Ali yg sudah siap memasak makan malam, dia pun menghidangkan nya di meja makan. Alicia yg baru selesai mandi, terbau masakan enak di bahagian dapur.
Alicia:wah, sedapnya bau. Ali masak ke ni😃😃?
Alicia segera turun dan melihat makanan yg terhidang di atas meja makan. Ali yg sedar akan kehadirannya langsung memanggil Alicia.
Ali:icha, jom makan. Ali dah siap masak ni😊😊
Alicia:ok. 😊😊
Alicia pun duduk di meja makan dihadapan ali. Dia pun mencuba merasa makanan yg dimasak oleh ali.
Alicia:sedapnya😄😄, pandai ayi masak
Ali:hehehe😅😅 terima kasih.
Mereka pun menjamah makanan mereka. Sepanjang makan malam, mereka gelak ketawa dengan gurau senda masing masing. Yg penting, alicia tak mahu ali rase kesunyian sebab dia dah hilang ayahnya. Jadi dia mahu bersama dengan ali dan buatkannya tersenyum setiap mase. Lalu setelah selesai makan, alicia menawarkan diri untuk membasuh pinggan namun dihalang oleh ali.
Alicia:biar icha basuh😊😊
Ali:ehh tak pelah icha, icha pergilah duduk dekat sofa tu.
Alicia:alah, tapi ali dah masak. Bagilah icha yg basuh😣😣
Ali:tak pe, inikan rumah ali. Biar ali yg basuh. Icha duduk je kat situ ok😊😊
Alicia:hmm, oklah kalau ali cakap macam tu.
Ali:good girl😊😊
Alicia pergi ruang tamu, sebelum tu, dia sempat menoleh ke arah ali yg membasuh pinggannya tadi. Lalu dia pun tersenyum.
Alicia:*kan bagus kalau ali ni jadi suami aku*😊😊
Alicia pun pergi ke ruang tamu. Kemudian dia melihat gambar gambar keluarga ali. Dia tersenyum melihat gambar ali yg masih bayi bersama keluarganya.
Alicia:hihihi, comelnya ali ni waktu baby.😆😆😆
Ali:hah! Buat apa tu😏😏😏.
Alicia:MAK! (terkejut) ish, suka bagi terkejut, nak majuk lah macam ni😣😣😣.
Ali:hahahahaha, maaflah buat kau terkejut.😅😅 apa pun, kau buat apa tadi.
Alicia:aku cuma tengok gambar keluarga kau. Rase macam happy pulak kau bila dengan arwah mak ayah kau.(muka sedih)
Ali:kenapa muka kau macam sedih je ni?
Alicia:aku...teringin nak merase ade mak ayah macam kau. Walaupun aku ade general, tapi bukan selalu kami ada masa. Kadang kadang sebulan sekali
Ali:ohh,
Alicia:entah kenapa, aku rasekan, yg mama dan ayah aku masih hidup. Diorang masih lagi ada kat dunia ni.
Ali melihat Alicia simpati. Kemudian dia memegang tangan Alicia. Alicia terkejut dengan perbuatan ali.
Ali:jangan risau Alicia, kalau betul mak dan ayah kau masih hidup, aku akan cari kat dunia sampai jumpa. Tak kira kalau aku terpaksa pergi ke seluruh pelusuk dunia sekali pun.
Alicia:hihihi, ade ade jelah awak ni.
Ali:ehh, betullah. Saya tak main main. Mana tau kita boleh jumpa. Siapa tahu?
Alicia:(tersenyum) terima kasih ali.😊😊 tapi tak pe, saya tak kisah pun. Kalau betul diorang masih hidup, saya yakin kami akan berjumpa satu hari nanti😊😊
Ali:Alicia....
Ali:sama sama😊😊
Comot:meow*wuekk, jijik*
YOU ARE READING
Ejen Ali Misi:Cyborg
Actionprojek cyborg...adalah sejenis projek dimana meletakkan manusia dalam badan robot...tujuan projek ini adalah memyelamatkan nyawa yg nazak...tapi...disebalik kebaikan...pasti ada keburukan betul tak... Dr.ghazali merancang hendak menyambung kajian cy...