البارت الثاني

160 10 0
                                    

#البارت الثاني#
من نوفيلا_اوقعتني_خرساء...بقلمي_دنيا_عيد.
❤️❤️❤️❤️❤️🔮❤️❤️❤️❤️🔮❤️❤️❤️🔮
استغفروا الله🔮
ليدق باب العم سالم لتفتح سمر وهي تقول بضجر:استني يالي ع الباب انا جيه لتفتح وتتفاجأ بقمر وهي تمد يدها بهاتفها وتحبس الدموع أن تنزل ..
لتأتي والدتها من الخلف وهي تقول اي سليم قلب أمه جه...ولكن تتفاجأ  بوجود قمر لتقول"بتوتر": ا اااهلا ازيك يا قمر عاملة اي.

لم تكن قمر في حالة جيدة لتصعد قبل أن تشير وتجيب عليهم...لتصعد الي شقتهم والدموع تسير ع واجنتيها..
❤️❤️🔮❤️❤️🔮❤️❤️🔮❤️❤️🔮❤️❤️🔮
في قسم الشرطة حيث يجلس هذا الظابط وهو يقول للمجرم الذي يقبع أمامه"بهدؤ زائف": أنجز واعترف بدل أما اوريك طريقة تانية تعترف بيها.
المجرم:ي باااشا انا معرفش حاجة.
الظابط:انت متأكد ..ليشير المجرم بوجهه بمعني نعم.
ليقول الظابط "بصوت مرتفع":ي فراااااااج ...ليدخل المخبر فرج وهو يقول: تأمر بأي ي باشا.
ليقول الظابط:خد القمر طلعه السما.
ليقول فرج وهو ينظر إلي هذا المرعوب: تعالي ي قمر..
الظابط: اتوصي بالقمر يفرج علشان يتفرج ع النجوم.
فرج:من عنيا ي باشا...ويخرج فرج ...ليتلقي هذا الظابط اتصال ...ويذهب الي مكتب اللؤاء ويتفاجأ:انت هتتنقل اسكندرية من بعد يومين ي حضرة الظابط لمده سنه سنتين...وكمان هيبقي ليك سكن خاص ليك ولعائلتك.
الظابط: اقدر اعرف سبب النقل.
اللواء:بسبب أنهم محتاجين واحد بكافئتك.
الظابط:شكرا ي فندم اي أوامر تانية..
اللواء:لا اتفضل حضر نفسك ..ومتقلقش اي ورق هيخلص بسرعة.
💙🔮💙🔮💙🔮💙🔮💙🔮💙🔮💙🔮
اللهم لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين❤️
في بيت قمر لتزيل قمر دموعها بعد فترة وتذهب لتتوضا وتؤدي فرضها
وتذهب ألي تحضير الغداء ...في المطبخ حيث تقف قمر تقطع الخضار وتتفاجأ بصوت وهو يقول:قمر البيت سرحان في أي.
لتقع الطنجرة من يدها من الرعب ..ويتلون وجهها بحمرة الغضب لتنظر للذي قابع أمامها.
لينظر الآخر بخوف مصطنع:ده انا بهزر معاكي ي رمضان اي انت مش بتهزر😂ثم أضاف بمرح اخري ده انا حتي زي يوسف اخوكي الصغير.
لتبتسم قمر رغما عنها عن هذا الأخ ليأخذها في أحضانه ليقول يوسف: انتي ي بنتي بتأثر ليه كدا.
لتبتسم له قمر وتوجه ناحية المطبخ….وتشير له ع اعداد الطعام ...ليقف يوسف بتزمر: اوعي تقولي هعمل السلطة.
لتزقف له قمر وتشير بمعني :شطورر يلا خلينا ننجز قبل اما يجي أحمد ويرمينا في السجن😂
ليقول يوسف: هو حد يقدر يسجن قمري وانا موجود ...ولكن تفاجأ بيد ع طقية التي شيرت...ليتلقي عينه لأحمد: اي ده اااحمد...قصدي حضرت الظابط.
أحمد:انت كنت بتقول اي.
يوسف:انا ي بني هو انا أقدر اكلم وحضرتك موجود.
أحمد:من امتي الاحترام ده ياااض.
يوسف"وهو يعدل جكتته ثم يقول بغرور مصطنع":,علشان تعرف بس ي ابو حميد.
ولكن تقف بينهم قمر وهي تشير بأنها تعبت منهم لتشير الي احمد أن يذهب الي المرحاض وبعدها يحضر السفرة...وأشارت إلي يوسف أن يستكمل تقطيع الخضار.
وذهب كلا منهم لأداء عملهم ثم ذهبوا لكي يتناولون الغذاء سويا..بين مزاحات يوسف وأحمد وعن قمر التي تبتسم فقط...
ولكن يدق االبااااب.
💛🔮🔮💛🔮💛🔮💛🔮💛🔮💛💛💛
رأيكوا ي حلوين +ي رب تعجبكوا❤️

اوقعتني خرساءحيث تعيش القصص. اكتشف الآن