Perut yang sudah makin membesar eden usap. senyuman kecil terbit pada bibirnya. anugerah kecil yang datang pada hidupnya tidak dia sangka. baginya adalah anugerah yang tidak ternilai. bunyi mesej masuk mematikan lamunannya.
baby daddy🧸
sayang dekat maname
almost therebaby daddy🧸
rinduuu🥺me
gedik namampusbaby daddy🧸
🥺🥺🥺🥺
readeden menggulingkan matanya. gedik betul. dia sudah kenal lama dengan ayah kepada anaknya. terlalu lama. mereka berdua kenal antara satu sama lain sejak berumur lima tahun lagi. mulanya dari rakan dan akhirnya dengan cinta.
ketika rakannya sendiri mengakui dia sudah lama cinta akannya dirinya sendiri terkejut. bohong jika eden tidak mempunyai hati pada rakannya juga. eden tak sangka ialah rakannya sering keluar dengan perempuan. jika ada masalah dengan teman wanitanya, eden akan menolongnya.
cemburu? sudah tentu. tapi eden tahu posisinya pada hidup namjoon dahulu.kini namjoon lah segalanya untuk dia, dan bayinya bear. nama panggilan namjoon tetapi sekarang nama samaran untuk anaknya. hadiah kotak yang berada di ribanya ditilik.tak sabar hari ini dah masuk setahun selepas namjoon mengendalikan syarikat milik ayahnya.
setelah sampai di rumah milik namjoon. eden meneliti di ruang tamu. tiada kelibat namjoon. peluang yang baik. kakinya mula melangkah ke arah bilik dia dan namjoon. baru dia hendak pulas tombol pintu. langkahnya terhenti.
"namjoon, come on bila kali terakhir perempuan tu layan you? hmm? selama ni you tak pernah tolak pun. why now?"
retak hati eden mendengarnya. namjoon tak cintakan dia?
tombol pintu terus dipulas. mata eden melihat namjoon yang hanya memakai seluar dan anak matanya beralih ke arah perempuan yang berada di katil tanpa seurat benang pada tubuhnya. hadiah di tangannya jatuh ke lantai. cepat dia menekup mulutnya, air mata sudah jatuh ke pipi. terus dia keluar dari bilik. sakit hati.
"eden!"
teriakan namjoon dia abaikan. jadi selama ini kata-kata cinta itu semua palsu. adakah namjoon hanya gunakan dia untuk berada di atas katil bersamanya. adakah anak ini bukan anugerah terindah yang sering namjoon katakan.
"eden listen to me please" pergelangan tangan eden namjoon pegang.
"dont touch me!" eden meronta ingin pegangan namjoon dilepaskan dia rasa jijik. mengapa pegangan inilah yang selalu dia dambakan.
"eden please"
"apa yang awak nak jelaskan? saya dah dengar semuanya. saya percayakan awak. macam ni awak buat dekat saya. no wonder you have never thought about marrying me inilah sebab dia? huh?!" hambur eden , dia melihat namjoon dengan penuh kebencian. ya, dia dan namjoon hanya mempunyai hubungan pasangan. bayi yang berada dalam kandungannya berlaku pada malam mereka berdua terlalu leka akan asmara.
"eden" sekali lagi namanya meniti pada bibir namjoon. eden menekup telinganya benci mendengar namanya disebut oleh namjoon.
"tell me one thing namjoon, do you ever love me?" soal eden, bibirnya bergetar menahan esakan.
"i-i do" jawab namjoon gagap.
"fcking liar!" jerit eden, dia mendekati tubuh namjoon anak matanya melihat namjoon tajam.
"jangan pernah terfikir awak ada hubungan dengan saya. mulai sekarang kim namjoon you live on your own!" eden menolak kasar dada namjoon. tetapi sikit pun namjoon tidak berganjak.
"eden please how about bear?" pujuk namjoon, eden mengeluarkan ketawa .
"dari mula lagi awak sendiri kata awak tak pasti nak bayi ini. kenapa sekarang? awak tak ada hak untuk apa-apa lagi. awak nak saya pergi bukan? i will!" kaki eden mula melangkah untuk keluar dari rumah.
"eden dah malam ni, please dont go. not now" rayu namjoon.
"oh, awak risau pasal saya? what a fcking joke" balas eden tajam, tanpa berlengah terus dia keluar dari rumah tersebut. air matanya yang berada di pipi di kesat kasar.
"eden! sayang!"
dapat dia dengar laungan namjoon dari rumah tetapi dia abaikan. terlalu perit untuk dia hadapi. tangannya mengambil telefon bimbit. nombor seseorang di telefon.
"j-j-jimin can you pick me up"
"Eden is something happend?"
"jimin, please"
"wait there"
YOU ARE READING
eden - pertama ;
Fanfiction"i will try my best eden for bear. ada satu perkara lagi. saya bukan sahaja mahukan bear dalam hidup saya. awak, eden i need you" jujur namjoon. dia melihat wajah eden. sungguh dia rindui wanita yang dia cintai. "perkara dah berlaku namjoon. lupakan...