1

539 94 252
                                    

Uyarımızı en baştan yapıyoruz; bunu yapmaktaki amacımız hepimize bir şeyler hatırlatmak, bir şeyleri unutmamak, unutturmamak. Burada mesele siyaset, hükümet, isimler ya da niceleri değil.

Mesele, insanlığımız.

Bunu bilerek okuyun, okutturun. Lütfen bölümlere koyulan şarkıları dinleyin ve dinlettirin. Bu kitabı ulaştırabildiğiniz kadar insana ulaştırın.

Münevver Karabulut
07.03.1991 - 03.03.2009

Biliyoruz.

Biliyorsunuz.

4 Mart 2009'da, başı gövdesinden ayrılmış bir hâlde çöp konteynerinde bulunan 18 yaşındaki Münevver Karabulut'un ismini hepiniz biliyorsunuz, hepimiz biliyoruz. Yıllar boyu hikâyesini belki tek bir cümleyle bildiniz, belki hiç bilmediniz. Yahut sadece, öldürülen kadınlardan bir tanesi işte, dediniz ve geçtiniz. Belki adını dâhi duymadınız.

Size bir hikâye anlatacağım.

Evet, evet.

Bir hikâye.

Hatta hepimizin âşina olduğu türden bir konusu var. Hani izliyoruz ya, televizyonlarda. Zengin çocuk ve fakir kızın aşkı. Araya binlerce entrika sokarak, yüzlerce dalavere katarak, süsleyerek çektikleri o dizilere konu olan aşkın hikâyesini anlatacağım size.

Ama bu bir dizi değil.

Bu, bitince gerçek dünyaya döneceğimiz bir film de değil.

Hele bir masal... Hiç değil.

Bu, her gün onlarcasını duyduğumuz kadın cinayetlerinden yalnızca bir tanesi. Bu, Münevver'in hikâyesi. Bu, 18 yaşında canice öldürülmüş gencecik bir kızın yaşamasına fırsat verilmeyen hayatının kanlı harflerle yazıya dökülmesi.

Bu, gerçek bir hikâye.

Bu, bütün Münevverler'in sesi.

Dinleyin.

Etiler'de gecenin sağır, insanların kör olduğu bir vakitte; başı bedeninden ayrılmış, üzerinde bir kot pantolon ve gömlek olan 18 yaşında gencecik bir kız, gitar kutusuna sıkıştırılmış bir hâlde bulundu. Ekipler olay yerine geldiklerinde kızın üzerinde ne bir belge ne de kimliğini tespit edebilecekleri bir şeye ulaşamadılar. Sonra... Dershane kimliğinden anlaşıldığı üzere, bu gencecik kızın ismi Münevver Karabulut idi.

Münevver Karabulut, 7 Mart 1991 tarihinde İstanbul'da, aşçı bir babanın (Süreyya Karabulut) ve ev hanımı bir annenin (Nagihan Karabulut) çocuğu olarak dünyaya geldi. Lise son sınıf öğrencisi olan Münevver Karabulut sınava hazırlanıyor ve aynı zamanda dershaneye gidiyordu. Dershane döneminde Cem Garipoğlu isimli biri ile tanıştı ve böylece arkadaşlıkları başladı.

Adaletin Cesetten SokaklarıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin