One

247 55 24
                                    

Kelihatan dua orang lelaki yang membawa dua buah beg pakaian serta dua buah beg sandang sedang menunggu seseorang.

"Yahh Woonyoung kita dah sampai sini takde ke yang nak jemput kita balik rumah?"tanya seorang lelaki yang mempunyai tubuh yang lebih tinggi dari lelaki disebelahnya.
  

"Aku dah telefon teksi tadi...kejap lagi sampailah tu.."katanya sambil mendail nambor ditelefonnya.

"Halahh kau tahu kan iaitu seorang Song Mingi sudah berasa sungguh penat sekarang?"katanya sambil meletakkan beg yang disandang ke bawah.

"Kau ni tahu penat kau je....ni ada orang yang akan jemput kita jadi tunggu sekejap ya Encik Song Mingi?"balasnya kembali.

"Habis tu kau kan dah call teksi tadi? Kita nak tunggu sapa pulak ni?....Halahhhh penat lah Woon"rengek Mingi seperti kanak-kanak berumur 5 tahun yang ditinggalkan ibunya  kerana degil nak beli patung BARIEBI walaupun dirinya itu seorang lelaki.

PON!PON!PON!

Sedang Mingi sibuk merengek disebelah Woonyoung, sebuah kereta muncul dihadapan mereka sambil membunyikan hon beberapa kali.

"Hah! Tu hyung aku dah sampai...jom!"ajak Woonyoung pada Mingi namun apabila dia toleh sahaja Mingi sudah hilang.

"Yahh Woonyoung cepatlah apa kau ni terhegeh-hegeh kat situ?! "panggil Mingi yang sudah berada didalam kereta.Woonyoung pun terus menaiki kereta dan duduk disebelah Mingi tidak lupa juga memberi death glare pada Mingi.

Didalam kereta~

"Woon macam mana belajar dekat US tu okay?"tanya seorang lelaki yang sedang memandu kereta iaitu Choi San.

"Okay je hyung erm..hyung boleh tak si Mingi ni tinggal dengan kita? Bukan sebab apa keluarga dia sekarang dekat US dan Mingi ni sibuk merengek nak ikut Woon balik Korea....jadi hyung?"tanya Woonyoung pada San.Mingi pula memandang Woonyoung tidak puas hati.

Bukan sebab apa,Mingi hanya mahu pulang kerumah sebenarnya iaitu Korea setelah beberapa tahun lamanya dia bersama-sama keluarganya menetap di US.Dia kan lelaki Korea Sejati AHAKSS....

"Boleh je Woon...nanti sampai rumah hyung nak kamu dengan Mingi berkenalan dengan wife hyung okay?"tanya San.

Dengar sahaja perkataan WIFE Mingi terus tersenyum nakal.Dan malangnya senyumannya itu dapat dikesan oleh Woonyoung.

"Kau pahal senyum-senyum camtu?"tanya Woonyoung pada Mingi.Namun Mingi mengabaikan soalan itu sebaliknya dia terus bertanya pada San.

"Erm...San hyung?Wife hyung tu comel tak? Cantik tak? Nanti kami berdua kena panggil dia noona lah ni?"tanya Mingi dengan bersungguh-sungguh. Ada udang disebalik mie lah tuu.

"Soalan apa yang kamu tanya ni? Mestilah wife hyung cantik...comel dan semestinya always my heartue jadi kamu jangan nak memandai nak cuba pikat dia eh?"kata San pada Mingi.

"Eh? Hyung macam dah tahu je saya nak goda Wife hyung tu...mana tahu dia suka saya tetiber"kata Mingi relaks pada San yang merupakan suami pada wanita yang sedang dia perkatakan sekarang.

Apabila Mingi berkata begitu kereta itu terus diberhentikan ditepi jalan.San terus menoleh ke belakang memandang Mingi tajam.





"YAHH! WOONYOUNG KAU KELUARKAN SI MINGI NI DARI KERETA AKU SEKARANG JUGAK?!! YAHH! KAMU MINGI MINGGIR SEKARANG JUGAKKK!!!"jerit San pada Mingi.Woonyoung cuba untuk menenangkan hyungnya.Mingi pula dah terciduk dengan jeritan San yang BAPAK kuat dan garang gila.

"Hyung sabar....Mingi tu memang dia gurau je tu hyung...dah jom balikk..sian noona tunggu kat rumah sorang-sorang?.."pujukan Woonyoung menjadi. San terus kembali memandu kereta pulang ke rumah.

Mingi pula?


Dah terciduk tadikan....lepastu dapat death glare serta ayat ugutan dari woonyoung iaitu "Kau tunggu kat rumah nanti MINGI" terus terdiam seribu bahasa Mingi HAHAHAHAHAHAHA....



Tbc-

Chapter 1 done pub!!😙
Hah! Cepat vomment🏖
Maafkan lah jika hambar☻

Tag very special❤

Sanjookdimplebyunbaekhyuniee04ChikurokoWOOYOUNGSMILE-kimyoungjiee_24adasnow3xll_
iamzwaatxnyxcloudyvxihantwo-dae_dae05hanawonjniakyeomnellatixpowerjonghosanwithluv-SAVAGE_MINGI

Answer~ Jung Wooyoung( Season 2) Where stories live. Discover now