2 minggu telah berlalu sejak aku datang rumah diana. projek dan presentation pun dah nak siap dan agak baik yelah diikutkan dengan banyaknya distraction yang kitorang hadap. well.. aku hadap. sebenarnya ni markah paling cun aku dapat sepanjang tahun ni.
aku tak rapat dengan diana since bebaru ni lepas hbis presentation. ye mmg aku nampak dia dalam kelas sejarah. angguk sikit, hei sikit, itu aje lah tapi tak macam dulu.
admit gak yang aku kind of rindu nak jumpa dia kat rumah pepetang. bila aku dh kenal diana ni baik aje bole ajak gaul walaupun dia cakap aku ni annoying.
salah satu golden achievement hidup aku bila jumpa kiara dengan kerap. aku dah dapat tengok kiara banyak kali dalam beberapa minggu kat rumah dia dari aku dapat sejak 3 tahun lepas.
aku duduk merenung siling kelas; math. last kelas pastu esok weekend. buku pun aku biar kan dalam beg malas nak keluarkan.
bunyi loceng menandakan pelajar boleh balik kedengaran. best betul dapat dengar.
dengan pantas, aku capai beg aku dan mulakan langkah. aku mengetap gigi bila teringat yang ada sedara mara emak nak datang rumah. hadeh.
emily pulak mesti keluar dengan kawan dia alasan ada training sebab malas nak dengar pakcik kitorang melawak. tinggal la aku yang kena.
—————
aku menekan doorbell lalu menahan nafas bila terdengar bunyi loceng bergema di dalam perkarangan rumah.
aku gigit bibirku sambik berdiri di luar rumah diana menunggu. Jap kalau takde orang cane?
sikit aje lagi aku nak gibab dan berjalan balik ke rumah, pintu utama dikuak.
diana menjongket kan kening, sedikit teekejut. "iman? buat apa sini?"
"aku de someth-" aku berhenti , otak aku ligat berputar bila tengok pakaian diana.
dia pakai onesie arnab, towel di kepala, dan sandal bulu warna pink.
"um" aku cuba untuk tak gelakkan dia. pftt
dia mula tahu apa aku gelakkan dan balas, "datang main terjah ehhh" memberi ruang untuk aku masuk ke dalam rumah.
"tapi baru pukul 4 ptang" aku kata menunjukkan jam di sebelah peti ais sana.
diana melepaskan keluhan panjang dan tutup pintu.
"tak sampai 5 min aku sampai sini dah buat kau mengeluh" kata aku sambil tergelak kecil.
diana menyilang tangan. mana aku tak srs bila tengok tuala dia nak tertanggal.
" tu je ke sebab kau datang ni? bagitau pukul berapa and kacau hidup aku ni iman?"
"nede..." aku melangkah ke arahnya di depan meja. " hah nah! the bauriasian games" aku kata hempas perlahan dvd ke bawah.
diana membelek dvd tadi. dia pandang aku dan senyum.
ketawa dia membalas. " kau betul ke ni pasal nak buat aku tengok muvi ni"
aku mengerut dahi, " yep. memang la aku seriuss"
dia ingat ini hanya lawak.
"yang ni" aku angkat case ke atas " artistic masterpiece."
diana hanya menjongket kening. "okay" ambil dvd dari tangan aku.
"jom"
"sekarang?!" plan ingat nak bagi dia dvd aje pastu balik rumah.
"sure why not. jap aku gi salin baju"
"hah bagus idea kau tu" aku berkata.
diana menguling mata dan pantas ke tangga,
"btw" dia panggil toleh ke belakang, "kiara takde"
"iye la" aku bergumam kecil lalu duduk di atas kusyen empuk
kecewa la crush takde. tapi dapat aku keluar dari rumah sekejap.
YOU ARE READING
its me or her
RomansaSejak aku ada crush dekat Kiara Sofia, dan basically semua orang dah tahu pasal tu. Masalahnya sekarang, dia tua 5 tahun dari aku dan dah ada kehidupan dia sendiri manakala aku masih lagi di sekolah menengah. Aku dan adik perempuannya, Diana Nasha d...