Five

147 25 23
                                    

Kelihatan seorang lelaki sedang menunggu dengan penuh kesabarannya diluar bilik rawatan.

"Encik Choi San?"panggil seorang jururawat perempuan.San terus berdiri.

"Ya saya?"jawabnya.Setelah sejam berada diluar menunggu isterinya yang sedang membuat pemeriksaan,kini San boleh masuk kedalam bilik doktor itu.

Pintu itu dibukanya.

"Doktor? Macam mana dengan isteri saya? Ada tak? Tolonglah cakap ada??"ujar San sambil merayu lagi.Tak sabar punya pasal.

Doktor yang bernama Kim Hongjoong dan orangnya rendah sahaja tersenyum manis memandang San.

"Encik San? Saya nak beritahu yang isteri encik-

ayatnya sengaja dihentikan membuatkan San panik.Takut keputusan lain pula yang akan didengarnya daripada doktor itu.

"Doktor?! Jangan buat saya panik boleh tak?! Bagitahu jelah isteri saya tu mengandung ke tak? Halahhh macam nak kena tendangan Messi je ni!"marah San.Doktor Hongjoong hanya ketawa.

Hanmi yang baring diatas katil tidak jauh dari San memandang suaminya tajam.Suka hati je nak tendang orang.Cepuk kang!

"Baiklah Encik San,tahniah!"ucapnya lalu bersalaman dengan San.

"Ada lah ni?! Kan? Kan doktor?!"ujarnya ingin kepastian.Doktor Hongjoong mengangguk menandakan Hanmi isteri San telah mengandung.

San sungguh gembira.Dia segera pergi kepada isterinya lalu perut Hanmi diusapnya perlahan.Bibirnya telah mengukir senyuman yang sangat lebar.

"Kandungan Puan Hanmi masih awal lagi dalam 2 minggu...saya nasihat supaya kurangkan buat kerja berat-berat dan jaga pemakanan ya?"ujarnya Hanmi mengangguk.

"Doktor neomu kamsahamnida!"ucap San terus memeluk erat tubuh doktor itu.Gembira sangat nampaknya.

Disebabkan tak mahu menahan malu dengan perangai suaminya yang excited nak matii tu Hanmi segera meminta San untuk pulang ke rumah.

Diluar hospital.

San terus memegang tangan isterinya dan berjalan mengiringi isterinya untuk ke kereta.

"Awak?"ujar Hanmi.

"Wae?"jawab San pendek.

"San shii...sampai bila awak nak rahsiakan semua ini dari woon?"ujarnya.San mengerutkan dahinya.

"Rahsiakan apa? Saya tak sembunyikan apa-apa dari Woonyoung lah..."ujar San.Hanmi hanya memandangnya.Dia tahu San tipu.Rahsia itu perlu diketahui Woonyoung.

Tangannya yang erat dipegang  San kini ditepis.Hanmi berjalan terus meninggalkan San.

"Hanmi? Sayang? Awak buat apa tu?"ujarnya segera berlari.Dia menggapai tangan Hanmi.Lalu dipegang erat kembali.

"Wae? Apa yang awak buat ni? Kalau awak jatuh kesian nanti beri effect pada baby macam mana?" ujar San.Dia risau jika Hanmi terjatuh dan perkara buruk terjadi pada kandungannya.Hanmi menarik kembali tangannya.

"Kalau awak sayangkan anak kita, kenapa awak tak jujur dengan Woon? Dia perlu ingat semuanya San! Tentang eomma dan kembar dia, San shii..."ujar Hanmi.Dia tak sanggup nak merahsiakan hal ini pada Woon lagi.Cukuplah Woon telah kehilangan appa nya.

"Arraseo! Saya akan beritahu dia...tapi awak tolonglah jangan buat macam ni?? Saya sayang awak,anak kita dan woonyoung..."ujar San air mata jantannya telahpun mengalir.Hanmi terus memeluk San erat.

"Awak dah lah tu, uljima..."ujar Hanmi.San mengesat air matanya segera.

"Ayang ni habis maruah kejantanan sayang tercalar tahu!" ujar San.Hanmi ketawa kecil.Mereka pun pulang membawa berita gembira itu dan juga bersedia untuk memberitahu perkara sebenar pada woon.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 26, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Answer~ Jung Wooyoung( Season 2) Where stories live. Discover now