3 hari kemudian..
Hubungan Ali dan Leen cukup rapat seperti adik beradik.
Di ARENA..
Dayang:Bagus Ali sayang . Rekod baru ujian extereme A kamu habis kan dengan catatan masa...(pandang djin)
Djin:35 saat..
All ejen muda:(ternganga)
Keith:Bagus Ali kau dah makin hebat.(senyum)
Kyle:Tak sia² aku serang kau waktu first time jumpa.
Ali:(sweatdrop)
Leen:Tahniah Ali (senyum | senyuman yang boleh mencairkan hati seseorang tetapi bukan untuk Rudy)
Ali: TERIMA KASIH.
All:Sama²
Ganz:Oh ya Ali Kiki dan Zoe akan berlatih dekat HQ ye mereka dah makin hebat jadi kami tak nak mereka masuk akademi dalam masa sangat muda jadi kami minta fit&Boby jaga mereka.
Ali:Ok.(keluar)
Syaza:Pelik lah Ali tu.
Bulat:Rilek lah bila dia hilang Aisya dia ingat Aisya tu baik rupanya musuh dalam selimut.
Rizwan:Jadi selama ni dia berlakon je lah tak tahu?
Keith:Mungkin.
Lily:Kita tak tahu semua rahsia dan biodata penuh dia tapi ada satu cara (pandang Keith)
Keith:Kau jangan cakap...
Lily:Ye Copy memory human (CMH)kau boleh kan?
Keith:Boleh je tapi kau tahu kan Ali tu macam mana dia mana reti duduk diam.
Roza:Kita diam kan dia.
Jet:Ok jadi kena tunggu dia je lah.
Ali:tunggu siapa?
Bulat:tak de sesiapa (serang Ali)
Ali:Pahal bodoh lupa makan ubat ke?
All ejen :(serang Ali)
Keith:Maafkan aku Ali (baling CMH kat Ali)
Ali:erghh!!!(jerit)*terapung ke atas*
Keith:(masuk fikiran Ali)
??:hahahah
Keith:siapa kau?
??:Haih kau ni aku fikirkan Ali lah .
Keith:kata lah.
Fikiran:Ok memandang kan kau nak tahu sangat...
Ali pernah overidemode dan cedera kan Khai,iman&moon . Sejak tu semua jauhkan diri dari dia kecuali ejen Zain , tapi sejak ejen Zain tak de dia hilang harapan ,dan orang yang bagi harapan dia ialah Rizwan.
Keith:Rizwan yang bagi semangat kat dia?
Fikiran:iya...
Sejak dari tu Ali berusaha tapi ada satu time misi dijalankan untuk selamatkan ayah Ali dari bom dia tak dibenarkan ikut dan Alicia dengan gopoh lari ke arah ayah Ali dan terpijak bom dan ayah Ali dah mati .
Selepas kematian ayah Ali , fikiran Ali jadi bercelaru dan Ali jumpa Keith,Kyle&Marsya sejak dari tu dia belajar dan akan balas dendam dekat zharskan.Keith:Tu je ke?
Fikiran:Ada lagi tapi...
Keith:kenapa?
Fikiran:Dulu Ali selalu di buli oleh Alicia& Rudy . Mereka dua ekor tu juga pernah toreh tangan Ali.(menangis)
Keith:Lagi?
Fikiran:Lepas kena toreh tu diorang buli Ali lagi macam rendam kepala Ali dalam bersin berisi air,tumbuk&tampar Ali,pijak Ali&guna senjata diorang.Tu je.
Keith:Tu je lah dia cakap
Flash back off
Moon:kesian Ali.
Leen:(pandang lantai)
All ejen (termasuk mentor&ketua teras):(pandang bawah)
Marsya:Jadi ni lah yang kau sorok (pandang Ali)
Ali:salah ke?
Kyle:Salah sebab kau tak bagitau semua masalah kau dekat kitaorang yang kau tahu pendam pendam pendam .
Ali:Aku yang sakit,bukan korang.
Lily:Tak Ali bukan kau sorang yang sakit Ali,ramai yang dengar cerita kau ni perasaan diorang hancur berkecai.
Ali:habistu??(still blur)
Keith:Ya Allah budak ni(facepalm)maksud diorang kalau ada masalah share lah jangan asyik pendam jadi pekasam.
Ali:Hish ye lah. Tapi tok tahu ke kau guna CMH?
Keith:tahu.
All:(keluar)
YOU ARE READING
Ejen Ali misi : Change
AcciónMengisahkan Ali yang telah dipandang serong oleh semua orang di akademi selepas kejadian overidemode termasuk lah rakan baiknya tetapi hanya ada beberapa orang yang tahu perkara sebenar ...iaitu Rizwan,para mentor,ketua teras,Khai,moon&iman.Selepas...