☣
08.03.2021, Pazartesi
☣
Buraya kadar geldiyseniz koca bir teşekkür ediyoruz öncelikle. Hem onların adına hem kendi adımıza.
Ne çok şey var değil mi anlatılacak, konuşulacak? Ne çok can var hesabı sorulacak. Ne çok umut, ne çok kadın var adı anılacak.
8 Mart 2021 Pazartesi.
Öncelikle Kadınlar Günü'nüzü kutlarız sayın okurlar.
Biraz farklı bir Kadınlar Günü girişi yaşadık sanki, hım? Biz bunları anlatıp yazarken daha dün, yine bir kadın sokak ortasında öldüresiye dövüldü, yine bir çocukta kalıcı travmalar oluştu. Yine bir kadının canı yandı, bir çocuk daha annesini şiddete maruz kalırken izledi.
Yıllar oldu yahu, yıllar.
Ne değişti?
Her şey ne ara bu kadar kötüleşti?
Farkında mısınız ülkede elimizi nereye atsak bir engelle karşılaşıyoruz cinsiyetimizden dolayı. Gece yürüyemiyor, istediğimiz şekilde giyinemiyor, akşamları toplu taşıma kullanamıyoruz. Baktığımız her fotoğrafta, yürüdüğümüz her sokakta, aldığımız her nefeste bir kadının kanı var. Her yer kan, her yer kadın cinayeti. Son yedi yılda %1400 artan bu cinayetlerin hesabını kim verecek?
Evet, bugün kadınlar günü sayın okurlar.
Onlarca reklam çekildi bugün için, indirimler yapıldı, her yere Kadınlar Günü'ne Özel tabelaları asıldı. Sahi gelmedi mi mesaj bugün telefonunuza? Daha az önce Kadınlar Günü'ne özel çiçek indirimlerini içeren bir mesaj aldım. Çiçek ya, çiçek. Doğru. Bugün özel bir gün, öyle değil mi? Her kadının hakkı çiçektir, indirime girmeli bütün o renkler, öyle değil mi?
Yahu bugün onların günü! Bir günlüğüne değer verelim kadınlara, bir günlüğüne çiçek dağıtalım, bir günlüğüne onları önemsiyormuşum gibi yapalım. Her sene yapmıyor muyuz zaten?
Kadınlar Günü'ne özel parfümlerimiz satışta!
Kadınlar Günü'ne özel çiçeklerimiz indirimde!
Kadınlar Günü'ne özel kıyafetlerimiz tükenmek üzere!
Kadınlar Günü'ne özel, cinayetlerimiz yine birinci seviyede!
Çıkalım şu hayal dünyasından. Gerçek olan, her kadının bir çiçek gibi değer gördüğü değil her kadının mezarına o çiçeklerin bırakıldığı. Gerçek olan, Kadınlar Günü'ne özel indirime giren o makyaj malzemelerinin şiddet sonrası oluşan morlukları kapatmak için kullanıldığı. Gerçek olan, Kadınlar Günü'nde el üstünde tutuyormuş gibi yaptığınız kadınların o günde dâhi şiddete ve tehdite maruz kaldığı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Adaletin Cesetten Sokakları
No FicciónBaşta öldürülenler olmak üzere bütün kadınlara; tüm Özgecanlar, Münevverler, Şuleler ve Aleynalar adına. Bize gül değil, adalet verin. "Kapatın kulaklarınızı beyler-bayanlar, bugün de sağır olalım insanlığımıza." ☣ mart 2021 | karadutveatlantis