3. Kapitola- Príšera z jazera

97 6 3
                                    



Všetci Záškodníci vystúpili z vlaku, vládla medzi nimi divná atmosféra o ktorej však nikto neprehovoril. Každý mal totiž svoje vnútorné problémy. Jamesa trápila Evansová, Remusa zas jeho  zakázané myšlienky nad Siriusom- jeho najlepším kamarátom, Petra ponuka od Snapea k pridaniu sa k smrťožrútom, ktorú dostal ešte minulé leto, a Siriusa trápili jeho letné problémy v rodine. Pomaly sa vliekli cestičkou. 

Atmosféra sa uvolnila až keď James zbadal koč, v ktorom na jeho šťastie sedela Evansová, Marlene Mckinnová, Alice Pettyferová a jej frajer Frank Longbottom.

"Evansová! Ideme k vám!" Kričal už z diaľky načo Lily prekrútila očami, no nedobrovoľne sa potisla, aby im spravila miesto. 

"Máš šťastie, Potter, že si zastihol tento posledný koč. Inak by ste tu čakali do rána."Poznamenala a keď videla, že James na ňu hľadí s úsmevom ako slniečko na hnoji pozrela hocikde inde len nie na neho. 

Nastúpili a posadali si. Všetci pozreli na Siriusa, ktorý nenastúpil, len si zastal na schodíkoch a pohľad uprel ku jazeru. Netúžil sa moc stretnúť s Marlene, ktorú minulý rok naozaj pustil k vode. Ta na neho nahnevane zazerala. 

"No tak už nastúp, Padfoot." Posťažoval sa Peter. 

"Počkaj ešte, postraším trochu našich nových prvákov." S úškrnkom a so šibalstvom v očiach odvetil. Remus ho zamyslene pozoroval zo svojho miesta.

"Hej! Nieže spadnete do toho jazera. Žije tam podmorská príšera Kraken, ktorá vás zožerie na jedno prehltnutie." Zvolal na prváčikov nastupujúcich do člnov. Napokon nastúpil do koča a sadol si vedľa Remusa, hlavne čo najďalej od Marlene.

Vystrašené deti zhíkli a ustúpili od jazera. Záškodníci sa rozosmiali až sa chytali za bruchá. Len Remus sa nespokojne mračil. 

"Tak toto nebolo vôbec vtipné. Keby ťa niekto ako jedenásťročné decko strašil o príšere z jazera tak ťa chcem vidieť ako by si tam potom vliezol." Založil si ruky na hrudníku a pritom zovrel knihy v náručí. 

Sirius na neho pozrel. "Oh vznešený ochranca prvákov, nemáš náhodou mesačnú menštruáciu?" Doberal si ho, ako vždy keď sa blížili ku splnu a keď bol Remus uhundraný. 

Remus ho urazene tresol knihou po čele. Zase sa v koči rozoznel hlasný smiech.

"Prestaň byť sexistický, Black."Zamračila sa Evansová. 

"Čo bolo na tom sakra sexistické?"Rozhodil rukami Sirius.

"Stačilo, kamoš."James mu položil ruku na koleno. 

Cestou sa dali do reči o zážitkoch cez leto, len Sirius znova stíchol. Nemal im k tomu čo povedať.

***

"Čokoládové pudingy sú najlepšie. Mňom, mňom, mňom." Hovoril Sirius zatiaľ čo sa vo Veľkej sieni napchával chutnými jedlami. Zbadal, že Remus sa len prple v zemiakovej kaši z ktorej vytvoril dve vežičky a vlajku z petržlenovej vňate.

"Krásne gastronomické umenie, Moony. Ale ak to teda nebudeš jesť požičám si od teba."Poznamenal s úškrnom a do kaše vrazil svojou lyžičkou, ktorú si následne strčil do úst.

"Spln sa už blíži? Viem, že vtedy nemáš moc chuť..."Hovoril s plnými ústami. 

"Je tu o dva dni."Šepol Remus. 

"Sme tu s tebou, kamoš."Sirius mu s povzbudením pozrel do orieškových očí. 

"Okrem toho ale, nechápem ako môžeš toľko toho pojesť."Pokrútil hlavou Remus, prerušil ich očný kontakt a potom pozrel na svojich ďalších dvoch kamarátov. "Vy tak isto." 

Sirius mykol plecom, chcel mu na to niečo odseknúť, no v tom ho už zastavila postava, ktorá pred ním zastala.

Marlene Mckinnová. Nasucho preglgol.

"Nazdar, Black. Musíme sa porozprávať.Nechcela som ti robiť scény pred všetkými, takže poď so mnou." Hovorila vážne a vyzerala, že dokým Sirius neprikývne bude tam stáť ešte dlho. Alebo na neho vyletí pred všetkými. A to nechcel. Fakt nechcel. Nie keď sa na neho priamo pozerali Bellatrix a Regulus zo stolu oproti.

"Držím palce, kamoš."James  sa uškrnul. Peter zapískal.

Siriu roztrasene vstával z lavičky. 

"Počkaj,"Potiahol ho náhle za predlaktie Remus. "Máš tu zostatok pudingu a kaše."

Sirius sa k nemu nahol a nechal si Remusovým prstom z kútiku pier zotrieť kúsky jedla.

"Dík.Musím ísť."Zamrmlal a rýchlym krokom vyšiel z Veľkej siene. Marlene zastala rovno pred dverami. Sirius sa pritisol viac do tieňa. Toto bude drsné. Čakal na riadne zvozenie. A to aj prišlo.

Najprv však prišla facka. 

***

Sirius sa došuchtal cez spoločenskú chrabromilskú miestnosť až hore do internátov. Kde ho už posadaný na zemi čakali kamaráti.

"Káámo, tak tá sadla."James sa dramaticky chytil za ústa keď zbadal Siriovo červené líce."Hovorí sa, že keď ťa žena miluje aspoň raz za život ti dá facku. Viem, o čom hovorím. Evansová mi ju už dala, takže to znamená, že ma musí milovať!"Zasnene hovoril.

"Tak to je milé."Sirius sa pokúsil o úsmev, no vyznelo to skôr ako grimasa. Nezaujímalo ho, že ho vraj Mckinnová miluje. Zaujímal ho len Remus. 

Remus sa mračil.  "Nemala si to k tebe dovoliť."Ozval sa.

"To hovor jej, nie mne." Mykol plecami. 

"Sirius, v živote by som ti nedal facku."

"Tak trochu som si ju zaslúžil. No nič, to je jedno. Teraz je čas, drahý priatelia, na každoročné predsavzatia do nového školského roku. Takže, kto chce začať?"Uškrnul sa Sirius, lepšie sa usadil do tureckého sedu a pozrel na svojich priateľov. Bola to taká ich malá tradícia, už od prváku. Každý povedal nejaké želanie, ktoré chceli aby sa im na Rokforte splnilo.  

"Ja, ja, ja!"Jamesova ruka vyletela do vzduchu.

"Vyberám si ťa, Prongs."Zaškeril sa Sirius. "Počkaj, nechaj ma hádať. Praješ si aby si ťa Evansová všimla a aby ste spolu začali chodiť, eventuálne aby sa stala tvojou manželkou?"

"Ako vieš?"

"James, hovoríš to už od prvého ročníka."Sucho poznamenal Peter.

"Fajn no."James si založil ruky na hrudníku.

"Ja si, prajem, aby bola  náš svet v mieri a aby bolo všade dostatok jedla."Poznamenal Peter a strčil ruku do balenia s pálivými fazuľkami.

"Milé."Žmurkol na neho Sirius. "A ty, Remi?"Zvedavo pozrel na svojho obľúbeného človeka.

Chvíľu sa zamyslel."Prajem si lásku." Napokon sa ozval, aj s tým jeho úsmevom v očiach a malými vráskami okolo nich. Sirius to tak miloval.

"Aww, určite sa tento rok pre teba nejaké to dievča nájde."Uškrnul sa Sirius, aj keď v mysli už preklínal tu dotyčnú. Bolo by to veľmi veľmi šťastné dievča.

Remus pozrel do zeme. "Čo ty, Sirius?"

"Tak pozrime sa čo si prajem.Ja si prajem, aby sa moja šibnutá rodina uvedomila a začala žiť v aktuálnom storočí."Sirius poznamenal so značnou dávkou horkosti a sarkazmu. Nálada sa pobrala kamsi pootvoreným oknom. Nikto nevedel kam pozrieť, lebo v Siriusovich očiach videli veľký hnev. 

"Čo sa stalo doma cez leto, Sirius?"Vážne mu hľadel do očí Remus. 

"Nechcem o tom hovoriť."Odsekol mu. Remus už otváral ústa, že chce niečo povedať, no v tom do izby vošli malý prváci a Sirius si ich pamätal, že to boli práve tí, ktorých strašil. Náhle sa postavil, zdrapil z postele neoblečenú obliečku a prikryl sa ňou.

"Búú, príšera z jazera."Nahodil hrubý temný hlas, no prváci už osmelený na neho len pozreli či mu nešibe.

Remus  ho s úsmevom sledoval a uvedomil si, že zo Siriusa  raz bude dobrý otec alebo krstný otec. 

// pozn.(akože foreshadowing haha TT_TT *crying in the club*)//

brightest star. (wolfstar hp ff, sk/cz)Where stories live. Discover now