Tineke pov
wanneer Floor Liana wilt gaan helpen begint een meisje met haar te vechten. Velimir staat Floor bij. maar ook 2 jongens krijgen het aan de stok met Eric en Brigitte. ik en Koen gaan op de enige jongen die nog niet aan het vechten is af. hij trekt Liana recht. "laat haar los." zeg ik. hij lacht. hij draait zich om, duwt Liana in de rivier en vlugt weg. Koen gaat hem achterna. ik duik het water in. maar opeens merk ik dat er een sterke stroming staat en dat het water enorm koud is. ik zie Liana een eindje verderop onder water verdwijnen. ik zwem naar haar toe en pak haar beet. "Liana probeer mij vast te houden!" roep ik boven het geluid van het stromende water uit. ze slaat haar armen om me heen en probeert me vast te houden. ik zwem tegen de stroming in, maar het lukt niet. ik probeer me vast te grijpen aan 1 van de takken die over het water hangt, maar die breekt af. de stroming word steeds sterker. we moeten snel uit het water raken want verderop ligt een klein watervalletje met zeer gevaarlijk stenen. "Koen!" roep ik. Koen, Floor en Velimir zien ons en rennen naar ons toe. "Tineke! probeer ergens aan vast te houden!" roept Velimir. ik probeer nog een tak te paken, maar ik grijp mis. dan zie ik Koen weglopen. Floor probeert ondertussen een tak te pakken terwijl Velimir ons in het oog houd. dan zie ik koen terug komen met een touw waaraan hij een paar boeien gebonden heeft. hij gooit het naar mij toe. ik pak het vast aan de boeien en doe teken dat ze kunnen trekken. Floor, Velimir en Koen trekken ons uit het water. wanneer we op het gras liggen komen Eric en Brigitte aanlopen met dekens. "de jongens en het meisje zitten in de combi. hoe gaat het met jullie?" vraagt Brigitte. opeens gaat Liana rechtzitten en begint te hoesten. als ze gedaan heeft begint ze te praten. "het gaat wel. dankzij agent Tineke. maar ik zou wel naar het ziekenhuis willen voor mijn armen." "de ambulance is onderweg." opeens komt Victor aanlopen. ze knuffelen even en dan vertelt Liana wat er gebeurt is. als de ambulance aankomt gaan ik en Liana even naar het ziekenhuis.
Koen pov
zodra we op kantoor aankomen ga ik naar de commissaris. ik leg uit wat er gebeurt is en waarom Tineke in het ziekenhuis is. ik ga terug aan mijn bureau zitten. na een tijdje komt Tineke binnen. "Tineke! hoe is het met je?" ze gaat zitten. Brigitte haalt een kop koffie voor Tineke. " het gaat wel. ik kan alleen wat last hebben van misselijkheid omdat ik teveel vuil water heb binnen gekregen." ze heeft het nog niet helemaal gezegd of ze loopt al naar het toilte. Floor gaat haar snel achterna met een handoek en een flesje water. als ze terug komen komt ook de commissaris binnen. "wat je gedaan hebt was heel moedig Tineke. neem vandaag maar vrij om van de misselijkheid af te komen." ze knikt. ik help haar haar jas en handtas gaan te halen. ik breng haar naar huis en ga dan terug aan het werk.
EINDE
JE LEEST
de muzikale redding
Fanfictioneen vader maakt zich zorgen over zijn dochter. ze is enorm stil en komt met steeds ergere verwondingen thuis