"what are you doing here , namjoon?" soal eden. sejurus dia membuka pintu rumahnya namjoon berada di situ. pelik kerana petang tadi namjoon mengambil bear untuk meluangkan masa bersama anaknya. selepas berjumpa dengan ibu dua minggu lepas, hubungan dia dan namjoon sudah semakin baik. tetapi sedikit sebanyak masih sukar untuk eden maafkan namjoon.
"um, bear dekat rumah ibu. you know" balas namjoon, sesekali dia menggaru belakang tengkuknya. eden menaikkan keningnya. mesti ini rancangan ibu untuk dia dan namjoon pulihkan hubungan mereka.
"ok, jadi?" soalnya kembali. dia tak akan jadi seperti eden yang dahulu. senang memaafkan namjoon walauapapun. masih dia ingat bagaimana namjoon pernah terjatuhkan satu-satunya pasu buatan mamanya. tapi kerana terlalu sayangkan namjoon dia maafkan . lagipun seminggu selepas itu namjoon menggantikan pasu itu dengan pasu baru.
namjoon menghelakan nafasnya. dia sendiri tahu, mesti sukar untuk menambat hati eden kembali. tetapi dia tak akan putus asa.
"dinner with me" ujarnya. kini mata namjoon merenung mata milik eden dengan yakin.
"sekarang?"
"ya, sekarang"
"you have to wai—
"i dont mind" pintasnya laju. namjoon tak peduli. ini sahaja peluangnya. azamnya selepas sahaja makan malam ini. mereka berdua akan bersama seperti dahulu.
"aww he look so cute"anak mata eden ralit melihat gambar yang berada di dalam telefon milik namjoon. gambar bear memakai onesie bear yang dibeli oleh ibu petang tadi.
"indeed he is" mata namjoon pula ralit melihat wajah eden yang begitu dekatnya. wajah cantik milik eden tidak pernah berubah.
"i know" balas eden perlahan. sedar akan kedudukan mereka berdua yang rapat. eden beralih ketepi sedikit. dapat didengari keluhan kecil namjoon.
"terima kasih untuk makan malam" ujar eden mula berbicara.
"eden" panggil namjoon suaranya kedengaran tegas menangkap perhatian eden.
"saya tahu apa ibu dengan awak berbual dua minggu lepas dan saya sendiri dengar awak kata awak akan cuba. is it true?"
kali ini eden pula melihat anak mata milik namjoon. dia tahu namjoon yang dia kenal sejak kanak-kanak dulu masih berada dalam diri namjoon. eden mula bermain dengan jarinya.
"will you explain to me what actually happened that night? you with bella on the bed?" ujar eden perlahan dapat dia dengar namjoon mengeluh perlahan. tangan namjoon memegang tangan milik eden. seperti terkena renjatan elektrik terus eden memandang namjoon.
YOU ARE READING
eden - pertama ;
Fanfiction"i will try my best eden for bear. ada satu perkara lagi. saya bukan sahaja mahukan bear dalam hidup saya. awak, eden i need you" jujur namjoon. dia melihat wajah eden. sungguh dia rindui wanita yang dia cintai. "perkara dah berlaku namjoon. lupakan...