POV Dragos
Haar hoofd hoorde ik tegen de grond klappen.
'Shit...shit...shit.' Zei ik in paniek. Direct zat ik naast haar. Lily was bewusteloos. Haar huid bleef rood. Haar staart lag gedeelte over haar heen.
'Hoe kan haar huid rood worden zoals jouw huid? Is ze stiekem familie van je?' Vroeg Sora verbaasd. Familie was ze zeker niet van mij. 100%. Ik gleed met mijn vinger over haar rode gezicht. Ze was prachtig. Ik siste even.
'Ik denk of ik gok dat als ze haar vampierskant naar boven haalt en ze is enorm kwaad, dat ze dan net zoals ik een rode huid krijgt. Ik gok ook omdat ze mijn soulmate is.' zei ik zachtjes.
Camilla kwam naast mij zitten.
'Er komt bloed onder haar hoofd vandaan.' zei ze snel. Meteen dacht ik aan Lily haar leven en ons kind. Ik draaide haar in stabiele zij-ligging en zag het bloed in haar witblonde haar zitten. Ik pakte haar bij haar schouders en onder haar bovenbenen en tilde haar op.Ik rende met haar naar de ziekenzaal en legde haar op het bed neer. Haar huid was nog steeds rood. Ik floot en er verschenen direct twee vampiers. Ze waren dokters. Leyla en Ruben. Alle twee keken ze geschrokken naar Lily en daarna naar elkaar. Sora en Camilla kwamen aangerend. Emily kwam met Bryan in haar armen en legde hem op het bed tegenover Lily. Blijkbaar zat er nog leven in hem. Jammer.
Ik streelde Lily haar voorhoofd.
Ruben kwam aan de andere kant van het bed staan. Mijn ogen werden zwart.
'Jij gaat Bryan maar helpen... geen mannen aan haar bed.' Siste ik. Sora trok mij mee de ziekenzaal uit.
'Laat hen hun werk doen. Je blijft hier wachten tot we je roepen.' Siste Sora geïrriteerd. 'Dat soulmate-bescherm-gedoe kan je weer doen als Lily wakker word.' Mijn huid werd rood en ik schreeuwde naar haar. Sora stak haar tong uit en deed de ziekezaaldeur op slot. Ik schreeuwde en bonsde een paar keer hard op de deurPOV Lily
Mijn hoofd knalde uit elkaar voor mijn gevoel. Heel voorzichtig knipperde ik met mijn ogen. Het licht was te fel.
'Wacht, ik zal het licht meer dimmen.' hoorde ik een vrouwenstem zeggen.
Het licht werd minder fel en ik opende mijn ogen. Ik kreunde even van de pijn en ging rechtop zitten.
'Rustig gaan zitten, Lily.' zei dezelfde vrouwenstem weer. Wie is Lily?
'Mijn hoofd.' fluisterde ik en wreef over mijn achterhoofd.
'Niet aankomen. Ze hebben het gehecht.' Ik knipperde met mijn ogen en zag een vrouw met lang bruin haar zitten.
'Sorry, maar wat is je naam?' vroeg ik en rechte mijn rug.
'Lily, ik ben het, Camilla.' zei de vrouw en keek mij geschrokken aan.
'Camilla? Aparte naam.' Zei ik.
'Je noemde mij net Lily... is dat mijn naam?' vroeg ik. Ze knikte.Er kwam een lawaai af van de gang.
'Je gedraagt je, want zo te horen is ze wakker.' Zei een boos klinkende vrouwenstem.
'Laat mij erdoor, Sora!' Siste een stem geïrriteerd. 'Ik wil naar haar toe!'De vrouw die Camilla heette liep naar de deur en ging naar buiten.
'Ehm... ik heb goed en ik heb slecht nieuws.' Hoorde ik Camilla zeggen.
'Vertel mij eerst maar het goede nieuws.' zei de mannenstem.
'Lily is wakker.' antwoordde Camilla.
'En het slechte nieuws?' siste dezelfde mannenstem.
'Ze heeft geheugenverlies. Lily wist niet meer wie ik was, ze wist zelfs niet haar eigen naam.' Er kwam een kwaad gesis.
'Jij wacht hier tot we zeggen dat je binnen mag komen.' hoorde ik de ene vrouw zeggen.De deur van de ziekenzaal ging open. Er verscheen achter Camilla een vrouw met zwart kort haar. Dat moest denk ik Sora zijn.
'Lily, je ziet er beter uit.' Zei Sora. Ik keek even naar Camilla.
'Ze is oké.' zei Camilla.
'Bedankt... Sora?' Zei ik zacht en ze knikte. Ik wreef over mijn keel. Het brandde ontiegelijk.
Twee geuren kwamen mijn neus in, maar die roken niet lekker.
Er werd op de deur gebonsd.
'Ja kom maar dan.' riep SoraDe deur van de ziekenzaal ging weer open en er stapte een lange man de zaal in. Ik slikte even. Zijn ogen waren felblauw en de man met donkerbruin haar had een wit T-shirt met v-hals en een zwarte pantalon aan. Ik snoof in en rook een overheerlijke geur. Mijn hoektanden groeide.
'Ik denk dat ze je ruikt.' zei Sora. De man knikte met een ondeugende glimlach en Ik volgde elke stap van de man tot hij naast de rechterkant van mijn bed stond. Damn, hij was echt heel knap.
'Wie ben jij?' Vroeg ik verlegen. De man glimlachte kort, toch vond hij het blijkbaar niet leuk dat ik hem niet herkende.
'Dit is Dragos.' zei Sora snel. Dragos wilde mijn hand pakken, maar die trok ik snel weg.
'Ze vertrouwd je niet.' zei Camilla. De man siste even. Ik kuchte om het branderige gevoel in mijn keel te laten verdwijnen, maar dat ging niet.
'Heb je dorst?' Vroeg de man. Zijn stem was hypnotisch en ik voelde mijn nekharen overeind staan. Zijn twinkelende ogen keken mij aan, alsof ze dwars door mijn ziel heen boorde. Hij kuchte kort. Ik had niet door dat ik te lang in zijn zwarte ogen bleef staren.'Maak een foto, dan kan je langer er naar kijken.' zei hij met een glimlach.
Mijn hoofd werd rood en ik keek snel weg. Wat gênant.
'Wat schattig.' Zei Camilla giechelend.
Ik snoof weer in en siste. De geur kwam van de man af.
'Dragos, je moet haar voeden. Denk eraan dat ze zwanger is. Lily heeft bloed nodig.' zei Sora. Geschrokken keek ik Sora aan. Wat zei ze?! Zwanger!?
Ik probeerde te herinneren of ik wel ooit seks heb gehad? Heb ik überhaupt wel een vriend? Mijn hoofd bonkte van het nadenken.
'Zwanger? Je maakt een grapje. Ik heb niets eens een relatie.' zei ik, terwijl ik weer over mijn pijnlijke achterhoofd wreef. Dragos siste kwaad.
'Rustig Dragos, ze komt er wel achter.'zei Sora boos. Wat bedoelde ze daarmee? Waarom deed iedereen zo vreemd?
Ik voelde aan mijn buik. Dragos observeerde elke beweging die ik deed. Mijn onderbuik was boller dan normaal. Ik slikte.
'L-ily.' Hoorde ik een stem fluisteren. Ik keek op en zag een gewonde jongen tegenover mij van de ziekenzaal liggen.
'Wie is dat?' Vroeg ik nieuwsgierig. Meteen trok Dragos de gordijnen dicht, zodat ik de jongen niet meer kon zien.
'Niemand om je druk over te maken op dit moment.' Zei hij en kwam weer naast mijn bed staan.
'Blijven jullie, terwijl ik Lily voed?' vroeg Dragos. Sora wilde Camilla mee trekken, maar ik pakte Camilla haar pols vast.
'Blijf alsjeblieft...' fluisterde ik zachtjes.
'Lily... voeden is nog al...ehm...persoonlijk.' legde Sora uit. Ik durfde niet naar Dragos te kijken. Ik wilde niet alleen zijn met een man.
'Ik denk dat ze angstig is om met alleen een man in een kamer te zijn. Dit komt door wat Gabri haar aangedaan heeft, toen ze nog verkering hadden.' Legde Camilla uit.
Wie was Gabri?
'Heeft Gabri mij zwanger gemaakt?' vroeg ik. Er kwam een kwade schreeuw uit Dragos.
'Rustig Dragos, doe normaal! Je weet dat het niet zo is! Je maakt haar alleen maar banger voor je op deze manier.'
'Kan er niets aan doen, als ik die naam al hoor.' Siste Dragos geïrriteerd.
Het branderige gevoel werd steeds erger. Ik siste. Dragos kwam dichter bij het bed staan. Zijn geur omhelsde mij.
Dragos maakte een snee in zijn rechterpols. De geur explodeerde in de zaal. Ik greep zijn arm vast en beet in zijn pols waar de snee zat. Het heerlijke bloed kolkte naar binnen, terwijl ik dronk, keek ik naar Dragos, die mij observerend aankeek. Zijn ogen werden volledig rood.
'Waarom heeft Dragos rode ogen?' Hoorde ik Camilla vragen.
'Omdat de beet van een soulmate erg opwindend is in plaats van pijnlijk.' zei Sora. 'Rode ogen betekenen dat hij zeer zin heeft in Lily. Daarom is het zo persoonlijk.'
Rustig genas ik zijn pols en likte de restjes bloed eraf. 'Mmm.' fluisterde ik dromerig.
'Ik ben even weg.' siste Dragos, terwijl hij mij aanstaarde.
'Wat ga je doen?' Vroeg Sora.
'De druk van de ketel halen.' siste hij en verdween.
'Dat hoefde ik niet te weten.' zei Camilla.
Ik voelde mij voldaan en rekte mij uit.
'Rust even uit. We blijven bij je.' zei Camilla. Ik knikte en ging weer liggen. Langzaam viel ik Heerlijk in slaap.
JE LEEST
Opposite Mates (DUTCH)
Vampire06-02-2021: hoogste notering in Categorie fantasy!!! ------///-////----------------- De deur ging open en ik zakte door mijn benen heen. Sora en Camilla konden mij niet meer vasthouden 'LILY!.' riep Camilla in paniek. Twee koude handen vingen en til...