4

293 17 4
                                    

"Tolong kau apa?"tanya Jimin.

"Tolong saya cari orang yang bunuh mak saya tahun lepas."kata Rose dan air mata dia jatuh.

"Awak menangis ke?Takpa saya akan tolong awak cari,jangan nangis."kata Jimin dan memeluk badan kecil Rose.

"Betul ke?Thanks."kata Rose.

"Ye tapi kenapa awak tak pergi balai je minta tolong polis?"tanya Jimin dan meleraikan pelukannya dengan Rose.

"Saya dah pergi tapi mereka cakap saya takda bukti kukuh."jawap Rose.

"Polis memang takda guna."kata Jimin.

"Tapi macam mana awak tahu mak awak kena bunuh?"tanya Jimin.

"Sebab saya nampak masa tu,saya baru balik dari rumah kawan saya saya masuk rumah lepastu saya panggil mak saya tapi mak saya tak jawab.Saya pergi kat belakang rumah lepastu saya nampak ada satu lelaki dia tusuk mak saya,saya pun jerit.Orang yang bunuh mak saya dia pun lari tapi saya nampak muka dia sikit."kata Rose dan dia nangis teringat kejadian mak dia kena bunuh.

"Its ok saya tahu perasaan awak sebab saya pernah lalui."kata Jimin sambil membelai kepala Rose.

"Awak cakap kat saya macam mana orang tu tinggi,kurus,gemuk ke dan rambut dia warna apa ok?"kata Jimin.

"Ok."kata Rose sambil tersenyum manis.

"Dah sekarang ni awak mandi dulu dah siap awak turun pergi bawah."kata Jimin.

"Baju?"tanya Rose.

"Baju?Ouh nanti maid saya hantar kat awak."kata Jimin.

"Ok."jawab Rose.

"Ingat dah siap turun bawah."kata Jimin sekali lagi dan buka pintu ingin keluar dari bilik Rose.

"Ye ii."jawap Rose.

Rose pun masuk ke dalam bilik mandi.

Jimin Pov*

"Alice kau tolong ambilkan baju kat kereta aku lepastu simpan kat bilik tetamu."arah Jimin kepada maidnya yang berumur 21 .

"Ok."kata Alice.

Alice pun keluar dari mansion dan membuka pintu kereta Jimin dan ambil plastik beg yang berjenama SAIRNT LAUREN.Alice meletakkan baju tersebut di dalam bilik tersebut lalu keluar dari bilik kerana dia masih ada banyak kerja nak buat.

"Awak dah simpan baju tu kat bilik tetamu?"tanya Jimin.

"Dah tuan,tuan dah jumpa calon ke?"usik Alice sambil smirk.

"Mungkin HEHEHE."jawab Jimin.

"Kalau macam tu semoga berjaya tuan hahaha."kata Alice dan berlalu pergi.

"Eh usik orang pula dia!"jerit Jimin

"Hahaha semoga berjaya tuan!"kata Alice.

Rose Pov*

Rose dah pun siap mandi dan dia nampak ada baju kat atas katil.Rose baru nak ambil baju tersebut tapi tiba ii ada orang buka pintu bilik tu.

"Argggggg!!!"jerit Rose.

"Sorry saya tak tahu awak tak siap lagi!"kata Jimin.

"Awak tak tahu macam mana nak  ketuk pintu ke?!"kata Rose.

"Sorry saya tak sengaja."kata Jimin.

"Cepat sikit."kata Jimin.

"Ye ii."jawap Rose.

Beberapa minit kemudian*

Rose turun ke bawah dan dia nampak Jimin duduk kat atas sofa sambil main telefon nya.

SEXY LOVELY AND CUTE MAFIA (HIATUS) Where stories live. Discover now