Arkadaşlar,benim Vocaloid'in ne olduğu hakkında en ufak bir fikrim vardı.E tabi vardı, o kadar salak değiliz canım. :D Neyse, beni Vocaloid'in ne olduğu hakkında aydınlatan arkadaşım Irmak oldu.(Wattpad Hesabı: Irmak62) Şuan sizlere Vocaloid'in ne olduğunu anlatmak istiyorum.Okur-chan'larım, italik yazılmış olan cümleler tamamıyla TÜRKANİME.TV adlı anime tv sitesinden ALINTIDIR.
İyi okumalar...
(Y/N: Medyada vocaloid karakterlerinin bir resmi ve vocaloid konseri var. Konserdeki şarkı 15. dakikadan sonra başlıyor. Sizde benim gibi 15. dakikaya kadar neden başlamıyor bu diye zaman harcamanızı istemem. Ben o hatayı bir kere yaptım, aman siz yapmayın. :) Ben kaçar...)
Basitçe Vocaloid, insan gibi şarkı söyletebileceğiniz bir bilgisayar programıdır. Bu Vocaloid'de belirli karakterler ve onlara ait sesler vardır. Birini seçer ve notaları yazar söyletirsiniz şarkıyı. Karakterler robotik bir sese sahip doğal olarak. Hatsune Miku'yu mutlaka duymuşsunuzdur. O bir Vocaloid'dir işte.Animeden falan değil. Çeşitli klipleri vardır Miku'nun. Şarkılarını YouTube'dan dinleyebilirsiniz. Miku dışında birçok Vocaloid vardır. Bunlardan en tanınmışlarına örnek verecek olursak, bunlar; Kamui Gakupo, Luka, Kaito, Gumi ve Rin & Len Kagamine, Luka Megurine ve SeeU var. Biiir sürü Vocaloid karakterine ve şarkılarına erişebilirsiniz. Saydıklarım dışında onlarca vocaloid var ama onlarıda bilmeyiverelim noolcekk ... Ayrıca Vocaloid çok ünlü olduğundan canlı konserler verilmektedir...
Daha ayrıntılı bilgi :
Japonya'da 3D hologram eşliğinde konserleri düzenlenen sanal şarkıcıyı ve o konserlere gelen gerçek insanlardan oluşan çılgın kalabalığı duymuşsunuzdur. Bu çılgınlığın başlangıç noktası ise Vocaloid adlı bir bilgisayar programı. Programa bir şarkıya ait notaları ve sözleri giriyorsunuz, o da söylüyor. Müzik açısından bundan daha büyük bir teknolojik icat olabilir mi?Vocaloid, Yamaha tarafından üretilen bir sanal şarkıcı yazılımıdır. Bu program, Voicebank denilen binlerce ses dosyasıyla oluşturulmuş gerçek insan seslerinin depolandığı bir veritabanını içeriyor. Siz de bu veritabanının yardımıyla programa istediğiniz şarkıyı söyletebiliyorsunuz. Şöyle düşünün, elinizde nota varken nasıl bir piyano programına notaları girdiğinde piyano şarkıyı çalıyorsa, elinizdeki nota ve sözlerle de Vocaloid hem çalıyor hem söylüyor. İsterseniz kendiniz yeni şarkılar üretip, Vocaloid içinde bulunan sanal şarkıcılara söyletiyor, isterseniz bilinen şarkıları coverlıyorsunuz, tamamen sizin isteğinize bağlı...Vocaloid'i önemli kılan özelliklerden birisi de veritabanının çok geniş olması. Bu sayede sanal şarkıcı şarkıyı tam olması gerektiği tınıda ve duyguda söyleyebiliyor. Şarkıyı söyleyen sanal şarkıcıyı isterseniz neşeli, üzgün, heyecanlı, isterseniz de hızlı, yavaş veya kelimeleri yutarak söylemesi için ayarlayabiliyorsunuz.Ayrıca Vocaloid ile ürettiğiniz ve söylettiğiniz her türlü şarkının yasal hakkı - Copyright'ı size ait oluyor. Yani kısaca aklınızda güzel bir melodi ve şarkı sözleri var ama sesiniz kötü veya şarkı söyleyerek kendinizi göstermek istemiyor musunuz? Vocaloid'e söyletin, sonra isterseniz Youtube'da yayınlayın isterseniz piyasaya sürün, şarkının bütün maddi manevi getirisi sizin olacaktır...
Peki Hatsune Miku nereden geliyor?
Vocaloid programının onlarca karakteri var. Hatsune Miku ise bunlardan en ünlüsü. Kendisi bir bilgisayar programı olmasına rağmen gerçek insanlara 3D hologram teknolojisi ile konserler veriyor. Hatsune Miku sanki gerçek bir insanmış gibi karakteristik özellikleri ve hakkında birçok bilgi bulunuyor:İsim:Hatsune MikuYaş:16Doğum Günü: 31 AğustosBoy: 158 cmKilo:42Tarz: Pop/DansSeslendirme: Saki FujitaGiyim: Hi-Tech
Bundan sonraki bölümlerde Vocaloid karakterleri gelecektir.
Bkz:Hatsune Miku, Kagamine Rin & Len, Gimi, Megurine Luka vs. vs. vs...
Gelecek bölüme kadar görüşmek üzere, sağlıcakla kalın...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Anime Girl #Wattys2015
FanfictionAnimeler ile ilgili merak ettikleriniz, öneriler, en'ler (bkz: Animelerin en kötüleri vb. ), istek bölümler, ve dahası sadece sayfayı açmakla karşınızda....