?? : Ehhh korang, tu bukan ke dina?? Laki mana pula tu??
?? : Aishhhh ni aku bengang nih... Sape laki tu...
?? : Entah lah, aku pun tak kenal... Baru pindah kot...
?? : Uwahhh, baru pindah dah sailang awek orang bhai... Ni aku panas nih...
?? : Ehhhhh dalam mimpi je ahhh... Awek konon... Pinangan kau pun dina tolak, ada hati panggil awek...
?? : Kau diam boleh?? Aku tgh panas ni...
?? : Sabar lah, Han Oiii...
Han : Cam mana nak sabar lee know hyung Oiii... Pinangan aku dina tolak... Depan sedara mara aku lak tu...
Lee know : Maksud kau... Yang teman mak kau gi pinang dina tu... Mak cik kau, yang suka membawang tu??
Han : Haa lah... Sapo lagi...
?? : Hahahhahaha, waduh sian aku tengok kau Han
Han : Kau diam Felix... Sebelum aku bagi tau si makcik jemah yang suka kau tu... Yang kau minat kat anak dara dia...
Felix : Jgn ahhh... Kantoi bodoh nanti... Tak pasal2 kena kejar dengan penyapu...
?? : Hahahhahaha, aku tak tau lah apa kelebihan si Felix ni sampai makcik jemah tu pun minat kat dia... Hahahhahaha...
?? : Tu lah, senak perut bhai gelak... Hahahhahaha
?? : Korang ni, gelak tak ajak aku... Aku nak gelak juga...
?? : Gelak ahh sekali bang chan hyung... Sumpah cakap terhibur
Bang chan : Kau mmg selalu terhibur changbin... Kau tengok si seungmin dgn i.n... Sampai berguling kat rumput...
Changbin : Wehhh nak join "Lompat atas seungmin dgn i.n"
Meanwhile...
Hendery : Hah, hah, hah... Haji...
Lucas : Malas lah aku main... Asyik ko je haji... Aku pun nak haji juga...
Yangyang : Kau solat lima waktu pun tak penuh ada hati nak jadi haji...
Lucas : "Baling yangyang dgn kusyen" Hah tu makan dia... Nak lagi?? Banyak lagi ni, mcm2 perisa ada...
Hendery : "Tempeleng kepala lucas" kepala otak kau buat adik aku mcm tu...
Lucas : Sorry---
ARGHHHHHH!!!
Lucas : Amende tu??
Hendery : Rasa mcm dari dapur...
Yangyang : Jom tengok "Berlari ke dapur"
Sesampai di dapur, mereka melihat spesis yang tak pernah mereka lihat...
Taeyong : Cepat bodoh, mende tu naik.... AHHHHHH!!!
Kun : Kejap... Wehhh dia nak lompat kat aku AHHHHH!!!... Taeyong tolong aku TAEYONG!!!
Taeyong : Kejap... "Ambik batang penyapu" Sana kau... Nyah kau dari muka bumi ni...
Akhirnya, bende yang mereka duk terpekik terlolong tadi pun hilang...
Kun & Taeyong : Alhamdulillah... Ehh sejak bila korang tercongok kat situ??
Hendery, lucas dan yangyang : "Blur, pas tu blah"
Taeyong : Pelik anak kau ni kun... Bla gitu je...
Kun : Sejak bila aku ada anak... Aku single mingle lagi tau...
Taeyong : Bukan time tadika kau pernah couple dengan anak mak cik leha tu... Sape nama dia?? Hah Mia adriana...
Kun : Kau ni, lupa ehh... Dia yang paksa... Kalau aku tolak, dialog dia akan keluar... Jap erk Ermm... Mak jgn cabar Mia!!!.... Hah, gitu... Eiii tak nak aku...
Taeyong : Sejak bila kau mak dia...
Kun : Itulah aku pelik... Mak dia pun terkait...
Taeyong : Hmmm ye lah...
Johnny : Yuhuuuuu~... Buat apa tu??
Kun : Aiii pak cik bawang 2.0 ni... Kau jgn nak yuhu yuhu, sangat lah... Aku tau kau baru lepas balik membawang berjemaah kat kedai pak cik samad kan??
Johnny : Kau ni kun... Tau2 je... Ehhh kau nak dgr cite tak??
Taeyong : "Membawang Mode on" Apa dia?? "Bersila depan pintu sambil pakai kain batik"
Johnny : "Duduk bersimpuh depan taeyong" Itu, sape ke nama nya tu... Han...
Taeyong : Budak zaman rebina mana tu??
Johnny : Entahlah... Aku pun tak kenal... Tapi aku dengar cerita lah kan... But sebelum tu, kun tak nak join sekali ke??
Kun : Tak mau lah teman... Teman nak ke atas kejap... Daripada melayan kome semua nih...
Taeyong : Uishhh bahasa apa dia pakai tu... Rare betul...
Johnny : Itulah, ehh sambung gini cite nya...
Maknae line situasi
Shotaro : Bukan gitu lah sungchan, hei budak nih... Penat mengajar ko ni...
Sungchan : Alaa hyung, jgn marah...
Shotaro : Tak marah weiii, nasihat...
Sungchan : Ye lah...
Atok : Dah siap ke semua??
All : Dah tok...
Atok : Okay, jom kita pasang kat depan rumah...
Renjun : Tok, mercun tak de??
Atok : Ada, kat belakang rumah tu berlambak mercun... Malam nanti bakar...
Renjun : Okay tok...
Semasa mereka semua sedang memasang pelita di hadapan rumah... Xiaojun dan dina pun sampai...
Xiaojun : Dah sampai...
Dina : "Turun" Wow, Best lah... Pandai awak bawak...
Xiaojun : Eiii, jgn ckp mcm tu... Malu saya... "Tutup muka"
Atok : Aiiii, dari mana ni??
Dina : Baru lepas pusing kampung tok...
Atok : Ooohhh Best lah...
Xiaojun : Of course tok... Sumpah Best...
Maknae line yang lain dari tadi memandang ke arah xiaojun kerana rasa tak puas hati yang terpendam...
Atok : Ohhh ya... Dina...
Dina : Ye tok??
Atok : Nenek ajak kamu buka puasa sekali kat sini... Nanti dtg lah ye...
Dina : Insya Allah tok... Ok lah dina balik dulu... Jumpa masa buka puasa nanti, asalamualaikum semua...
All : Waalaikumussalam...
Xiaojun : Tok, dejun masuk dulu lah... Nak mandi...
Atok : Ye lah...
Xiaojun pun masuk ke dalam rumah... Tiba2 dia ditarik masuk ke dalam satu bilik...
Xiaojun : Ehhhhh, kau sape--- Yuta Hyung...
Yuta : Kau pergi mana dengan dina tadi??
Xiaojun : Hah??
Yuta : Cakap!!!
Xiaojun : Pusing kampung... Hyung lepas
Yuta : "Lepaskan xiaojun" Kau tau tak aku ada hati kat dina...
Xiaojun : WHAT?!!!
TBC💚✨