deel 2

436 24 0
                                    

Tineke pov

wanneer Victor vertrokken is moet ik even slikken. gelukkig heeft niemand het gezien. "misschien moeten we eerst naar de chef gaan. anders mogen we geen video verhoor doen." Koen knikt instemmend. we staan op en kloppen aan. "kom binnen klinkt het. we kijken elkaar kort aan en gaan dan binnen. de commissaris wijst op 2 stoelen. we gaan allebij zitten. "oei. jullie zien er niet gelukkig uit." ik zucht. "er kwam net een vader binnen. zijn dochter is erg zwijgzaam en teruggetrokken. tegenwoordig is ze ook zwaar gewond." de commissaris kijkt naar Koen. "we komen vragen of we een video verhoor mogen doen bij Liana." de commissaris denkt kort na. "als Liana dat meisje is mag het. en je weet het. Tineke moet het verhoor doen, Liana aan het woord laten en de vader het zwijgen op leggen." we knikken bevestigend en gaan terug naar de bureau ruimte. het duurt nog 2 uur voor de school uit is dus we hebben nog ruim de tijd. we zijn aan het bespreken welke vragen ik zeker moet stellen. om half 12 gaan we naar de ruimte waar het verhoor zal plaatsvinden. we beginnen de camera klaar te zetten en de apperatuur aan te sluiten. rond 10 na 12 horen we 2 stemmen op de gang. "papa! waarom zijn we hier!? ik wil niet naar de politie ik wil naar huis!" "ik ga niks zeggen. dat zullen de mensen van de politie wel doen." horen we Victor zeggen. ik kijk zuchtend naar Koen. hij haalt zijn schouders op en doet de deur open. we zien Victor die volop bezig is zijn dochter ervan te weerhouden weg te lopen. ik ga er naar toe. zodra Liana me ziet stopt ze met roepen. ik zie dat Bart de gang op komt. ik doe teken dat er niets aan de hand is en dan gaat hij terug. ik kijk terug naar Liana en probeer me voor te stellen. "Hallo, ik ben hoofdinspecteur Tineke Schilebeeckx en dat is mijn collega Koen Baetens." "Hallo, ik ben Liana en ik wil hier weg." ik kijk naar Koen, die haar probeert te overtuigen. "kijk Liana. er zijn wat probleempjes waar we meer over willen weten. en jij zou ons daar goed bij kunnen helpen." Liana rolt zuchtend met haar ogen. iets in mij zegt dat dit een lang en moeilijk verhoor gaat worden.

de muzikale reddingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu