Di akademi..
MIC-:SEMUA SILA BERKUMPUL DI BREFING ROOM DENGAN KADAR SEGERA! DIIKUTI DENGAN MENTOR!BERTINDAK SEGERA!!!!!!!
Di brefing room..
Jet:kenapa general?
General:Misi kamu ialah misi yang besar kerana perlu menyelamatkan doktor Ghazali yang terperangkap di menara gama.
Roza:kenapa dia tak keluar?
General:Di sekitar nya ialah bom jika tersilap langkah doktor Ghazali akan mati kerana badan dia diikat oleh bom itu akan meletup misi ini diikuti oleh semua orang kecuali Ali.
Ali:Kenapa saya tidak boleh ikut?
Alicia:Kau duduk je lah situ!
Rudy:tengok² kau bunuh bapak kau kan .(smirk)
General:kami takut musuh akan cuba untuk culik kamu jadi kamu duduk je sini.
Ali:Ok😔..
Di misi...
Leon:Ok semua masuk tapi hati²
Rudy:jet belah kanan kau ada sebuah peledak hati²
Jet:Ok.....
Ghazali:Tolong sesiapa!
Alicia:dia ada kat depan *lari menuju ke arah Dr Ghazali*(terpijak bom)
Fit:tidak!
Bobby: DOKTOR!!!
BBBBBBBBBBBOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM!!!
Ghazali:(mati)
Alicia:ni semua salah..
Khai:salah kau!!!
Moon:ni semua salah kau kalau kau tengok betul² tadi mesti doktor Ghazali tak mati!!!
Rizwan:sudah jangan bergaduh kita pulang ke MATA dan Alicia pandia² lah kamu nak jawab dengan ketua teras,general & terutamanya Ali .
Di MATA...
General:mana doktor Ghazali?????!!!
Rizwan:Tanya lah Alicia atau lebih patut saya panggil si pembawa masalah!
Ali:apa jadi mana ayah?
Alicia:maafkan saya.
Ganz, Dayang &Uno:??????
Uno:kenapa minta maaf?
Dayang:eh kau Uno!
Uno:eh aku dah masuk MATA.
Dayang:Oh jadi kenapa kamu minta maaf Alicia?
Alicia:sebab saya y-
Moon:sebab dia Dr Ghazali mati!Dia dah nampak Dr Ghazali lepastu terus lari ...
Khai:dia tak cek betul ² jalan tu dan dia pijak bom.
Iman:Bom tu meletup dan Dr Ghazali mati 😔
Ali:*menangis+marah+sabar:sabar*...
Ganz:Ali?
Ali:*menangis*
Flash back
WIWOWIWOWIWOWIWOWIWO!Dayang: pencerobohan...protokol kubu cepat!
Di ruang tamu semua sudah buat protokol kubu ketua teras dan mentor juga tengah berlawan tetapi mereka tewas sewaktu perlawanan itu Ejen bakar telah terkorban .
Flash back off
YOU ARE READING
Ejen Ali misi : Change
ActionMengisahkan Ali yang telah dipandang serong oleh semua orang di akademi selepas kejadian overidemode termasuk lah rakan baiknya tetapi hanya ada beberapa orang yang tahu perkara sebenar ...iaitu Rizwan,para mentor,ketua teras,Khai,moon&iman.Selepas...