Pada waktu pagi di akademi yang tenang🌼.
WIWOWIWOWIWOWIWOWIWO
General:Apa jadi gheeta?
Gheeta:Ada serangan musuh.
Ali:Jalankan protokol kubu.
Dayang:baiklah mentor ² semua bersiap sedia di ARENA.
Di arena..
Mika:Apa jadi Ali?
Ali:Ada serangan musuh ,jadi kita perlu bersiap sedia.
Leon:Baiklah neuro 2 , Kombat 3 , Inviso 1 , tekno 4 & Super ejen 5 . Para mentor siap sedia di bahagian tepi .
All:Baik.
??:Hahahhahahahhaha ini ke Akademi sungguh menakjubkan tetapi semua nya lemah ² belaka.
Ganz:Siapa kau apa kau nak?
??:Aku zharskan dan aku nak bunuh dia *tunjuk Ali*
Keith:Kau jangan kacau dia.
Ganz:Djin sekarang!
Djin: Hiyargh!!!(tutup semua pintu keluar dan kepung zharskan dengan semua mentor)
Zharskan:Ramai jugak ye cuba lindungi budak tu . Aku hanya nak kuasa dia sahaja ingatkan Aliya akan bagi aku tapi bagi kat budak pendek tu.
Jet:Oi dia dah tinggi lah!!
Dayang:Sekarang!!
Maka perperangan bermula...
Zharskan VS Mentor
Leon tembak zhars (zharskan lah malas nak tulis panjang ²)tapi zhars sempat mengelak dan musnahkan pistol Leon dalam masa yang sama zhars telah melepaskan kuasa kegelapannya didada Leon dan Leon pengsan.Kali ini karya dan Rizwan telah berganding bahu untuk mengalahkan zhars dengan karya menggunakan kad nya dan pada masa yang sama Rizwan telah melempar batang lolipop di vital point zharskan iaitu di jantungnya.Bagi gheeta pula tengah merawat Leon bersama Khai.Tetapi malang tak berbau kerana zharskan sempat melepaskan kuasa nya ketiga - tiga mentor itu dan membuat kan semua mentor pengsan termasuk Rizwan.
Moon:kalau mentor dah kalah kali ni mesti kita yang lawan?
Ganz:tak pe kamu semua aktif kan pertahanan kami akan lawan dia dengan satria yang di pakai oleh ejen Dayang.
All:baik .
Zharskan VS Ketua teras
Zharskan telah menggunakan pedang kegelapannya untuk berlawan dengan Uno pada masa yang sama zharskan tidak sempat mengelak tumbukan 1 skill Badang oleh Ganz dan ditembak oleh Dayang menggunakan satria.Zharskan kini lemah tetapi masih boleh melawan , dia telah melepaskan beberapa buah askarnya untuk membunuh mereka semua.Tetapi ejen MATA lagi hebat dari askarnya jadi askarnya boleh di kalahkan dalam waktu yang singkat dalam kondisi ketua teras dan mentor cedera ejen muda telah membuat pilihan untuk berlawan dengan zharskan..
Keith:Sekarang semua!!
Zharskan VS Ejen muda & Super Ejen.
Zharskan telah melancarkan satu bom ke arah Chris,iman,moon,bulat&Khai tetapi telah di halang oleh kuasa Ali . Zharskan telah menggunakan banyak kuasanya jadi dia semakin lemah. Kini Marsya telah menggunakan combow bersama Ali iaitu Dynamite vital ball (DVB) disebabkan serangan itu zharskan telah kalah tetapi zharskan sempat mengambil peluang untuk letupkan akademi.
Aisya:macam mana ni?
Ali:Keith bawak semua masuk pesawat mata sekarang!
Keith:tapi kau?
YOU ARE READING
Ejen Ali misi : Change
Hành độngMengisahkan Ali yang telah dipandang serong oleh semua orang di akademi selepas kejadian overidemode termasuk lah rakan baiknya tetapi hanya ada beberapa orang yang tahu perkara sebenar ...iaitu Rizwan,para mentor,ketua teras,Khai,moon&iman.Selepas...