Anime

1K 52 59
                                    

Anime, çizgi film DEĞİLDİR.Çizgi filmle en büyük farkı çizgi filmlerin küçük çocuklar, animeleri ise herkesin izleyebilmesidir. Aslında anime her şeydir , anlatılmaz yaşanır demek lazım. Aslında bakarsanız Türkiye'de herkes anime izlemiştir fakat ne olduğunu bilmemektedir. Mesela annenize ve babanıza sorabilirsiniz , Heidi , Şeker kız Candy izlemişlermi ? Eminimki izlemişlerdir. Kardeşinize sorabilirsiniz Pokemon,Digimon,Yugioh izlemişmi? Gene eminimki izlemiştir , fakat ne olduğunu bilmemektedir.

Dediğim gibi anime her şeydir. Bir hobidir bir uğraştır. Anime izledikten sonra veya manga okuduktan sonra hanginiz serideki karakterlerden birini çizmek için uğraşmadınız sorarım size :) Bence hepiniz uğraştınız.

Anime Japonlar tarafından çizilmiş 7'den 70'e her yaş için türü bulunan çizgi filmlerdir. Normal Amerikan yapımı çizgi filmler ile arasında fark büyüktür. Animelerde kan , dövüş , ecchi (sapıklık) , komedi ne ararsanız vardır. Fakat amerikan çizgi filmlerinde ise ya kedi konuşur ya köpek konuşur (marvel hariç) Animelerde bir bayanın duş yapması bizler tarafından normal karşılanır. Fakat anime harici çizgi filmlerde normal değildir.

Manga nedir ?

Manga , anime gibi Japon çizgi romanıdır. Amerikan çizgi romanlarından farkı sol taraftaki kareden başlamak yerine , sağ taraftaki kareden başlayarak okumaktadır. Animedeki türlerle aynı türlere sahiptir , çünkü animeler mangalardan yapılmaktadır. Nasıl yani .s dediğinizi duyar gibiyim. Şöyle anlatayım

Seri sahibi ilk önce serisini çizer. Belirli bir sayıya ulaştıktan sonra (ben diyeyim 50 siz deyin 100) animeye çevirilir. Anime ile manga hiç bir zaman(!) aynı anda gitmez. Aynı ayna gitmezden kastım. Olaylar hiç bir zaman aynı zamanda yürümez. Yani demek istediğim mangadaki olay ileriden gelir. Animedeki olay ise mangaya göre geriden gelir. Eğer anime mangaya yetişirse Filler bölüm dediğimiz şeyler ortaya çıkar.

Filler bölüm nedir?
Filler bölüm yanlızca animelerde olur. Mangalarda olmazlar. Filler bölüm mangada olmayan konudur. Yani ana konu ile alakası olmayan doldurma bölümdür. Anime , mangaya yaklaştığı zaman manga ilerlesin diye aralara koyulan bölümlerdir. İzleyici isteğine göre izler veya izlemez. İzlemezseniz hiç birşey kaçırmazsınız.

Anime kimlere yöneliktir , çocuklar için midir?

En önemli konu budur herhalde. Bazı arkadaşlarımız bizi bilgisayar başında anime izlerken yakalarsa ayvayı tuttuğumuz andır o. Çizgi film mi izliyon lan heheheh gibi bir tepki verebilir. Sakin olun ilk önce ona animenin ne olduğunu anlatın ama kendinizi yormayın anlamayacaktır. Sonra ona yavaştan anime izletirseniz bu duruma alışabilir. Fakat elinizi çabuk tutmalısınız ki arkadaşınız herkese sizin "çizgi film" izlediğinizi söylemesin hehe :D

Her neyse animeler tüm yaş grubunu kapsar. Bir çok anime çocuklar içindir bir çok anime yetişkin içindir. Örneğin 7 yaşındaki bir çocuğa seinen izletemeyiz. Katil olur lan! Ve ya 80 yaşında bir adama  doraemon izlettiğinizi düşünsenize . Adam kafayı yer lan!

Ova nedir ?

OVAlar animeler için yapılmış ek bölümlerdir. Herhangi bir seri bittikten veya ara verildikten sonra izleyici kitlesini sıkmamak onlara ayıptır söylemesi atıştırmak için yapılan
animelerdir. Ama tabi hepsi değil. Örneği Rurouni Kenshin'in bir ovası var o ovada Kenshin'in geçmişini anlatıyor. Yani demek istediğim bazıları hikayede yarım kalan şeyleri anlatmak için , bazılarıda bekleyenleri sıkmamak için verilen ek animeler.

(Alıntı. Diğer bölümde En Kötü Kişiliğe Sahip Anime Karakterleri yapacağım.)

Gelecek bölümde görüşmek üzere...

Anime Girl #Wattys2015Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin