THREE

10 0 0
                                    

Nu i-am raspuns, dar am inaintat si el mi-a facut loc. Am urcat scarile incet si apoi am dat de inca o incapere familiara. Holul care se ramifica in alte scari sau camere. Pe jos era un lemn maro deschis lucios, iar peste, o mocheta bej. Inainte se afla o usa ingusta, din lemn alb formata din doua parti dintre care numai una se deschidea, care ducea la o sufragerie enorma, in care se adunau toti razboinicii si responsabilii orasului in timpul sedintelor oficiale. Exact langa usa se aflau niste scari care erau la fel de albe ca si peretii din lemn. Am trecut pe langa raftul intalt plin de carti vechi si am luat-o pe scari, trecand pe langa multe usi care aratau la fel.

Am intrat in camera mea mica, care era acoperita pe pereti, pe podea si pe tavan cu lemn alb lucios. Usa de la intrare era putin darapanata, langa ea aflandu-se un pat matrimonial acoperit cu plapuma moale tesuta din material lucios si fin. Am atins in treacat cu palma patul, asteptand sa imi azvarlu corpul in el.

Pe langa patul urias se afla  un incaliztor care ajungea pana in tavan, cu o usita in jos prin care se bagau lemne taiate scurt. Obiectul care imi oferise caldura pentru multi ani. Dulapul destul de scund pentru un obiect de mobilier statea pe peretele opus, asteptandu-ma cu mireasma placuta a hainelor proaspete.

Un cosulet impletit de multi ani, statea amarat pe podea, umplut cu discuri vechi si tot felul de hartii. Mi-am privit camera in care locuisem de ani intregi, locul in care venisem mereu dupa o lupta grea, loc in care imi alinam durerile, citeam cartile preferate si imi puneam gandurile in ordine.

Am deschis o usa care pornea tot din dormitorul meu, si am ajuns intr-un fel de camara inconjurata de perdele cenusii, in care se aflau cutii pline cu haine de vara. Baia mea primitoare ma astepta de zile intregi sa-mi trimit grijile departe si sa-mi avantur corpul intr-o calatorie fierbinte, cu aburi si apa clocotinda.

Mirosul de afara era specific ploii. Atmosfera era mohorata, iar brazii isi scuturau podoabele, lasand sa cada pe jos ace reci, emanand o mireasma naturala, placuta. Ploua tare. Pamantul era umed, iar peste tot era noroi. Padurea indepartata pe care eu o puteam vedea de pe geam, era doar un camp de pamant plouat. Brazii inalti isi indoiau trupurile, lasand ploaia puternica sa ii cuprinda. Nu era frig. Brizele care treceau prin geamul intredeschis si ajungeau la mine imi dezmierdau pielea usor.

Apa fierbinte imi curgea usor pe corp, alinandu-mi parul impietrit de pamant uscat si pielea moale. Samponul pe care il foloseam mereu… aroma lui, devenise plictisitoare… Mireasma de capsuni imbibata cu un aer de menta imi inconjurau parul, cufundandu-l intr-o adiere veche si stearsa. Adorasem mereu sa imi miros parul dupa un dus lung. Puteam sa ii simt prospetimea si gandul ca nu mai era murdar si imbibat de mirosuri imi facea mare placere.

Era mult prea cald si inabusit. Usa era doar putin crapata, iar geamul inchis era aburit exact ca si oglinzile asezate de-a lungul peretilor. Cada de baie spatioasa avea o forma ovala, iar robinetul si marginile erau impachetate in aur rezistent.

Mi-am inconjurat corpul supraincalzit intr-un prosop moale si gros  de bumbac si am pasit pe varfuri pana in camera imbibata si ea de aburi si de caldura de care abia asteptam sa scap. Am deschis larg geamul lasand sa intre un val de aer rece care mi-a inconjurat imediat corpul si parul. Senzatia era minunata, iar eu eram ametita din cauza jocului de vant care se desfasura in fata mea. L-am lasat deschis in timp ce ma imbracam cu niste haine largi si comode aflate pe patul meu. Uscatorul de par vechi, incet, dar la moda pentru acel an era potrivit pentru a-mi usca parul lung si lucios, lasandu-l sa curga usor pe umerii drepti. Buzele visinii si sprancenele proeminente, satene, ieseau in evidenta pe tenul meu extrem de alb. Eram palida ca si intotdeauna, si orice faceam nu puteam oferi obrajilor mei putina culoare.

Ai ajuns la finalul capitolelor publicate.

⏰ Ultima actualizare: Feb 05, 2015 ⏰

Adaugă această povestire la Biblioteca ta pentru a primi notificări despre capitolele noi!

NelinisteUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum