Prológ- Vysoká spoločnosť Blackových

149 8 0
                                    

Leto 1975

"Otvor mi tie prekliate dvere, ty nevďačné decko inak s nimi spravím krátky proces!" Sirius ležiaci na posteli začul pred svojou izbou rozzúrenú Walburgu Blackovú, ale taká už bývala stále. Bola šialená.

Ignorujúc ju si do uší strčil slúchadlá a zapojil ich do starého walkmanu, ktorý mu minulé Vianoce daroval Remus. Pousmial sa pri tej spomienke. Nemohol sa dočkať kedy odíde z tohto pekelného väzenia späť na Rokfort. Buchot na dverách neprestával, no Sirius sa len s pokojom započúval do muklovského albumu od Queen, ležal na bruchu a popritom si listoval v muklovskom porno časopise.

Walburga Blacková prestala so svojim vystrájaním a svižným mávnutím prútika sa dvere rozleteli, dokonca vyskočili z pántov.

"Matka!"Zvolal Sirius nahnevane. Cítil sa byť odhalený. Rýchlo skrčil časopis pred sebou a zhodil ho z postele aby ho nezazrela.

"Nebudeš si robiť čo chceš, Sirius! Nie v mojom dome." Pohrozila mu dlhým kostnatým prstom s rovnako dlhými nechtami keď sa poobzerala po izbe a po neporiadku v akom bola.

"Pozri sa ako to tu vyzerá a ako ty vyzeráš!" Naďalej hystericky kričala, prešla k posteli k nemu a venovala mu udretie po hlave. Sirius sa skrčil. Násilie bolo v ich rodine dennodenným zvykom, už od malička. Neraz sa v noci zobúdzal na následky Crucia.

" Kreacher?! Kreacher?!"Volala na domáceho škriatka. Ten sa po schodoch lenivo ťahal hore.

"Pohni si!"Osopila sa na neho a pohrozila mu prútikom. "Musíš to tu dať do poriadku! Oh pre Grindelwalda, takáto katastrofa v slávnostný deň."Užialene si sadla na Siriusovu posteľ chytajúc sa za vraj boľavé srdce. Sirius nad ňou nenápadne pretočil očami. Kreacher sa dal do práce.

Zabodla do svojho syna svoje temné oči, ktoré po nej zdedil. Prial si jasno modré oči po otcovi, s tou šialenou ženou nechcel mať nič spoločné ! No nič sa nedalo robiť. Ich genetika bola aj tak v koncoch a zostávala jedine v rodine, na čo boli ešte aj hrdý. Sirius sa za to často hanbil, ale vedel, že svoju minulosť nezmení.

"A ty, obleč si to najlepšie čo máš! Večierok je už v plnom prúde a ty si tu zalezený ako taká krysa. Taká hanba! Vedela som, že sa na teba nedá spoľahnúť."Nenávistne povedala, prešla k jeho skrini, chvíľu sa mu hrabala vo veciach až napokon našla žiarivo bielu košeľu, čierne sako, nohavice a vyleštené topánky. Hodila to všetko na neho.

"Obleč ho !"Posotila Kreachera smerom ku Siriusovi.

"Dokážem to aj sám."Pokojne jej odvetil Sirius keď zachytil chudáka Kreachera, aby nespadol.

"Tvoja rodina ťa dole očakáva."Povedala chladne keď prešla ku dverám. Sirius si myslel, že už odíde, no ona sa otočila na päte, podišla ku stene a strhla z nej muklovské plagáty, ktoré si tam tak rád lepil. Aspoň niečo mu pripomínalo normálny svet a nie tento šialený chladný dom.

"Toto tu nechcem viac vidieť. Nedovolím, aby si pošpinil môj dom a túto rodinu." Opäť mu pohrozila prstom. Jej oči veľké a doširoka otvorené ako u šialenca.

Vzbĺkol v ňom hnev, mlčky vstal a rýchlym krokom prišiel k matke, zdvihol porozhadzované papieriky zo zeme, kúzlom roztrhané kúsočky opäť pozliepal a plagáty znova pristáli na stene. Vo Walburge to vrelo, nechcela však robiť ďalšie scény pred svojou vznešenou rodinou, ktorá ich čakala dole. Už aj tak dosť kričala. Toto mal byť príjemný pokojný večer. Len ten prekliaty chlapec to všetko pokazil. Rozmýšľala, že ho nikdy nemala mať.

"Padaj dole."Výhražne šepla a zabuchla za sebou dvere.

Keď sa Sirius obliekol, napravil si kravatu a začesal si tmavé polodlhé vlasy dozadu s povzdychom sa vybral dole po mramorových schodoch.

Dole ho už čakala Blackovská smotánka postávajúca v obrovskej vstupnej hale. Všetci boli vyobliekaní do smokingov a dámy do dlhých večerných šiat, držali poháre so šampanským a chladne sa usmievali. Druella Blacková nenápadne šťuchla do svojho manžela Cygnusa, keď si všimla prichádzajúceho Siriusa. Vedľa nich poslušne postávali tri dievčatá.

"Drahá teta."Vyčaril falošný úsmev, načo mu Druella nastavila chrbát ruky aby ju pobozkal. Sirius sa zdráhal, neznášal zastaralé zvyky ich rodiny, cítil sa ako v stredoveku, ale s desením si uvedomil, že musí hrať ich hru ak si nechce pred všetkými tými mocnými čarodejníkmi koledovať o Crucio alebo o horšie, o zabitie. Napokon sa poslušne sklonil a pobozkal tetinu ruku.

"Čakali sme len na teba, Sirius. Kde sa toľko schovávaš?!"Druella nad ním pokrútila hlavou. "Toto je predsa tvoj veľký deň."

"Môj veľký deň?"Nerozumel.

"Walburga? Chlapec o tom nevie?"Cygnus zmätene pozrel na temperamentnú ženu, ktorá zastala vedľa Siriusovho boku.

"Ah, všetko sa dozvie v pravú chvíľu. Nechajme deti nech sa porozprávajú."Nervózne a rýchlo povedala Walburga a ťahala svojich príbuzným ku jedálenskému stolu.

Sirius pozrel na svoje tri sesternice, ktoré stáli vedľa seba. Všetky boli vychovávané tak prísne ako aj on, no jediná ktorá vybočovala z radu bola Andromeda. Bola takmer taká normálna ako on sám, preto ju mal najradšej. Jediná pozitívna rebelská duša v tomto dome zúfalstva. Bellatrix bola šialená ako jeho matka a Narcissa zase príliš chladná, odmeraná a vznešená. Bolo to v rodine. Doslova. Bellatrix ho prebodla pohľadom a s lemom dlhých bielych šat, ktoré ťahala po zemi sa odpratala aj s pohárom šampanského kamsi ku vplyvnejšej časti rodiny. Narcissa zostala medzi Andromedom a Siriusom sama tak sa vybrala tak isto za Bellou.

"Máš sa, Andy?"Žmurkol na svoju obľúbenú sesternicu priateľsky. "Predpokladám, že máš nejaké informácie ohľadom toho o čom všetci hovoria, že by som mal vedieť..."

"Mám sa, Siri. Rovnako netúžim byť na tomto večierku suchárov tak ako ty."Venovala mu pohľad s úškrnkom na perách. "Čo sa týka informácií, viem ich rovnako málo ako aj ty. Čierna ovca rodiny. Môžme si na to pripiť."Zasmiala sa a štrngla si s ním. Odpili si. "Viem len, že otec a matka začali byť veľmi tajnostkársky. Zrejme nechceli aby sa to na verejnosť dostalo pred týmto večerom. Prišiel k nám na návštevu tvoj otec, jedného dňa, a podpísali akúsi zmluvu. S Cissou a Bellou sme sa chceli vlúpať do otcovej kancelárie lenže predstava Crucia ak by nás chytil nás odradila. No ani sme sa nemuseli vlúpať, za Bellou vraj prišel otec a všetko jej v tajnosti povedal. S Cissou sme sa snažili dostať z nej to tajomstvo, no odmietala s nami hovoriť. Odvtedy sa uzavrela do seba." Vyrozprávala mu Andromeda.

Sirius sa zamračil, no pokúsil sa opäť o úsmev. Čo to len chystali? Rozprávanie v hale a jedálni akosi utíchlo. Ozval sa cinkot o pohár.

"Poprosím o vašu pozornosť.Zišli sme sa tu, aby sme upevnili našu starú čistú vznešenú rodinu. Všetci vieme, že si túto čistokrvnosť zachovala po stáročia . . ." Rozpovedal sa Orion Black za vrchom stola. Vstal a všetci ho nasledovali. Manželka Walburga na neho s obdivom hľadela.

Sirius si odfrkol. Nedokázal počúvať tieto bláboly a tak si len predstavil, že sa nachádza na Rokforte vo Veľkej sieni, vo vzduchu cítiť rozmanité vône všetkých jedál na okolo, zo stropu padá sneh, v krbe hreje čerstvý ohník a do sály prúdia davy študentov. Medzi nimi Remus.

"Vráť sa, Sirius." Povedal so smutným výrazom v tváry a očiach.
Siriusovi vyschlo v hrdle.

"Vráť sa, Sirius." Zopakoval lenže tentoraz sa jeho hlas miešal so zvukami na okolo.

"Ja, áno."Preglgol Sirius a do reality ho dostalo až štuchnutie do rebier od Andromedy.

"Haló, Zem volá Siriusa." Uškrnula sa a ten jej to opätoval.

". . .Túto starodávnu no účinú tradíciu zachováme jedine spojením našej krvi. Jedine tak zabezpečíme čistokrvnosť. . ."

"No chápeš týmto blábolom?"Šepol Sirius Andromede a obidvaja sa zachichotali.

"Preto dnes spájame do posvätného zväzku Bellatrix  Druellu Blackovú a Siriusa Oriona Blacka. Ste zasnúbení."

Siriusovi sa práve zrútil celý svet.

brightest star. (wolfstar hp ff, sk/cz)Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt