2

10 2 0
                                    

eden melihat kepingan biskut yang merata di atas lantai. dia menghela nafas panjang.

"bear! berapa kali mama kata bila makan jangan jalan merata-rata" kata eden, anak matanya mencari jantung hati yang berada khas di jantungnya.

"oppsie , that was on me"

eden menjeling jimin yang berada di atas sofa. mukanya comot dengan biskut coklat bukan itu sahaja di sofa juga terdapat biskut.

"what are you? five years old kid?" jimin hanya membalas dengan ketawa.

"mana bear?" soal eden. jimin mengalihkan kepalanya ke kiri dan kanan melihat persekitaran.

"tadi dia kata dia nak naik bilik ada kerja nak buat. hm, tadi tu dah tiga puluh minit dah la" terang jimin.

"lepastu kau tak tergerak hati nak pergi tengok dia?" sindir eden, jimin memuncungkan bibirnya.

"alah, tak akan ada apa-apa berlakunya. bear baru dua tahun tapi cara permikirannya macam budak sekolah menengah tahu." eden mengangguk. memang betul pun.

"adalah tu aktiviti yang tarik minat dia" sambung jimin lagi.

"dna nam—

"dont even think to finish that sentence" waran eden tajam.

"eden dah tiga tahun kut sampai bila kau nak macam ini. kau patut fikir pasal bear, budak tu makin lama makin besar. sejak dua menjak ni suka sangat tanya mana papa dia" kata jimin, dia meneliti riak wajah eden. eden hanya berkerut. sampai mati dia akan benci kan ayah kepada bear.

"mana jungkook dengan taehyung?"

"tengok tu berpura-pura macam tak dengar orang cakap ngan dia" bidas jimin. eden menjelingnya.

"aku rasa dah berjuta kali kita ada berbualan ni dan jawapan aku tetap sama jimin , you know that" kata eden beg sandang diletakkan di atas meja. dia duduk di tepi jimin.

"ok ok, tapi janji dengan aku you will find someone" jari kelingkingnya dikeluarkan dan dihala kepada eden. eden tertawa kecil. macam budak-budak.

"baiklah, but not now" kelingkingnya bersulaman dengan jimin.

"ya ya at least kau janji kau akan cari seseorang" tubuh eden dirangkul erat. jimin sayang akan eden seperti adiknya sendiri. malam itu, malam di mana hatinya sendiri remuk melihat eden. sejak haritu dia sendiri berjanji tak akan hubungi kim namjoon dan janjinya ditepati. setiap panggilan, mesej dia abaikan begitu juga taehyung dan jungkook. mereka bertiga memutuskan hubungan rakan dengan kim namjoon. tapi bohonglah jika tiada rasa rindu.











"eden sorry for interrupting tapi ada customer ni , dia nak you handle dia punya majlis" wajah lisa tersembul dari celah pintu milik pejabat eden

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.










































"eden sorry for interrupting tapi ada customer ni , dia nak you handle dia punya majlis" wajah lisa tersembul dari celah pintu milik pejabat eden. eden menaikkan mukanya. dahi berkerut. selama ini kalau ada mana-mana pelanggan semua pekerjanya boleh handle.

"um, dismiss jelah dia" tolak eden, dia sendiri sudah lama tidak menguruskan majlis. sejak apa yang berlaku dua tahun lalu. minatnya sudah kurang. apapun perniagaan yang dia langsungkan sekarang ini semuanya bermula dari namjoon. suka memujinya berlambung-lambung setiap kali eden menguruskan majlis. termakan dengan pujian namjoon, eden sendiri membuka perniagaanya.

"tapi eden i would say kalau you tolak ni, kita akan rugi banyak" lisa cuba menyakinkan eden. eden menghembus nafasnya pendek. buku di mejanya diambil.

"fine lead me there" kata eden menghampiri lisa. lisa tersenyum girang. terus dia membawa eden ke arah 'customer' tersebut.

eden memulas tombol pintu. agaknya pelanggan kali ini dari golongan vip kerana bilik ini hanya digunakan oleh pelanggan yang berada sahaja.

"maaf saya lam—

"eden"

namanya meniti lembut pada bibir lelaki yang tidak dia sangkal akan dia bertemu. eden kaku. tangannya mengenggam erat buku pada dadanya. kenapa? apa lagi yang dia mahu.

"eden say something please" sekali lagi namanya dipanggil. eden menarik nafas panjang. ini semua business , tak akan ada apa-apa yang berlaku.

"nice to meet you im eden, its pleasure to have you here" ujar eden, tangannya dihulurkan me arahnya.

"kim namjoon" tangan eden disambutnya. bagaikan ada renjatan elektrik apabila mereka berdua bersentuhan. cepat eden menarik kembali tangannya. dia duduk di hadapan namjoon.

"jadi majlis apa yang encik kim  nak anjurkan" ujar eden, lebih cepat mereka bincang lebih cepat dia boleh beredar. bukunya diselak. sedari tadi namjoon hanya memerhatinya.

"um, celebration party" kata namjoon matanya masih tertacap ke arah eden. hatinya mengepam laju tuhan sahaja tahu betapa dia rindukan wanita yang berada di hadapannya.

"ok, apa-apa yang spesifik?" soal eden lagi , dia sendiri tidak mahu menaikkan kepala melihat namjoon. hanya akan membuatkan dia teringat akan peristiwa malam itu dan dia bencikannya.

"depend on you" balas namjoon, eden mengangguk.

"kalau tiada apa-apa lagi saya boleh tetapkan lagi another meeting dengan pekerja saya. she will handle you perfectly" eden bangun dari duduknya, tidak sabar mahu beredar.

"saya hanya akan terima semua ini kalau awak sendiri yang bertemu dengan saya" kata namjoon, setelah pelbagai usaha dia buat untuk bersama dengan eden. tidak semudah itu dia mahu lepaskan.

"maaf, kalau begitu encik kim boleh cari planner yang lain" kata eden dia menunduk, kesah pula dia.

"how's bear"

eden terhenti daripada jalannya. dadanya turun dan naik. macam mana lelaki ini masih boleh berani menyebut nama anaknya. selepas semua perkara yang berlaku. eden melihat namjoon. matanya membara dengan kemarahan.

"don't you dare say that again"

eden - pertama ;Where stories live. Discover now