TIBA2
"EYO LISTEN UP, NO MATTER THEY SAY, NO MATTER THEY DO, WE GO RESONATE, RESONATE"
Shotaro : Asal keluar lagu resonance nih??!
Taeyong : Siapa buka lagu resonance nih?? Kau ingat ni MAMA 2020 ke??
Mark : Ehehehe, sorry guys... Ringtone mark "Ucapnya sambil menunduk meminta maaf"
Xiaojun : Kau nih, ada yang kena hempuk dengan gitar aku ni kang... Lain kali slow lah sikit ringtone tu... Kantoi cam mana nanti...
Mark : Sorry hyung, "Angkat call" Hello??
Yuta 📞 : Woiiii korang gi mana?? Asal kosong je bilik korang nih??
Mark : Ouh, kitaorang gi belakang rumah dina... Tadi kan dia merajuk ngan kita...
Yuta 📞 : Asal tak ajak aku??
Mark : Ehhh bukan hyung ikut ke tadi??
Yuta 📞 : Bila masa, korang gi pun tak bagi tau aku...
Mark : "Off call"
Jaehyun : Kenapa mark??
Mark : Yuta Hyung call... Dia kata kenapa kita tak ajak dia tadi...
Jaemin : Ehhh tadi bukan dia ada ke?? Mcm mana boleh lepas kat rumah??
Haechan : Kalau yuta Hyung kat rumah, habis tu yuta Hyung yang ikut kita ni "Pandang belakang"Yang lain pun ikut pandang ke belakang dan ada pernampakkan sebuah objek berwarna putih... Tiada kaki, bahagian atas kepala, badan dan kaki diikat... Ia memandang ke arah nct dengan mata yang terbeliak dan senyuman yang mengerikan... Tanpa membuang masa, mereka pun menglafazkan "Bismillahrrahmanirrahim" kemudian lari lintang pukang...
Sesampai di rumah, mereka dengan cepat masuk ke dalam bilik masing2 dan mengunci pintu...
Ada yang ambik kopiah lepas tu duk baca al Quran... Ada yang berpeluk masa baring... Ada yang menonggeng tutup mata dengan bantal, dan ada yang berselubung dengan selimut sambil membaca doaHaechan : Bismillahrrahmanirrahim "Doa makan"
Doyoung : "Pakai kopiah lepas tu baca al Quran"
Jeno : Jaemin, nanti kalau subuh kau kejut aku tau... "Peluk jaemin"
Jaemin : Pale otak kau, kita kena sahur lah... Kau kejut aku, aku nak tidur "Peluk jeno"
Jeno : Ehhh tak de, kau kau berjaga aku nak tidur...
Jaemin : Tak leh ahh, aku nak tidur... Kau berjaga ahh...Dan berlakulah pergaduhan diantara Yazid (Jeno) dan faris (Jaemin)
"4.20 PAGI"
Jeno : Tak sekarang nih, kau yang patut berjaga bukan aku...
Jaemin : Tak de, aku muda dari kau, aku yang tidur... Kau berjaga
Jeno : Eiiii mana aci?!!!
Jaemin : Aci kat India ahhh...
Yuta : Oiiii upin ipin!!!
Nomin : Mak, ada momok!!! "Peluk each other"
Yuta : Ehhh korang nih... Muka hensem mcm ni kau panggil momok... Amende lah
Nomin : Ouh, bang faizal... Ehhh yuta Hyung... Hah?? Mana2 je lah... Kenapa??
Yuta : Nih jom sahur... Korang duk berdebat tentang mende nih??
Nomin : Hah, sahur?? "Tengok jam"
Jeno : Ni semua salah kau...
Jaemin : Aku?? Kalau kau dengar cakap aku, aku dah boleh tidur tau...
Jeno : Salah aku?? Salah aku?? Tak de nya... Kalau kau berjaga aku tidur... Boleh aku mimpi dina tadi tau...
Yuta : "Malas nak layan, bla gi tu je"
Nomin : "Tengok yuta pergi" Ehhh yuta Hyung!!! Kejap...Semasa nomin hendak keluar dari bilik, mereka berdua serentak hendak keluar bilik dan tersekatlah mereka berdua di situ... Hah aku tak tau, padan muka diaorang... Dan pada masa itu ten, Johnny, taeyong and lucas pun lalu di hadapan mereka...
Jeno : Hyung...
Lucas : Bunyi apa tu?? "Buat2 tak nampak nomin"
Jaemin : Hyung... Tolong kitaorang
Ten : Ishhh hantu ni, tak nak aku menolong diaorang...
Taeyong : Dah lah... Mana ada apa pun, jom sahur...
Johnny : Wehhh aku masih tak leh move on ngan cik poco--
Ten : "Tutup mulut Johnny" Kau nak tidur ngan aku ke tidak malam nih??
Johnny : "Angguk"
Ten : Baik kau diam... Korang berdua yang tersekat kat pintu tu... Tunggu yang lain lalu, nanti ada lah yang menolong...
Lucas : Tapi kalau cik P lalu, jgn kau minta tolong dia pula... "Pergi dapur"
Taeyong : Jaljang "Melambai ke nomin"
Nomin : Hyung, hyung!!!"SEPI"
Jaemin : Semua salah kau...
Jeno : Kau lah, sepatutnya kau bagi aku jalan dulu
Jaemin : Ehhh kau lah, kau dah lah berotot... Badan kau besar... Bagi lah aku jalan dulu...
Jeno : Ehhh badan kau Ann kecik, tak kan tak lepas kot??
Jaemin : Aku tau aku kecik, tapi badan kau terlalu berotot tak lepas nak--- "Terdiam"
Jeno : Kau asal??Jaemin pun menoleh ke belakang sambil menutup mata... Jeno yang pelik dengan perangai adik kembarnya itu pun menoleh ke arah hadapan... Dan ya ada lembaga putih di hadapan mereka
Jeno : "Menutup mata" Putra, kita undur dulu...
Mereka berdua pun berundur dan akhirnya berjaya juga keluar dari tersekat kat pintu tu...
Jaemin : Kita kira sampai 3 kita keluar... 1
Jeno : 2
Nomin : 3 "Berlari ke dapur"Lembaga putih itu pun ketawa... Dan membuka kain putih itu
Jaehyun : Aduhai, kelakar betul diaorang nih... Kalau setiap hari aku buat gini, tak ke demam panas diaorang kena nanti "Ketawa"-
Kedengaran suara burung berkicauan dan terdengar lah suara petikan gitar... Di aluni dengan suara mendayu dayu... Acehhhh ayat aku...
Xiaojun : "Main gitar"
Renjun : Jika ku air wudhu mu, menjadi seri mu dalam 5 waktu...
Haechan : Jika kau kuat percaya, akulah jodohmu... Jaga mu selaluOk lah, sebenarnya dina tengah jemur kain kat sebelah rumah diaorang... So, bermulanya rancangan nak pujuk dina dengan bernyanyi... Diaorang bertiga je lah, yang lain tengah dalam class online, ada yang bertiktok, ada yang tengah membuta, ada yang masih berselubung dengan selimut sambil tengok True beauty atas katil... Ye lah tak kan atas kubur pula...
Xiaojun, renjun & Haechan : Menarilah sayang di hari bahagia, Di bawah bulan bintang... Kasih kita berdua--
Dina : Sekarang ni siang bukan malam "Angkat bakul pas tu masuk rumah"
Haechan : "Pegang dada"
Renjun : Mission fail again...
Xiaojun : Apa lagi plan yang ada... Dah byk cara kita buat...
Haechan : Entahlah hyung... Ehhh jap tu dina kan... Dia nak gi mana tu??Dina keluar dari rumah dan mengambil basikalnya di sebelah garaj rumahnya... Selepas dina bergerak... 3 bujang tadi pun mengambil keputusan untuk mengekori dina... Xiaojun pun dengan cepat mengambil kunci moto atoknya...
Renjun : "Ternganga"
Xiaojun : Y-y suku bhai...
Haechan : Ehhhh Korang tercegat situ nape... Cepat naik...Ok, di sini kita boleh nampak... Haechan membawa moto, manakala renjun duduk di antara haechan dan Xiaojun...
Semasa mereka mengekori dina, mereka ternampak sekumpulan remaja lelaki berkumpul di hadapan dina.... Siapa lagi kalau bukan geng si Han, Ye Han yang kena tolak dengan dina tu, ni lah dia...
Han : Hai dina... "Pegang basikal dina"
Dina : Apa Korang nak, tepi lah... Dina nak pergi kedai...
Han : Ouh, nak gi kedai... Boleh abang Harris hantarkan?? Meh sini... "Tepuk tempat duduk di motor ex5 nya"
Dina : Tak perlu lagi pun... Kedai depan tu je "Nak mengelakkan diri"
Lee know : Ehhh, Han nak hantar tu... Gi lah...
Dina : Tak perlu...
Changbin : "Tarik dina" Jom lah...
Xiaojun, renjun & haechan : WOIIIIIIIII BAHENOL!!!! "Pergi ke arah stray Kids & dina"
Changbin : Haduhhhh kau sape... Sedap kau je panggil aku bahenol... Nama aku syafiq tau...
Syafiq seo...
Xiaojun : "Tarik dina ke belakang" Kisah pula aku apa nama kau... Asal Korang kacau dina??
Renjun : Main pegang2 anak orang pula... Tak takut dosa??
Changbin : Tu dosa aku, kau sibuk pahal??
Xiaojun, renjun & haechan : TAPI YANG KAU PEGANG NI, BAKAL BINI AKU!!!
Changbin : Allah "Pegang felix"
Han : Ehhh kau---
Renjun : Kau pendek, kau diam...
Han pun terdiam... Sbb dia tau yang renjun lagi tinggi dari dia dan Changbin...
Xiaojun : Kalau aku tau lagi Korang kacau dina... Aku cakap kat mak dia...
Haechan : Jom dina "Bawak basikal dina"
Selepas itu, mereka berempat pun pergi... Haechan membawa basikal dan dina duduk di belakang... Manakala xiaojun dan renjun duk wiley y suku atok diaorang... Ada yang jatuh parit jap ni kang... Disebabkan aku baik hati, aku akan buat diaorang jatuh sawah...Xiaojun : "Buat wiley"
Renjun : Hyung, hyung!!! Sawah woiii!!!
Xiaojun : Jap aku nak belok... ALLAH!!! "Masuk sawah"TBC🤭✨