الفصل السادس
هايدي بعد أن سمعت صوت ماجد يسمح لها بالدخول ..مساء الخير يا دكتور.
ماجد..هايدي اهلا وسهلا اتفضلي ارتاحي .
هايدي ..اخبار حضرتك يامستر اسفه قصدي دكتور ماجد انا عرفت من مستر أحمد أن والدك تعبان الف سلامه.
ماجد..الله يسلمك ياهايدي وبعدين بلاش بقي مستر او دكتور احنا اصحاب وانا مش بحب الألقاب يعني خليها ماجد.
هايدي بكسوف..ماشي استأذن انا بقي والف سلامه علي والد حضرتك
ماجد بضحك يعني نخلص من دكتور تقولي حضرتك ماشي يا انسه هايدي وميرسي علي تعبك بس لازم تشربي حاجه وبعدين دي اول مره تزوريني في مكتبي .
هايدي..معلش مش هقدر خليها مره تانيه عشان ارجع الشركه قبل مستر أحمد ما يرجع .
وقامت هايدي متوجهه ناحيه الباب لتخرج من مكتب ماجد ثم قال ماجد.......هايدي انا معجب بيكي.،
وقفت هايدي بصدمه مما سمعته من ماجد فهي تحبه بل تعشقه من اول مره رأته ولكنها فتحت الباب وخرجت مسرعه ودقات قلبها كانت تطرق مثل الطبول .....في مكان آخر كان احمد وصل إلي شركه والده ودخل مندفعا مما أثار دهشه الجميع فهو لا يتواجد بشركه والده كثيرا.
أحمد بصوت عالي..ممكن اتكلم مع حضرتك يا بابا ولا اقولك يوسف بيه افضل.يوسف والد احمد..انا عارف انت جاي ليه يا احمد وايه سر اندفاعك ده بس لما تقعد وتهدي هاتعرف اني كنت خايف عليك وعلي ساره انت ما تعرفش مين الناس دول ويقدروا يعملوا ايه دي مافيا وعلي مستوي عالي وعملوا حكايه شركه الازياء والإعلان واجه عشان يوصلوا لهدفهم .
أحمد..انا مش فاهم حاجه وانت ايه دخلك في الموضوع ودخلت ساره ليه في دايرتهم انا مابقتش عارف اعمل ايه افضل هنا ولا اسافر ورا ساره وانقذها منهم.
يوسف... انا هقولك على كل حاجه بس توعدني انك ماتجبش سيره لأي مخلوق وخصوصا ماجد.
أحمد..وماجد ماله ولا اه صحيح ما عرفت أن عمي عبدالرحيم يعرف حاجه عن اللي حصل لكن ماتكلمش لانه في المستشفي.يوسف..عبدالرحيم طول عمره واقف معايا وانا وهو ايد واحده وأكرم كمان بعتبره ابني زيك بالظبط ولازم دلوقتي تعرف كل حاجه.
ياأحمد الموضوع بدأ لما سافرت لبنان عشان اتفق علي صفقه اجهزه طبيه وهناك قابلت واحد اسمه مستر جاك صاحب اكبر مصنع لتصنيع الاجهزه وليه اخ اسمه جون عنده شركه اللي هي شركه نيو كولكشن ولما اتكلمنا في مواضيع كتير عرف انك ابني وعندك شركه الدعايه والاعلان وبعدها انا رجعت علي مصر والأجهزة وصلت هنا بعدها بشهر واحد عرفت ان شركه جون طلبت الشراكه معاك وده قلقني جدا بدأت أسأل وكلفت ناس يعرفوا اصل الحكايه وجالي تقرير بأنهم مافيا تجاره أعضاء وسلاح وبياخدوا الموديلز لتجارتهم وكمان تهريب السلاح من خلال الاجهزه الطبيه.