part 11

634 35 19
                                    

Di rumah ali, ali sedang termenung memikirkan apa yg terjadi kepadanya sewaktu pertarungan tadi.

Ali:apa yg terjadi sebenarnya? Kenapa aku rase macam, ada satu elektrik mengalir kat badan aku. Tapi apa bende dan kenapa jadi macam tu.

Saat ali tengah termenung, tiba tiba perutnya berbunyi...

Ali:aduh...lapar la pulak...ade makanan tak kat dapur....

Lalu ali pergi ke dapur dan membuka peti sejuk...terlihat di situ ada tempoyak udang...dia pun mengambil dan memanaskan...lalu dia pun menjamah makanannya...

Ali:mmm...sedapnya...

Lalu dia melihat ke hadapan...secra tiba tiba...memori makan bersama ayahnya ... dia merasakan bayangan ayahnya sedang makan bersamanya ...

Ali:ayah😞😞

Kemudian comot melompat ke atas kerusi dan mengeow kepada ali. Ali yg sedar mengusap kepala comot.

Ali:comot, hanya kau je yg selalu teman aku. Janji jangan tinggalkan aku tau...

Comot:meow(ok)

Ali:ehh,kau tak makan lagi kan? Mari aku bagi kau makan.

Comot:meow

Ali mengambil satu tin wet food untuk comot. Lalu dia membuka dan meletakkannya ke daĺam bekas makanannya. Comot apa lagi,dia pun terus dengan seleranya. Ali pula hanya mengusap belakangnya...lalu

Tok tok tok

Ali:ehh...sape ketuk pintu tu, takkan kes ketuk pintu ni dah sampai cyberraya...

Ali pun membuka dengan berhati hati. Dia mengitai sekejap melalui tingkap. Rupanya ianya ialah dr.tong. Ali menarik nafas lega dan membuka pintu untuk dr.tong. dr.tong pun memberikan senyuman kepada ali.

Dr.tong:apa khabar, ali?😊😊

Ali:khabar baik, dr.

Dr.tong:maaflah datang tak bagitahu...

Ali:ehh...tak pe dr. Mari masuk.

Dr.tong:terima kasih.





































Setelah masuk, ali menghidangkan air untuk dr.tong dan duduk di sofa hadapannya.

Ali:aaa...ada apa dr.tong datang jumpa saya ni...

Dr.tong:sebenarnya macam ni,sebenarnya saya nak berbincang tentang wasiat peninggalan ayah kamu.

Ali:wasiat?

Dr.tong:ye...sekarang semua harta ayah kamu dah diberikan kepada kamu. Dan kamu akan mewarisi tempatnya sebagai peneraju di menara gamma apabila berumur 25 tahun

Ali:ehh...saya. Tapi kenapa saya,kenapa tak pilih orang lain.

Dr.tong:mulanya dato othman memang nak gantikan. Sehinggalah kami jumpa wasiat ni. Entah kenapa dato othman marah sangat. Kamu ade masalah dengan dia ke?

Ali:err...entahlah.*memang aku ade masalah dengan si tua yg bongkak,sombong dan pentingkan diri tu*. Tapi,layak ke saya ni.

Dr.tong:ali, dia percayakan kamu sebab tu dia pilih kamu. Jangan hampakan dia ali. Buktikan kamu mampu lakukannya...

Ali:baiklah. Kalau itu yg ayah saya nak...saya akan ambil tugas ni.

Dr.tong:baguslah macam tu. Baiklah,saya balik dulu. ohh...sebelum tu,

Dr.tong memberikan sebuah kotak kepada ali.

Ali:kotak apa ni dr.?

Dr.tong:ini daripada ayah kamu,saya jumpa waktu kemas kan bilik pejabat ayah kamu. Nah kamu ambillah

Ejen Ali Misi:CyborgWhere stories live. Discover now