci kendisine uzatılan eli tutup sıktı.
"Hoşbuldum." Elleri ayrıldı.
"Ben bu hanımefendilerin dadılarıyım. Adım Anna Anderson."
"Memnun oldum ben-"
"Gidelim gazeteci hanım size ördeklerimizi göstermeliyim." Küçük kız gazetecenin elini tutup sürükledi. Gazeteci dalgaya vurarak.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
THE FAME
RomanceŞöhret hırsının neden olduğu olaylar örgüsü insanların hayatlarını ne konuma getirir?