5

15 2 0
                                    

"ni tempat bear tidur, lepas tu. ni papa! papa! bear selalu main dekat sini" terang anak kecil itu. tangannya menarik namjoon berlegar ke dalam biliknya. eden menyandarkan tubuhnya pada dinding. melihat apa yang berlaku dihadapannya sekarang. mungkin betul kata namjoon dan jimin. bear perlukan seorang bapa. ini untuk kebaikkan bear. dia perlu lupakan egonya sebentar.

"bear, baby . pukul berapa dah ni?" tegur eden. bear letakkan semula buku mewarnanya di atas meja. wajahnya didongakkan untuk melihat ibunya.

"past my bed time? already?" bear mendegus perlahan. membuatkan eden dan namjoon tersenyum kecil.

"bukan sayang, tapi bear patut siapkan diri untuk tidur" balas eden mendapat anggukan dari bear. lantas anak kecil itu berlari masuk ke bilik air. kini hanya ada namjoon dan eden. namjoon bangun dari duduknya daripada kerusi kecil milik bear.

"i should go—

"stay, we have things to discuss. tunggu di bawah" ujar eden.



















eden meletakkan secawan kopi dihadapan namjoon

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.




















eden meletakkan secawan kopi dihadapan namjoon. setelah dia siapkan bear untuk tidur terus dia turun ke bawah. lagi cepat mereka berdua bincang lebih baik.

namjoon mengambil cawan yang berada dihadapannya. kopi itu dihirup. dia tersenyum kecil. eden masih ingat bagaimana dia minun kopi. buktinya? kopi yang sedang dia minum sekarang tidah berubah seperti kopi yang sering dibancuh eden tiga dahun dahulu.

"mungkin betul kata kau, bear perlukan figura seorang ayah" eden mula berbicara. namjoon meletakkan kopinya semula di meja untuk mendengar bicara eden.

"i was selfish fikirkan perasaan aku. kalau betul kau nak jadi ayah kepada bear silakan" tambah eden lagi. matanya sibuk melihat dinding. tidak boleh melihat namjoon. entah kenapa dia berasa pilu. mungkin dahulu dia sering ingatkan bahawa mereka bertiga akan menjadi sebuah keluarga yang paling bahagia. kini hanya tinggal kenangan yang pahit.

"i will try my best eden for bear. ada satu perkara lagi. saya bukan mahukan bear dalam hidup saya. awak, eden i need you" jujur namjoon. dia melihat wajah eden. sungguh dia rindui wanita yang dia cintai.

"perkara dah berlaku namjoon. lupakan sahaja" eden memberanikan diri melihat wajah namjoon.

"beritahu saya macam mana nak lupakan awak. bukan mudah eden"

"enough namjoon, apa yang nak bincang sudah dibincang. kau boleh balik" kata eden, makin jauh perbualan mereka berdua makin sakit hatinya.

"fine, tapi saya tak akan pernah putus asa eden. mark my word , i will bring both of you home. to me" kata namjoon tegas. dia bangun dari duduknya. melihat eden buat kali terakhir untuk hari ini.

"thanks for the coffee" kata namjoon dan terus beredar keluar. dengar akan pintu ditutup. eden menghela nafas panjang. cawan kopi yang diberi namjoon tadi dilihat lama.

betulkah dia sudah tidak mencintai lelaki itu? perlu ke dia berbohong pada diri sendiri demi kebahagian anaknya?

eden - pertama ;Where stories live. Discover now